آموزش ساخت درخت کاج نمدی

 

دوستای هنرمند و پر انرژی من، سلام. امروز می‌خوایم آموزش ساخت درخت کاج نمدی رو یاد بگیریم. بعد از این آموزش می‌تونین چندتا کاردستی با نمد خیلی خوشگل درختی درست کنین.

پارچه نمدی جز پارچه‌های پشمیِ که گرم، سبک، جاذب رطوبت، محکم و بادوامند. پارچه‌های نمدی با رنگ‌های شاد و تنوع زیادی تولید می‌شن. توی کارهای هنری معمولاً از دو تا ضخامت دو و پنج میلی‌متری این پارچه‌ها استفاده میشه. با نمونه دو میل اون به کمک پارچه‌های دیگه، واسه ساختن کاردستی با نمد،عروسک های نمدی، ست لحاف و تشک، کوسن،رومیزی نمدی، وسایل تزیینی و… استفاده می‌شه و از نوع  پنج میل اونم که انعطاف زیادی نداره، برای ساخت وسایلی مثل کیف، زیرلیوانی، زیربشقابی، گلدون، جای لوازم آرایشی، جامدادی و… استفاده می‌کنن.

مراحل آموزش نمد دوزی درخت‌های کاج زیبا:

مرحله اول:

وسایل زیر رو تهیه کنین:

نمد دو میل آبی

قیچی

دستگاه چسب تفنگی کوچک

یونولیت استوانه‌ای شکل

مرحله دوم:

با توجه به سایز و اندازه یونولیت (بیس درخت کاج نمدی) مورد نظرتون، پارچه نمدی رو به صورت نوارهای بلند، برش بدین.

مرحله سوم:

نوارهای بریده شده رو به صورت چین‌دار روی استوانه بذارین و با دست نگه دارین، واسه ثابت نگه داشتن چین‌های درخت کاج نمدی تون، می‌تونین از سوزن ته گرد هم استفاده کنین.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

            

مرحله چهارم:

نوارهای نمدی چین‌دار رو با چسب حرارتی بچسبونین. اندازه چین‌ها هم سلیقه‌ایه و هم به سایز درخت کاج تون بستگی داره. سعی کنین با کمترین میزان استفاده از چسب، این کارو بکنین تا کارتون تمیزتر باشه. این کارو تا قسمت بالای استوانه تکرار کنین. جوری که چین‌ها همه طول استوانه رو بپوشونن. دقت کنین، ردیف‌هارو که میخواین روی هم بذارین، در حدی همپوشانی داشته باشن که چین‌های ردیف پایین به خوبی دیده بشه. توی ردیف‌های بالایی درخت کاج نمدی، میزان همپوشانی لایه‌هارو بیشتر بگیرین.

مرحله پنجم:

بعد از چسبوندن آخرین ردیف درخت کاج نمدی تون، قسمت بالای نمد هارو با چسب حرارتی خیلی تمیز و مرتب به هم بچسبونین. سعی کنین تیکه‌های چسب رو به لایه داخلی نمد بزنین که از بیرون دیده نشن.

مرحله ششم:

تبریک میگم، درخت کاج نمد دوزی شما آماده است.

اینم از مراحل آموزش درخت کاج نمدی خوشگل، امیدوارم این مطلب براتون مفید باشه و از این آموزش نمددوزی لذت برده باشین.

دوباره براتون مطالب آموزش نمددوزی جدید و جذاب می‌ذاریم، با ما همراه باشین.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا