آموزش گام به گام و با تصاویر هویه کاری روی نمد

آموزش گام به گام و با تصاویر هویه کاری روی نمد

در این نوشته قصد داریم آموزش گام به گام و با تصاویر هویه کاری روی نمد را به شما نشان دهیم. از شما می‌خواهیم تا پایان نوشته همراه ما باشید.

فواید هویه کاری روی نمد چیست؟

با هویه کاری روی نمد می‌توانید انواع رومیزی ها، زیر لیوانی، زیر بشقابی، پادری و زیر قابلمه‌ای بسازید، آن هم با طرح‌های مختلف و زیبا. با خواندن این مطلب خواهید فهمید که هویه کاری روی نمد کار سختی نیست.

هویه کاری روی نمد

برای هویه کاری روی نمد به چه وسایلی نیاز دارید؟

  • هویه
  • شاپلون
  • نمدهایی به ضخامت 4 میلی‌متر
  • صفحه شیشه ای
  • قیچی دم باریک

هویه برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از کاربردهای هویه، درست کردن وسایل هنری زیبا است. سر هویه‌هایی که برای انجام کار هنری انتخاب می‌کنید، باید تیز باشند تا کار شما را ظریف دربیاورند. هویه‌های مخصوص را می‌توانید از خرازی‌ تهیه کنید. می‌توانید از خرازی ها سوهان تهیه کنید و بعد از چند دقیقه کار با هویه، سر آن را با سوهان پاک کنید.

شاپلون‌های مختلف با انواع طرح و اندازه در بازار موجود هستند و شما می‌توانید به دلخواه خود از شاپلون‌های مختلف استفاده کنید.

برای اینکه در هویه کاری با نمد، تازه‌وارد هستید، بهتر است از نمدهایی با ضخامت 4 میلی‌متر استفاده کنید. هویه کاری روی نمدهای نازک‌تر (مثلاً 2 میلی‌متر) هم امکان‌پذیر است؛ اما افرادی که تجربه ندارند ممکن است نمد را بسوزانند و از بین ببرند.

هویه کاری روی نمد

 

زیر دست شما هنگام کار باید محکم باشد و در اثر حرارت هویه آسیب نبیند؛ بنابراین بهترین گزینه قرار دادن صفحه شیشه‌ای است که نمد را روی آن قرار دهید و کار با هویه را شروع کنید.

 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

            

 

آموزش گام به گام و با تصاویر هویه کاری روی نمد

حالا که با وسایل موردنیاز آشنا شدید، هویه کاری روی نمد را شروع می‌کنیم:

به یاد داشته باشید که از قبل باید هویه را به برق زده باشید تا در هنگام شروع کار کاملا داغ شده باشد و بتواند طرح شاپلون را روی نمد شکل دهد.

برای شروع کار باید شاپلون را روی نمد قرار دهید و هویه را به صورت عمودی روی نمد حرکت دهید. نمد از پشم و الیاف تشکیل شده است؛ در نتیجه با گذاشتن هویه و حرارت دیدن می‌سوزد و از دیگر قسمت ها جدا می‌شود.

 

بسیار آرام و محکم هویه را روی نمد بکشید. می‌توانید ابتدا اطراف شاپلون را با هویه بکشید و بعد به سراغ قسمت‌های داخلی شاپلون بروید. اگر در جاهایی از کار گیر کردید، جهت حرکت هویه را تغییر دهید تا کار شما یک دست شود. هر جا که دیدید نمد شما در حال چروک خوردن است، جهت دست خود را عوض کنید.

 

بعد از تمام شدن اطراف شاپلون به داخل بروید. هویه را روی نمد بکشید تا قسمت‌های داخلی هم با هویه شکل داده شوند.

اگر هویه شما داغ باشد، بعد از اتمام کار، نمد خودش جدا می‌شود. اگر دیدید قسمت‌هایی از نمد هستند که راحت جدا نمی‌شوند، از قیچی دم باریک برای جدا کردن و بریدن نمد استفاده کنید. این تکنیک باعث می‌شود کار شما ظریف‌تر باشد.

شما می‌توانید از یک رنگ یا دو رنگ نمد استفاده کنید و بعد از هویه کاری، دو قسمت را به یکدیگر کوک بزنید. طریقه دوخت در نمد به صورت دوخت دندان موشی یا دوخت زیگ زاگ است که باید به صورت یکنواخت در سرتاسر نمد زده شود.

هویه کاری روی نمدهویه کاری روی نمد

در این نوشته شما آموزش هویه کاری روی نمد را خواندید و یاد گرفتید که با هویه کاری روی نمد می‌توانید انواع رومیزی، زیر لیوانی، زیر بشقابی و… را در منزل خود درست کنید. شما می‌توانید با هویه و نمد کارهای زیبایی درست کنید و منزل خود را با هنر دست خود زیباتر کنید.

 

 

از اینکه با وبلاگ هنری همراه بودید از شما متشکریم.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا