آموزش دوخت عروسک نمدی فانتزی

 

سلام به شما دوستان خوب و هنرمند و همراهان همیشگی هنری :-D

در این مطلب میخوایم بهتون دوخت عروسک نمدی فانتزی و زیبایی رو با استفاده از هنر نمد دوزی یاد بدیم،نمد دوزی یکی از هنر های بسیار پرکاربرد و درآمد زا هست که با تمرین و تکرار می تونید مهارت تون رو در این هنر زیاد کنید و با نمد های رنگارنگ چیز های قشنگ زیادی از جمله عروسک،وسایل تزیینی اشپز خونه (مثل کاور دستگیره در یخچال)،وسایل تزیینی اتاق کودک،گیفت های زیبا برای مناسبت های مختلف و…درست کنید و لذت ببرید

حالا وسایلتون رو آماده کنید تا با هم قدم به قدم دوخت عروسک نمدی فانتزی رو یاد بگیریم :lol:

وسایل لازم برای دوخت عروسک نمدی فانتزی:

مرحله ی اول:

ابتدا طرح قطعات رو مانند زیر رو روی کاغذ الگو بکشید . بعد از ان الگو رو روی نمد بگذارید و برش بزنید .

از الگوی بالا برای بدن عروسک استفاده میشه(دو عدد از این قطعه از نمد سفید بچینید)و برای جزییات به قطعات زیر نیاز داریم:

همچنین به چهار قطعه ی کوچیک زیر برای شاخ ها و دست های عروسک مون نیاز داریم:

مرحله ی دوم:

بعد از تهیه ی قطعات مورد نیاز،شروع می کنیم به دوخت صورت عروسک.ابتدا چشم های عروسک رو روی صورت اون  به شکل هلال می دوزیم .

مرحله ی سوم:

حالا دهان عروسک رو وسط چشم ها و کمی پایین تر و قطعه ای هم به رنگ صورتی روی دهان عروسک می دوزیم دو قطعه ی صورتی هم کنار چشم ها و به جای گونه ی عروسک می دوزیم مانند عکس اولیه ی عروسک که در ابتدای آموزش هست .

مرحله ی چهارم:

کار صورت عروسک تموم شد،نوبت میرسه به قسمت ابری شکل که مربوط به شکم عروسک مون هست.قطعه ی کوچیک ضربدری رو روی این قطعه ی ابری می دوزیم .

مرحله ی پنجم:

الگوی بدن عروسک را روی نمد سفید میگذاریم و دور ان را روی نمد خط میکشیم مانند شکل زیر

مرحله ی ششم:

حالا شما دو قطعه ی مشابه  از بدن را دارید ، یکی از ان ها را بردارید و الگو بدن را بار دیگر روی آن بذارید و دور صورت را روی نمد مشخص کنید .

مرحله ی هفتم:

به این قسمت خوب توجه کنید.برای موی عروسک روی قطعه ی کاغذ یا مقوا طرحی مثل طرح مقوای موجود درشکل ، بکشید و ان را بچینید . حالا به اندازه ای که میخواهید مو روی صورت باشد آن را تنظیم کنید . قسمت بالای مو را روی نمد علامت بزنید و حالا صورت عروسک را از روی نمد سفید بردارید . و ادامه ی شکل مو را روی نمد سفید کامل کنید .

مرحله ی هشتم:

بعد از کامل کردن شکل مو با کاتر قسمت پایینی مو را روی نمد سفید برش دهید .  قسمت آبی مربوط به صورت عروسک رو برداریدو  موهای بریده شده را روی صورت عروسک بیارید و بدوزید،به تصاویر بعد دقت کنید تا بهتر متوجه بشید .

مرحله ی نهم:

شکم و صورت عروسک رو در جای خودشون بگذارید و بدوزید .

مرحله ی دهم:

چهار قسمت زرد رنگ مربوط به شاخ های عروسک رو دو به دو  روی هم قرار بدید و بدوزید اما سمت پایین اون ها باز بزارید و ندوزید .

بعد از دوختن شاخ ها اون ها رو برگردونید و داخلشون رو با پشم شیشه پر کنید .

مرحله ی یازدهم:

شاخ ها رو به صورت بر عکس روی قسمت مربوط به پشت عروسک میگذاریم .

حالا قسمت مربوط به جلوی عروسک رو هم مانند شکل زیر روی بقیه ی قسمت ها میگذاریم و با سوزن فیکسشون میکنیم .

مرحله ی دوازدهم:

بجز یک قسمت کوچیک،دور تا دور عروسک رو بدوزید و بعد از دوخت،از اون قسمت دوخته نشده عروسک رو پشت رو کنید و بعد داخل اون رو با پشم شیشه پر کنید سپس اون قسمت دوخته نشده رو بدوزید .

مرحله ی سیزدهم:

حالا دست های عروسک رو درست کنید و به تنه ی عروسک بدوزید .

کار دوخت عروسک نمدی بامزه ی ما تموم شد.این عروسک خوشگل می تونه هدیه خوب و خوشحال کننده ای برای بچه ها یا حتی دوستاتون باشه .  8-)

امیدوارم از دوختن این عروسک زیبا لذت برده باشید .

چنانچه علاقه مند به یاد گیری نمد دوزی هستید و همچنین برای آموزش دوخت دندان موشی که بسیار مورد استفاده در هنر نمد دوزی می توانید به صفحه آموزش نمد دوزی مراجعه کنید.

اگر به دنبال آموزش های بیشتر در مورد عروسک نمدی با الگو هستید می توانید به صفحه آموزش عروسک نمدی بالرین و صفحه آموزش دوخت عروسک نمدی سرآشپز مراجعه کنید.

سایت منبع:postila.ru

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا