آموزش ساخت آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو یکی از زیباترین سبک آینه های موجود در بازار است. آموزش پتینه این آینه بسیار ساده است.

 می توان این آینه را به سادگی در منزل تهیه کرد و نیازی به صرف هزینه زیاد نیست. ساخت این آینه ی شیک و زیبا  از نمونه های آموزش دکوراتیو است . 

 از آنجایی که این آموزش با قیمت گزافی در آموزشگاه ها ارائه میشود ، ما امروز تصمیم گرفته ایم آموزش آینه دکوراتیو را در اختیار شما قرار دهیم که از آن می توان علاوه بر دکوراسیون منزل،در سفره های هفت سین هم استفاده کرد. آینه دکوراتیو به دلیل زیبایی خاصی که دارد؛ می تواند بسیار ساده و شیک با هرگونه دیزاین هفت سینی ست شود.

 

 

وسایل مورد نیاز برای ساخت :

رنگ سفید

چسب نواری کاغذی

سنباده

آینه

قالب لاتکس به شکل گل و بوته

چسب قوی

قلمو

پلاستر سفید پاریس

 

 

 

روش کار:

ابتدا چهارچوب چوبی دور آینه را سنباده می کشیم. تا صاف و صیقلی شود. با یک دستمال کهنه گرد چوب را پاک می کنیم. قسمت بیرونی آینه که به قاب منتهی می شود را با نوار چسب می پوشانیم تا رنگی نشود. رنگ سفید را برداشته و روی قاب می زنیم. بهتر است دو یا سه بار این کار را انجام دهیم تا رنگ یکدست شود. بین هر بار رنگ زدن اجازه می دهیم رنگ سری پیش کامل خشک شود.

آینه دکوراتیو

در مرحله بعد:

حالا پلاستر را به نسبت یک پیمانه آب و یک و نیم پیمانه پلاستر مخلوط می کنیم. وقتی مخلوط یک دست شد آن را درون قالب می ریزیم و اجازه می دهیم خشک شود. پس از سی دقیقه که قطعات خشک شد. با دقت و به آرامی آنها را بیرون آورده و دوباره پلاستر را مخلوط کرده و درون قالب می ریزیم. باید آنقدر از این قطعات بسازیم تا بتوانیم روی قاب آینه را بپوشانیم. همه ی پلاستر را با هم مخلوط نمی کنیم. چون در فاصله ی خشک شدن قطعات قالب ریزی شده، باقی پلاستر سفت می شود. اگر چند عدد قالب داشته باشید، سرعت عمل بالا می رود.

پس از اینکه قطعات را از قالب بیرون آوردیم، با رنگ سفید رنگشان می کنیم و می گذاریم خشک شوند.

آینه دکوراتیو

مرحله ی بعدی:

وقتی رنگ کاری قطعات تمام شد. آنها را روی قاب آینه می چینیم و زمانیکه از چیدمانشان راضی بودیم. به کمک چسب آنها را سر جایشان می چسبانیم. پس از اینکه چسب خشک شد و از ثبات قطعات اطمینان حاصل کردیم، چسب روی آینه را می کنیم. می توان برای اطمینان خاطر به جای استفاده از چسب نواری، آینه را از قاب بیرون آورد.

پلاستر یکی از مشتقات گچ سفید است که می توان آن را از فروشگاه ها به آسانی تهیه کرد. مدت زمان لازم برای ساخت آینه دکوراتیو ، صرف نظر از زمان خشک شدن، تقریبا دو ساعت می باشد.

قالب های لاتکس… در واقع همان قالب های مرتجعی هستند که در شیرینی پزی استفاده می شوند. بیشتر افراد آنها را در خانه دارند.

آینه دکوراتیو

این آینه ی زیبا را می توان با گچ های رنگی نیز تهیه کرد. این بستگی به سلیقه ی شما دارد. علاوه بر طرح گل و بوته که ما استفاده کردیم، شما می توانید طرح مدنظرتان را استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

How to make a decorative mirror

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا