رومیزی نمدی هویه کاری شده

رومیزی نمدی هویه کاری شده

با نمد می‌توان خیلی وسایل زیبایی درست کرد. از انواع عروسک‌های نمدی گرفته تا  گل سر نمدی، کیف، کاور دفترچه و خیلی چیزهای دیگر. یکی از چیزهایی که با نمد می‌توان درست کرد، رومیزی نمدی است.

حالا می توان خلاقیت به خرج داد و پارچه‌های نمدی رنگی را با کمی تغییر زیباتر کرد و به شکل رومیزی درآورد. مثلاً با هویه کاری روی نمد و شکل دادن به آن می‌توان یک رومیزی نمدی هویه کاری شده و بسیار زیبا را درست کرد.

در این نوشته انواع طرح‌ها و مدل‌های مختلف رومیزی نمدی هویه کاری شده را خواهید دید. از شما می‌خواهیم تا پایان این نوشته همراه ما باشید.

رومیزی نمدی هویه کاری شده

برای درست کردن رومیزی نمدی هویه کاری شده به چه وسایلی نیاز دارید؟

برای درست کردن رومیزی نمدی هویه کاری شده شما نیاز دارید به : 

هویه

 نمد

شابلون

  قیچی 

در نوشته قبلی وبلاگ هنری، درباره «هویه کاری روی نمد» با شما صحبت کردیم و نوشته‌های این مطلب، تکمیل کننده آن است.

توجه کنید باید از قبل هویه را به برق زده باشید تا به محض قرار دادن آن روی نمد، نمد را بسوزاند و شکل دهد. هویه مدادی و هویه تفنگی برای انجام هویه کاری روی نمد مناسب هستند. ابتدا از بیرون کار شروع کنید و بعد طرح داخل شابلون را درآورید. با این کار می‌توانید ظرافت و تمیزی کار خود را حفظ کنید. هویه را باید با زاویه 90 درجه روی نمد بکشید. سوهان یا سمباده را در کنار دست خود بگذارید تا هر چند وقت یکبار نوک هویه را تمیز کنید و کار را ادامه دهید.

اگر در هنگام کار با هویه، قسمت‌هایی از نمد شما سوخت، با قیچی نوک تیز، قسمت‌های سوخته را جدا کنید و نمد را تمیز و یکپارچه کنید. می‌توانید با قسمت‌های جدا شده از نمد هم برای تزیین رومیزی نمدی هویه کاری شده خود استفاده کنید.

شابلون‌ها را در طرح و شکل‌های مختلف می‌توانید از خرازی خریداری کنید. حالا بعضی وقت‌ها طرح دلخواه شما در میان شابلون‌های موجود در بازار وجود ندارد. در این صورت شما می‌توانید با مقواهای ضخیم و مقاوم به گرما (مانند مقوای کرافت یا مقوای گلاسه)، شابلون دلخواه خود را با هر طرح و شکلی بسازید.

نمونه‎هایی از رومیزی نمدی هویه کاری شده

نمونه‌های مختلف از رومیزی نمدی هویه کاری شده را در ادامه مطلب خواهید دید. باید این را هم در نظر داشته باشید که می‌توانید برای ساختن رومیزی نمدی هویه کاری شده خود از دو یا چند رنگ مختلف نمد استفاده کنید و پس از هویه کاری هر قسمت، در نهایت تکه‌های نمدی را با دوخت دندان موشی یا زیگ زاگ به هم وصل کنید.

این رومیزی نمدی هویه کاری شده را ببینید که با چه ظرافت و زیبایی درست شده است:

رومیزی نمدی هویه کاری شده

و نمونه دیگری از رومیزی نمدی هویه کاری شده به شکل برگ و به کمک چند رنگ نمد ساخته شده است:

رومیزی نمدی هویه کاری شده

این رومیزی نمدی را هم ببینید که چقدر زیبا و تمیز هویه کاری شده است:

رومیزی نمدی هویه کاری شده

رومیزی نمدی هویه کاری شده

این رومیزی را نیز ملاحظه بفرمایید که چقدر خلاقانه و زیبا با رنگ قرمز طراحی و هویه کاری شده است:

رومیزی نمدی هویه کاری شده

از شما ممنونیم که در این نوشته همراه وبلاگ هنری بودید. در این نوشته شما آموختید که می‌توانید با هویه و پارچه های نمدی، رومیزی نمدی هویه کاری شده زیبایی بسازید و خانه خود را با هنر خود زیباتر کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا