آموزش تصویری ساخت حلقه پشت دری نمدی

 

ما خانمهای ایرانی علاقه بسیار زیادی به تزیین و دکوراسیون خانه داریم. به ویژه اگر بتوانیم خودمان نیز دست به‌کار شده و لوازم و وسایلی زیبا برای دکوراسیون خانه‎هایمان خلق کنیم، احساس لذت مضاعفی را تجربه خواهیم کرد.
برای تزیین جای جای خانه‎مان، می‎توانیم خودمان دست به کار شویم و با استفاده از ساده‌ترین وسایل و لوازم موجود در خانه، دکوری‌های زیبا و شیک بسازیم.
یکی از این دکوری‌های بسیار زیبا و شیک اما به غایت ساده، حلقه پشت دری است، که وقتی میهمانی به منزل ما می‌آید حتی هنوز داخل نشده و از پشت در هم می‌تواند انرژی مثبت و سلیقه‌ی زیبای اهل آن خانه و به ویژه بانوی خانه را ببیند و لمس کند.
ما در این نوشته، همراه با تصاویری از مراحل آماده سازی، قصد داریم ساخت یک حلقه پشت دری زیبا با نمد را به شما آموزش دهیم. مراحل ساخت این حلقه بسیار بسیار ساده و آسان است. و شما حتی با کم‌ترین آشنایی با هنر نمد دوزی و صنایع دستی هم می‎توانید آن را بسازید.
شما برای ساخت این حلقه‎ی بسیار آسان می‎‎توانید از پارچه نمدی در رنگ‎های مختلف استفاده کنید و جلوه و زیبایی بیشتری به کارتان بدهید.

آموزش تصویری ساخت حلقه پشت دری با نمد

لوازم مورد نیاز برای ساخت حلقه پشت دری:
پارچه نمدی در رنگ یا رنگهای دلخواه
حلقه‌‎ ی فوم یا یونولیت 
چسب سیلیکون
• میل و یا یک شیء سیخ یا چوب مانند
• کاغذ
• مداد
قیچی

مراحل ساخت حلقه پشت دری:

مرحله اول:
در مرحله اول و برای شروع کار، ابتدا با کاغذ و قلم، همانند تصویر پایینی، یک طرح مارپیچ به‎عنوان الگوی کار می‎کشیم. این طرح مارپیچ قرار است به‌عنوان الگوی گل برای حلقه‌ی شما استفاده شود، پس اندازه آن را بنا به سایز گل مورد نظرتان بکشید.

آموزش تصویری ساخت حلقه پشت دری با نمد

مرحله دوم:
سپس برای مرحله دوم کار باید همانند عکس بالا، چند لایه از پارچه نمدی را روی هم بگذارید، یا پارچه تان را چند لایه تا کنید. اگر از چندین رنگ استفاده کنید و چند لایه از نمدهای با رنگ‌های متفاوت را روی هم بگذارید نتیجه‎ی زیباتری را به دست خواهید آورد.

مرحله سوم:
در مرحله سوم طرح مارپیچی که کشیده بودیم را بر روی پارچه نمدی فیکس می‌کنیم . و با قیچی برش می‎زنیمپس از برش زدن ، همانند تصویر بالایی، پارچه شما باید به شکل پشت یک حلزون درآمده باشد.

مرحله چهارم:
در این مرحله ابتدا باید تک تک این گلها را از هم جدا کنیم. اکنون گلهای شما تقریبا آماده‌اند. فقط کافیست که به آنها شکل بدهید. برای این کار نیز از سیخ یا چوب استفاده می‌کنیم. یک سر مارپیچ را گرفته و به کمک میل، سیخ، یا چوب پارچه نمدی را به دور آن می‌پیچیم. پس از پیچیدن پارچه‌های نمدی مارپیچی ما، همانند تصویر پایینی، کم کم شکل گل به خود می‌گیرد.

آموزش تصویری ساخت حلقه پشت دری با نمد

مرحله پنجم:
در این مرحله تک تک گلهایی را که آماده کرده بودیم را با کمک کمی چسب سیلیکون می‌چسبانیم تا لبه‌های آنها باز نشوند و به همان شکل اولیه باقی بمانند.

آموزش تصویری ساخت حلقه پشت دری با نمد

مرحله ششم:
مرحله ششم، آخرین مرحله‎ی کار شماست. در این مرحله شما باید گلهایی را که ساخته‎اید به حلقه‎تان بچسبانید. برای این گار نیز از چسب سیلیکون استفاده می‌کنیم و گلها را به هر شکلی که مایل هستید به تمامی قسمتهای رویی حلقه بچسبانید. در این مرحله کار شما به پایان رسیده و حالا دیگر حلقه‎ی پشت دری نمدی شما آماده است.
بنا به ترجیح خودتان می‎‎توانید از چندین رنگ متفاوت استفاده کنید و حلقه‌ای رنگارنگ بسازید. می‎توانید بنا به سلیقه‎تان بر روی گلها از پرنده‎های کوچک، و شاخ و برگ‎های آماده استفاده کنید و به حلقه‌تان بچسبانید.

  • اگر علاقمند به یادگیری هنر نمد دوزی از ابتدا هستید اما هیچ کلاس و یا آموزشی را نمی‌شناسید و یا نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید. می‎توانید از کلاس‌های مجازی آموزش‌ شروع نمد دوزی ما  استفاده نمایید.

 

سایت منبع: yenihobiler

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا