آموزش ساخت کیف پول نمدی

 

دوستان عزیز هنری سلام. امیدوارم حالتون خوب باشه.winkامروز با آموزش مرحله به مرحله ساخت کیف پول نمدی در خدمت شما هستیم.

 شما می‌توانید با هزینه‌ی بسیار کم برای خود به سادگی یک کیف پول نمدی درست کنید.  از شما می‌خواهیم تا پایان این نوشته با وبلاگ هنری همراه باشید.

این کیف پول  می‌تواند کارت‌های ضروری و پول نقد شما را در خود جای دهد. در بعضی موارد که به پارک، شهربازی، خرید، بازار و دیگر جاهای شلوغ می‌روید، به جای حمل کردن کیف‌های بزرگ و جاگیر، از این کیف‌های نمدی زیبا و کوچک استفاده کنید.

اگر فکر میکنید که دوست دارید هنر نمد دوزی رو به صورت جامع و کامل یاد بگیرید میتونید به سایت هنری مراجعه کنید و در آموزش نمد دوزی شرکت کنید و مهارت هاتون رو تکمیل کنید. cool

آماده اید که آموزش  را شروع کنیم ؟ :-P 

آموزش ساخت کیف نمدی

ابزار و لوازم مورد نیاز :

پارچه نمدی

نخ 

سوزن

چسب حرارتی

چسب پارچه یا چسب کفش (ولکرو)

نکته درباره چسب پارچه:

چسپ پارچه که به نام ولکرو آن را می‌شناسند، را احتمالاً دیده‌اید. برای درست کردن بعضی از کیف‌ها و کفش‌ها از این چسب استفاده می‌کنند. در خرازی‌ها می‌توانید آن را پیدا کنید.

.

برای تهیه ی ابزار و لوازم مورد نیاز این آموزش روی تصاویر زیر کلیک کنید.

    

 

.

خب حالا همه چیزبرای ساخت کیف  خوشگل مون حاضره.cool 

آموزش مرحله به مرحله :

بریم برای شروع این آموزش…

آموزش ساخت کیف نمدی

مرحله اول:

نمد خود را به شکل مستطیل با طول 21 و عرض 12 (رنگ آبی در تصویر بالا) ببرید. قطعه کوچکی به طول 8 و عرض 3 (رنگ سبز در تصویر بالا) ببرید. با یک پارچه نمدی دیگر با رنگی متفاوت از کیف، گل درست کنید.

آموزش ساخت کیف نمدی

مرحله دوم:

دو طرف نمد را مانند تصویر تا بزنید و به هم برسانید. بین دو قسمت کیف باید 2.5 سانتی متر فاصله باشد. وقتی مرتبش کردید با چسپ حرارتی آن قسمتها را چسپ بزنید. نکته‌ای که در هنگام کار با چسپ حرارتی باید رعایت کنید، این است که حرارت آهن نباید نمد را بسوزاند؛ پس به دمای آهن چسپ خود توجه بفرمایید. شکل کیف نمدی شما در این مرحله تا حد زیادی مشخص شده است.

آموزش ساخت کیف نمدی

مرحله سوم:

حالا همان قطعه 3*8 سانتی متری (نمد سبز رنگ) را به یکی از طرف‌های کیف پول خود بزنید.

آموزش ساخت کیف نمدی

مرحله چهارم:

بند کیف را مانند تصویر بالا به بدنه کیف پول بدوزید. آن هم با کوک‌های ریز و تمیز.

برای دوختن نوار سبز به کیف ، ابتدا آن را بلند کنید و جای آن را با یک مربع علامت‌گذاری کنید. بعد مربع را کوک بزنید و بعد به شکل حرف X درون مربع را هم کوک بزنید تا محکم‌تر باشد.

 

آموزش ساخت کیف نمدی

مرحله پنجم:

طرف دیگر نوار سبز کیف را برگرداندم و محلی که باید چسپ می‌زدم را با یک خودکار کمرنگ علامت زدم. بعد چسپ پارچه را به نوار سبز زدم.

آموزش ساخت کیف نمدی

 

گل خوشگلی که با نمد درست کرده بودم را هم به نوار سبز و چسپ روی آن با نخ و سوزن دوختم. حالا هم بند سبز به کیف پول متصل شده است و هم گل زیبایی روی آن ظاهر شده است.

آموزش ساخت کیف نمدی

دیدید چقدر زیبا شد؟ اما صبور باشید، کار شما هنوز تمام نشده است!

آموزش ساخت کیف نمدی

مرحله آخر:

باید دو طرف کیف نمدی رو به همدیگر بدوزید. هم می‌توانید با دست بدوزید، هم می‌توانید با چرخ خیاطی نمد خود را کوک بزنید. مهم این است که قسمت‌های باز کیف را به دقت به هم وصل کنید و هیچ درزی باقی نگذارید.

آموزش ساخت کیف نمدی

در این مرحله کار ما آماده شده است. می‌توانید لبه آن را مانند تصویر بالا برش بزنید تا کیف شما از حالت سادگی دربیاید. این موضوع به سلیقه شما بستگی دارد.

آموزش ساخت کیف نمدی

 

مبارکتان باشد…

  یاد گرفتید که چگونه با روشی ساده و سریع برای خودتان یک کیف پول نمدی زیبا درست کنید.  دستتان که راه افتاد، در عرض 10 دقیقه می‌توانید آن را درست کنید.

از شما ممنونیم که  همراه ما بودید. آموزش های ساخت کیف نمدی ما را دنبال کنید و از هنر دست خود لذت ببرید.

اگر به هنر نمددوزی علاقه مند شدید، میتوانید برای دیدن آموزش های متنوع و کاربردی در این هنر به صفحه ی نمد دوزی مراجعه کنید .

شما میتوانید سوالات ونظرات خود را در مورد کیف نمدی و نمد دوزی با ما در میان بگذارید.smile 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا