آموزش عروسک نمدی سگ با الگو

در این آموزش قرار است تا دوخت عروسک نمدی سگ را نشان بدهیم :-D . برای شروع اولین کاری که لازم است انجام دهیم، کشیدن الگو است. الگویی که در پایین هست را روی نمد بکشید . اگر  دوسن دارید عروسک های دو بعدی دیگری را هم بدوزید، می توانید از الگو های عروسک های دوبعدی در قسمت الگوی عروسک نمدی وبلاگ هنری بروید و برای ساخت آن ها نیز همین مراحل را انجام دهید. بیایید دوخت عروسک نمدی سگ را شروع کنیم . :-P 

ابزار مورد نیاز برای دوخت این عروسک نمدی زیبا :

الگو

مداد الگو

کاغذ پوستی

سوزن نمد دوزی

نمد ( سفید یا هر رنگ دلخواه)

نخ قلاب دوزی ( یا نخ معمولی)

الیاف

ربان

قیچی

ابتدا کاغذ پوستی (که به آن کاغذ مومی یا روغنی هم می گویند) را روی الگویتان قرار دهید و طرح الگو را روی کاغذ پوستی پیاده کنید.

کاغذ پوستی الگویتان را با سوزن به نمد وصل کنید. حالا قیچی را بردارید و اطراف الگویتان را ببرید.

بعد از آن، دو تکه بریده شده را روی هم قرار بدهید. در اینجا من به صورت دوخت دندان موشی این دو تکه را به هم می دوزم. اما تمام دو تکه را کاملا به هم ندوزید، دقت کنید که مقداری حدود 6 سانتی متر را برای پر کردن عروسک با الیاف باز بگذارید.

شما می توانید به جای دوخت دندان موشی، از دوخت کج (شلاقی) مانند شکل زیر استفاده کنید.

برای یاد گرفتن دوخت دندان موشی و هم دوخت کج (شلاقی) می توانید به قسمت آموزش نمد دوزی سایت هنری نیز بروید.

نکته: برای راحت تر شدن دوخت، می توانید با یک سوزن از وسط دو تکه نمد را به هم وصل کنید و راحت تر دو تکه را به هم بدوزید.

همین طور دوخت سگ نمدی را به این شکل ادامه دهید. اما دقت کنید که قسمتی در حدود 6 سانتی متر را باز بگذارید تا بتوانیم عروسک را پر کنیم.

من چون می خواستم دوخت کار دیده شود و حالتی دکوری به سگ بدهد، از نخ قلاب دوزی و رنگ نخ متفاوت با نمدم استفاده کردم. اما اگر می خواهید که دوخت شما زیاد دیده نشود، می توانید از نخ هم رنگ و حتی نخ عادی برای کارتان استفاده کنید.

حالا عروسک را با الیافمان پر می کنیم. دقت کنید که الیاف را به تمام قسمت های سگ نمدیتان برسانید . بعد از این کار قسمت باقی مانده را بدوزید .عروسک نمدی شما آماده است 

امیدوارم از ساخت این عروسک قشنگ لذت برده باشید.

چنانچه علاقه مند به یادگیری نمد دوزی هستید می توانید به صفحه نمد دوزی مراجعه کنید و با ما همراه شوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا