نکات کلیدی و مهم هنر نقاشی روی مانتو

نقاشی روی مانتو این روزها طرفداران بسیا زیادی دارد. این هنر از جدید ترین هنرهای نقاشی روی پارچه است و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی مانتوهای شما دارد.

با نقاشی روی مانتوهای خود می توانید به راحتی مانتوهای قدیمی را به مانتو جدید تبدیل کرده و حتی مانتوهای مجلسی برای خود درست کنید.

استفاده از هنر نقاشی روی مانتو این فرصت را به شما می دهد تا پارچه های مانتویی ساده را گرفته و خودتان آن ها را طراحی کنید. سپس با پارچه طراحی و نقاشی شده بهترین و زیباترین مانتو را بدوزید.

این مطلب سعی دارد تا نکات مهم و اصول اساسی این نقاشی روی پارچه را به شما معرفی کرده و طرح های زیبایی را نشان دهد. پس اگر دوست دار این هنر هستید با ما همراه باشید .

نقاشی روی مانتو

وسایل مورد نیاز برای نقاشی روی مانتو

نکات مهم نقاشی روی مانتو

نقاشی روی مانتو هم مانند نقاشی روی پارچه و لباس دارای اصول و قواعدی می باشد. برای این که کار نهایی شما تمیز و شیک باشد می بایست تا این اصول را رعایت کرده و با صبر رو حوصله کار خود را پیش ببرید.

اولین نکته مهم این هنر، مربوط به رنگ می باشد.

رنگ پارچه

رنگ پارچه- چاپ روی پارچه

 

 

رنگ پارچه به جهت نقاشی و چاپ بر روی انواع پارچه ها و لباس ها استفاده می شود. این رنگ ها در مارک ها و غلظت های مختلفی وجود دارند. به صورت کلی تقسیم بندی رنگ پارچه به دو دسته صورت پذیر است:

1- رنگ های اسپری پارچه که غلیظ نیستند و با اسپری کردن بر روی کار مورد استفاده قرار می گیرند.

2- رنگ های غلیظ که باید توسط قلم مو بر روی سطح کار کشیده شوند.

حلال این رنگ ها آب است و بعد از این که بر روی لباس یا مانتو شما خشک شدند، دیگر پاک نمی شوند از این رو به راحتی می توانید لباس را در ماشین لباسشویی شسته و نگران پاک شدن ان نباشید.

رنگ های پارچه مرغوب در برابر آب داغ و مواد شوینده غلیظ همچون وایتکس نیز از خود مقاومت نشان می دهند و ازاین بابت هم نیازی نیست که نگران باشید.

این نکته مهم را هم باید بدانید که متاسفانه رنگ های پارچه ای بی کیفیت و نامرغوب در بازار وجود دارد که اصلا برای استفاده مناسب نیستند. از این رو توصیه می کیم این رنگ ها را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

اگر تازه کار هستید و هنوز با این هنر آشنایی زیادی ندارید، توصیه می کنیم که از رنگ های اکریلیک برای رنگ آمیزی مانتو خود استفاده کنید. در این صورت در زمان استفاده می بایست تا به میزان 1/3 رنگ خود از چسب بیندر استفاده کنید. این چسب برای ثابت کردن رنگ روی پارچه استفاده می شود و باید با رنگ مخلوط شود.

رنگ های اکریلیک غلیظ هستند ولی شما نباید برای رنگ آمیزی مانتو خود به ان ها آب اضافه کنید. اگر کمی قلموی خود را خیس کنید کفایت می کند.

پارچه

چاپ پارچه             چاپ روی مانتو

منبع : modeonline.ir

مسئله مهم بعدی که برای رنگ کردن مانتو باید به آن توجه کنید، نوع پارچه مانتویی شما می باشد. بهتر است در ابتدای کار از مانتوهایی استفاده کنید که دارای پارچه های محکم تری هستند. چرا که رنگ به خوبی جذب ان ها شده و کار کردن با آن ها برای شما راحت تر است.

قبل از شروع به کار باید مانتو خود را بشویید تا هر گونه آلودگی و پرز احتمالی از سطح آن پاک شود. ولی اکیدا توصیه می کنیم که از نرم کننده های لباس استفاده نکنید. چرا که استفاده از مواد شیمیایی این چنینی مانع از جذب رنگ به مانتو می شود.

مانتو شما به هیچ عنوان نباید چروک داشته باشد. قبل از اقدام به نقاشی کردن باید مانتو را اتو کرده و کاملا صاف کنید.

نکته مهم دیگری که باید به ان توجه کنید این است که، از یک مقوای ضخیم در بین دو لایه مانتو استفاده کرده و سپس مانتو یا لباس خود را با استفاده از گیره و کش تا ان جا که می توانید محکم کنید.

طراحی روی مانتو

این کار شما باعث می شود تا در حین کار مانتو شما جمع نشده و طرح و شکل شما کاملا یکدست و صاف روی مانتو بیفتد.

تامپون

تامپون

 

تامپون ها بهترین وسیله برای منتقل کردن رنگ بر روی لباس یا مانتو در روش استنسیل می باشند. این وسیله را باید بلافاصله بعد از استفاده شسته و خشک کنید.

هر چند که از اسفنج های ساده نیز می توانید برای رنگ آمیزی مانتو خود استفاده کنید، ولی تامپون ها کار شما را راحت کرده و هیچ گونه ردی از خود بر روی پارچه باقی نمی گذارند.

تثبیت رنگ

همان گونه که در بالا توضیح دادیم استفاده از چسب بیندر موجب می شود تا رنگ بر روی کار تثبیت شود. اما برای این که میزان ثبات رنگ را بالاتر ببرید، توصیه می کنیم که بعد از اتمام نقاشی اول اجازه دهید تا مانتو شما برای 24 ساعت همان گونه به حال خود بماند تا رنگ آن کاملا خشک شود و سپس از پشت کار، رنگ ها را اتو کنید.

اتو کردن رنگ موجب ثبات بیشتر آن شده و کار شما را بسیار مقاوم می کند.

اگر شما هنر دوستان عزیز به هنر نقاشی روی مانتو و پارچه علاقه مند هستید توصیه می کنیم که در کلاس های رایگان  نقاشی روی پارچه شرکت کرده و این هنر را یاد بگیرید.

همچنین تمامی وسایل لازم برای این هنر در فروشگاه سایت هنری موجود می باشد که می توانید ان ها را تهیه کرده و از مرغوب بودن ان ها مطمئن باشید.

این هم طرح های زیبایی از نقاشی روی مانتو.

نقاشی و طراحی روی مانتو

 

چنانچه از علاقه مندان به هنر نقاشی روی پارچه هستید می توانید انواع آموزش های نقاشی روی پارچه را از صفحه آموزش نقاشی روی پارچه  در سایت هنری دنبال کنید.

همچنین می توانید انواع طرح های نقاشی روی پارچه را درلینک الگوی نقاشی روی پارچه مشاهده کنید.

گردآوری شده توسط سایت honari.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا