آموزش نقاشی روی شیشه: ترسیم گل بر روی ظروف شیشه ای

هنر نقاشی روی شیشه با روش های مختلف انجام می شود و مدل های مختلفی را می توان بر روی شیشه کشید. در این مطلب سعی شده است تا از ساده ترین روش ممکن استفاده کرده و آموزش کشیدن گل بر روی ظروف شیشه ای را به شما عزیزان آموزش دهیم.

در این آموزش یاد می گیرید که چگونه ظروف شیشه ای را راحت و آسان نقاشی کرده و ظرف های جدید و زیبایی را خلق کنید.

 

نقاشی روی شیشه

 

 

مرحله 1: لوازم مورد نیاز برای نقاشی روی شیشه

 

برای انجام این پروژه شما به موارد زیر نیاز دارید:

 

مرحله 2: ساقه زدن روی شیشه

 

 

 

 

قبل از این که بر روی ظروف شیشه ای خود نقاشی کنید باید ظروف را با استفاده از الکل خوب تمیز کنید. این عمل به شما کمک می کند تا رنگ آمیزی بهتری داشته باشید. چرا که وجود هر گونه آلودگی و چربی بر روی شیشه مانع از ترکیب رنگ و چسبیدن آن روی شیشه می شود.

بعد از این که این عمل را به خوبی انجام دادید، با استفاده از یک قلم موی باریک، ساقه ها را ترسیم کنید. برای این کار قلم مو را در رنگ سبز فرو کنید و از پایین شیشه شروع به کشیدن کنید، رنگ را به سمت بالا  برده و به آرامی کشیدن را تمام کنید. به همین راحتی یک ساقه کشیدید.

 

مرحله 3: کشیدن برگ ها

 

 

در این مرحله با استفاده از یک برس کوچک صاف با گوشه های گرد، برگ ها را بر روی ساقه ها ایجاد کنید.

رنگ سبز را بر روی قلم مو بگذارید و از پایه برگ شروع کنید، قلم مو را روی شیشه گذاشته و آن را به آرامی بچرخانید تا به سمت یک نقطه حرکت کند.

این مرحله سخت نیست فقط نیاز به تمرین دارد. هتر است که بر روی یک شیشه غیر قابل استفاده مرحله کشیدن برگ ها را تمرین کنید.

 

مرحله 4: کشیدن مرکز گل ها

 

 

با یک قلم موی کوچک گرد، یک نقطه زرد رنگ در انتهای هر ساقه یا نزدیک آن قرار دهید.

برای گل های زرد رنگ، بهتر است چندین رنگ را با هم مخلوط کنید تا قهوه ای خوش رنگی را تشکیل دهند و سپس این رنگ را برای مرکز گل های زرد استفاده کنید.

باید در نظر بگیرید که در چه مناطقی دوست دارید گل ها را ایجاد کنید. سپس فقط با رنگ زرد نقطه هایی را برای مرکز گل رسم کنید.

 

مرحله 5: کشیدن گلبرگ گل

 

 

حالا با استفاده از یک قلم مو مسطح گرد، گل ها را رنگ کنید.

قلم مو را بر روی شیشه ای که در کنار مرکز گل قرار دارد، قرار دهید و روی آن بچرخانید و به عقب برگردید و در نهایت به سمت مرکز گل بازگردید.

برای هر گل نیاز به 5 گلبرگ دارید.

نقاشی های گل را در اطراف شیشه ادامه دهید و سطح شیشه را با گل های رنگارنگ و زیبا بپوشانید.

برای گل های زرد و سفید که در تصویر می بینید، قلم مو را بر روی شیشه گذاشته و از پایه گلبرگ شروع کنید. قلم مو را فشار داده و به سمت خارج حرکت دهید. حالا قلم مو را به آرامی بلند کرده و گل برگ بعدی را ترسیم کنید.

در این مدل ل شما به 6 گلبرگ نیاز دارید.

 

مرحله 6: ایجاد برجستگی بر روی شیشه

 

 

 

در این مرحله با استفاده از یک قلم موی کوچک و  رنگ سفید، چند نقطه  برجسته روی گل و برگ اعمال کنید. بعد از انجام این عمل باید یک ساعت اجازه دهید تا رنگ ها کاملا خشک شوند.

 

مرحله 7: پختن ظرف ها

برای این که رنگ های شما دوام و ماندگاری داشته باشند، می بایست ظرف های نقاشی شده را درون فر قرار داده و اصطلاحا ان ها را بپزید. برای این کار ظروف شیشه ای نقاشی شده را درون سینی فر گذاشته و فر را روی درجه حرارت 180 درجه قرار دهید. این ظروف را برای مدت 30 دقیقه حرارت دهید.

بعد از این مدت فر را خاموش کرده و اجازه دهید تا ظرف ها در همان محیط فر خنک شوند.

 

نکته:

توجه کنید که رنگ های ویترای دو گونه اند رنگ های برپایه آب و رنگ های بر پایه تینر و تنها رنگ های بر پایه آب نیاز به پخت دارند که مرسوم نیستند. و آنچه اکنون به عنوان رنگ ویترای در بازار موجود است و مورد استفاده علاقه مندان به هنر ویترای قرار می گیرد رنگ های برپایه تینر است که نیاز به پخت و حتی کیلر ندارد.

 

در نهایت از ربان های زیبا و متناسب با رنگ گل نقاشی شده بر روی شیشه استفاده کرده و ظروف خود را تزیین کنید.

• اگر به هنر ویترای علاقمندید و دوست دارید تا به طور کامل و حرفه ای آن را فرا بگیرید، می توانید از کلاسهای مجازی و رایگان آموزش نقاشی روی شیشه در سایت هنری دیدن نموده و از آن استفاده نمایید.

همچنین اگر به دنبال ساخت یک ساعت زیبا برای منزل خود هستید می توانید آموزش ساخت ساعت ویترای را درسایت هنری دنبال کنید.

اگر علاقه مند به زیور آلات دست ساز هستید می توانید به آموزش ساخت زیورآلات ویترای مراجعه کنید

منبع:

http://www.instructables.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا