آموزش تزیین لباس کودک با نمد

 

دوستای هنرمند و پر انرژی من، سلام. امروز می‌خوایم تزیین لباس کودک با نمد رو بهتون آموزش بدیم. شما با مشاهده این آموزش می‌تونید چندتا از لباسای نینی خوشگلتونو به سلیقه خودتون، جذاب‌تر کنید، حتی می‌تونید لباسای خودتونو هم با این روش از سادگی در بیارید. اگه تا حالا نمددوزی انجام ندادید یا فکر می‌کنید که نیاز به آموزش‌های اولیه دارید، بهتره یه سر به آموزش نمددوزی بزنید.

پارچه نمدی جز پارچه‌های پشمیِ که گرم، سبک، جاذب رطوبت، محکم و بادوامند. پارچه‌های نمدی با رنگ‌های شاد و تنوع زیادی تولید می‌شن. توی کارهای هنری معمولاً از دو تا ضخامت دو و پنج میلی‌متری این پارچه‌ها استفاده میشه. با نمونه دو میل اون به کمک پارچه‌های دیگه، برای ساختن کاردستی با نمد،عروسک های نمدی، ست لحاف و تشک، کوسن،رومیزی نمدی، وسایل تزیینی و… استفاده می‌شه و از نوع  پنج میل اونم که انعطاف زیادی نداره، برای ساخت وسایلی مثل کیف، زیرلیوانی، زیربشقابی، گلدون، جای لوازم آرایشی، جامدادی و… استفاده می‌کنن.

توی این قسمت همراه ما باشین با آموزش تزیین لباس کودک با نمد:

مرحله اول:

مواد و ابزار مورد نیاز نمددوزی:

لباس مورد نظر

نمد زرد و بنفش

قیچی

سوزن

نخ همرنگ با نمد

اتو

مرحله دوم:

اول پارچه‌های نمدی رو به شکل دلخواه‌تون برش بزنین، برای این قسمت می‌تونین از الگوهای رایگان نمددوزی استفاده کنین. بعد یه پارچه نازک نخی روی آن پهن کنید و با حرارت کم، اونارو اتو کنین تا کاملاً صاف بشن.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

            

مرحله سوم:

بعد از این که نمدهارو اتو کردین، طبق طرح مورد نظرتون اونارو روی لباس بچینین، بعد هم  با سوزن ته گرد سر جای خودشون ثابت‌شون کنین.

مرحله چهارم:

برای مرحله دوخت می‌تونین از کارگاه استفاده کنین تا موقع کوک زدن، لباس یا نمد جمع نشن و دوخت راحت‌تری داشته باشین. بعد با نخ همرنگ نمد، شروع کنین به دوختن طرح نمدی روی لباس. انتخاب نوع کوک و دوخت سلیقه‌ایه.

مرحله پنجم:

بعد از این که دوخت طرح تمام شد، کارگاه رو باز کنین و مجدداً نمدهارو با حرارت کم اتو کنین. این کار باعث میشه جای کارگاه هم روی لباس نَمونه و طرح‌تون زیباتر دیده بشه.

مرحله ششم:

لباس کودک تزیین شده‌مون با هنر نمددوزی آماده است.

اینم از مراحل آموزش تزیین لباس کودک با نمد، امیدوارم این مطلب براتون مفید باشه و از این آموزش لذت برده باشین.

در آینده بازم براتون مطالب آموزش نمددوزی جذاب‌تری می‌ذاریم، پس با ما همراه باشین :)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا