آموزش دکوپاژ با کاغذ کادو

دکوپاژ با کاغذ کادو یک راه بسیار سریع و آسان برای تغییر دادن ظاهر وسایل شما می باشد. با این روش خیلی راحت می توانید وسایل شخصی یا حتی لوازم منزل را تغییر داده و از زیبایی آن ها لذت ببرید.

تمام وسایلی را که در منزل دارید و قدیمی شده اند می توانید با استفاده از دکوپاژ با کاغذ کادو تغییر دهید و همه آن ها را نو و جذاب کنید. اگر این روش را به طریق صحیح و تمیز انجام دهید، می توانید از آن به عنوان راهی برای درست کردن یک هدیه به یک دوست یا یک عزیز استفاده کنید. به علاوه تعداد زیادی از خانم های خانه دار از این روش استفاده کرده و کسب درامد می کنند.

بنابراین اگر شما هم تمایل دارید این هنر را یاد بگیرید با این آموزش همراه باشید. در این اموزش اصول اولیه و پایه برای دکوپاژ با کاغذ کادو را به شما یاد می دهیم. با این تکنیک هر نوع وسیله ای را می توانید با استفاده از کاغذ کادو یا کاغذهای رنگی تزیین کنید.

مراحل انجام دکوپاژ با کاغذ کادو

1- مواد خود را آماده کنید.شی یا وسیله ای که می خواهید تزئین کنید را انتخاب کنید و مواد را برای تزئین آن جمع آوری کنید. برای انجام دکوپاژ می توانید از کاغذ کادوهای تکه شده موجود در منزل، کاغذ های رنگی یا حتی تکه های روزنامه استفاده کنید.

سعی کنید از کاغذ کادو استفاده کنید تا سطح بسیار بزرگی را پوشش دهید. اما این کاملا سلیقه ای می باشد و این شما هستید که تعیین می کنید از چه چیزی برای دکوپاژ خود استفاده کنید.

2- برش هایی را بر روی کاغذ کادو ایجاد کنید. شما می توانید از تمام قطعات کاغذ استفاده کنید، می توانید آن را پاره کنید، یا می توانید کاغذ خود را برای ساخت اشکال و طرح های جالب، برش دهید.
برای چیدن کاغذ کادو به دو روش می توانید عمل کنید. یا این که کاغذ را با استفاده از قیچی برش دهید. یا این که با دست کاغذ را پاره کنید. اگر دوست دارید کاغذ های شما منظم و مرتب با لبه هایی صاف باشند، بهترین کار این است که از قیچی استفاده کنید. اما اگر از طرفداران کارهایی هستید که از نظم خاصی پیروی نمی کنند بهتر است تا خودتان کاغذ را پاره کنید.

3-  طرح مورد نظر خود را یک مرتبه بر روی وسیله ای که قرار است دکوپاژ انجام دهید مرور کنید. کاغذ ها را بر روی ترکیب خود نگه دارید تا مطمئن شوید که همه طرح ها و کاغذ ها با هم سازگاری دارند.
رنگ و بافت چیزهایی که قرار است بر روی وسیله مورد نظر بچسبانید را در نظر بگیرید. مخلوط کردن و مطابقت دادن با رنگ های مختلف را امتحان کنید.

4- سطح مورد نظر را تمیز کنید. اگر بر روی شیشه کار می کنید، قبل از شروع به کار شیشه را شسته و کاملا خشک کنید. اگر می خواهید روی وسیله خود نقاشی کنید باید قبل از چسباندن کاغذ ها این کار را انجام دهید.

5- چسب خود را رقیق کنید. بهترین چسبی که می توانید استفاده کنید، چسب چوب بی رنگ است. به نسبت مساوی چسب را با آب مخلوط کرده و ان را رقیق کنید.

6- چسب رقیق شده را بر روی سطح مورد نظر خود اعمال کنید. از یک قلم مو برای چسباندن یک لایه نازک از چسب بر روی سطح خود و بر پشت آن استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که چسب به طور یکنواخت در همه جای ظرف مورد نظر اعمال شده است.

7- کاغذ ها را بر روی وسیله مورد نظر بچسبانید. کاغذ های برش داده را روی سطح مورد نظر چسبانده و سپس یک لایه دیگر از چسب را روی آن بزنید. با دقت این کار را انجام دهید تا هیچ گونه چروکی بر روی کاغذ ها ه وجود نیاید. اگر این طور شد، با قلم مو روی کاغذ بکشید تا چروک ها صاف شوند.

8- بعد از اتمام کار و خشک شدن چسب ها، از اسپری براق کننده استفاده کنید. یک بار اسپری بزنید و صبر کنید تا خشک شود. سپس یک مرتبه دیگر همین عمل را تکرار کنید.

9- بعد از خشک شدن اسپری باید با استفاده از یک سمباده نرم، سطح وسیله را سمباده بزنید. این کار باعث می شود تا تمامی قسمت ها دارای سطوح یکسانی باشند.

10- بعد از این که این مرحله تمام شد، دوباره سطح وسیله مورد نظر را اسپری بزنید. اجازه دهید تا خشک شود و دوباره اسپری بزنید. بسیاری از هنرمندان سطوح کارهای خود را بیش از ده بار اسپری می زنند. این دیگر به خود شما بستگی دارد.

اگر شما بانوی هنرمند علاقه مند به یاد گیری انواع دکوپاژ روی ظزوف مختلف هستید به کلاس آموزش دکوپاژ سری بزنید.

چنانچه علاقه مند به هنر دکوراتیو و فراگیری هنرهایی مانند پتینه و کهنه کاری و غیره هستید به صفحه آموزش هنر دکوراتیو مراجعه کنید

منبع:

http://www.wikihow.com/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا