آموزش نقاشی روی کیف

نقاشی روی پارچه از زیباترین و کاربردی‌ترین هنرهاییست که امروزه بسیار مورد توجه علاقمندان به صنعت مد و زیبایی قرار گرفته است. آموزش نقاشی روی کیف و کلا نقاشی روی پارچه می‌تواند به شما کمک کند تا از لباسها، کیفها، کفشها، رومیزی، روبالشی، کوسن و پارچه‎های ساده‌ای که در منزل دارید لوازمی زیباتر و جدیدتر بسازید.
به طور مثال شما میتوانید با استفاده از این آموزش کیف یا کفش ساده‌تان را به کیف و کفشی مد روزتر و زیباتر تبدیل کنید. و همچنین از هنر و کار دست خودتان لذت نیز ببرید.
ما در این آموزش نقاشی روی یک کیف پارچه‎ای سفید ساده را در نظر گرفته ایم. شما می‎توانید بر روی لباس، کفش، یا حتی کیف‌های چرمی و غیره از این طرح استفاده کنید.
طرحی که برای این کار در نظر گرفته‎ایم یک طرح بسیار بسیار ساده و آسان است که به راحتی حتی بدون کوچکترین پیشینه‌ای از نقاشی نیز می‎توانید آن را انجام دهید.

 

آموزش نقاشی روی کیف

 

لوازم مورد نیاز برای آموزش نقاشی روی کیف:
رنگ مخصوص پارچه در رنگهای دلخواه
قلمو در چند سایز
پالت
• کیف ساده ( پوشاک پارچه ای )
• کاغذ کاربن
• طرح مورد نظر ( استنسیل )
• مداد یا یک شیء نوک تیز
سوزن ته گرد
• نوار چسب
• یک ظرف آب

 

 

مراحل انجام کار:
مرحله اول:
در مرحله اول و قبل از انجام هر کاری ابتدا کیف مورد نظر را بر روی یک سطح کاملا صاف مانند میز پهن کرده و گوشه‎ های کیف را با نوار چسب بر روی میز ثابت می‌کنیم.

البته می‌توانیم بدون چسباندن این کار را انجام دهیم، اما اگر بچسبانیم بهتر است. کار فیکس می‌شود و به هنگام نقاشی کردن در زیر دست سر نمی‎خورد.

 

مرحله دوم:
در این مرحله برای کپی کردن طرح مورد نظرمان، ابتدا کاغذ کاربنی را بر روی کیف گذاشته و سپس طرح را بر روی کاغذ کاربنی‎مان می‌گذاریم. پس از آن طرح را با سوزن ته گرد به کار می‌چسبانیم.

 

مرحله سوم:

پس از چسباندن طرح، در مرحله سوم از کارمان، با مداد یک شیء نوک تیز روی خطوط طرح می‌کشیم و طرحمان را بر روی کیف منتقل می‎کنیم.

 

مرحله چهارم:
بین لایه رویی کیف و قسمت زیرین آن یک لایه مقوای ضخیم می‌گذاریم تا رنگ به قسمت زیرین کیفمان درز پیدا نکند.

 

مرحله پنجم:
در این مرحله کار رنگ‎آمیزی را شروع می‎کنیم. ابتدا مقداری از رنگ را در پالت می‌ریزیم. متناسب با اندازه قسمتی که می‌خواهیم رنگ کنیم از یک قلموی سایز بزرگ، متوسط یا کوچک استفاده می‌کنیم.

قلمو را در ظرف آب می‌زنیم و سپس در رنگ فرو برده، روی پارچه شروع به رنگ‎آمیزی می‌نماییم.

ما در این طرح برای این قسمت از گلبرگ رنگ قرمز را انتخاب کرده‎ایم و از رنگ قرمز برای این کار استفاده کردیم. شما بسته به سلیقه‌تان می‌توانید از هر رنگی که مایل هستید و بیشتر دوست دارید استفاده کنید.

شما همچنین می‌توانید از رنگ اکریلیک نیز برای این کار استفاده کنید. اما باید دقت داشته باشید که برای این کار حتما باید از چسب بیندر استفاده نمایید. به اینصورت که یک سوم اندازه‌ی رنگ مصرفی چسب بیندر را با رنگ اکریلیک ترکیب نمایید تا رنگتان رقیق شود.
هرگز رنگ را با آب مخلوط نکنید که این کار به شدت بر روی کیفیت کارتان تاثیر منفی و بدی دارد.

آموزش نقاشی روی کیف

در اینجا ابتدا گلبرگهای طرحمان را رنگ می‌کنیم. همانند تصویر بالا کار رنگ آمیزی این طرح بسیار ساده است.

حتما باید دقت کنید که جهت حرکت قلمویتان در هنگام رنگ کردن حتما باید یکی باشد و تنها در یک جهت رنگ‎آمیزی کنید. در غیر اینصورت، پس از خشک شدن رنگ، کارتان بسیار نامنظم خواهد شد. و تمام خطوط حرکت قلمو بر روی کار مشخص خواهد شد.

آموزش نقاشی روی کیف

مرحله ششم:
در مرحله ششم از آموزش نقاشی روی کیف، برای قسمت میانی گلبرگ از رنگ سبز استفاده کردیم که باز هم شما بسته به سلیقه خودتان در انتخاب رنگ می‌توانید آزادانه عمل کنید و تصاویر بسیار زیباتر و خوشرنگ‎تری را بکشید.
فراموش نکنید که برای تغییر رنگ حتما باید ابتدا قلمویتان را خوب با آب بشویید و کاملا تمیز کنید تا رنگ قبلی و رنگ جدید با هم ترکیب نشوند.

مرحله هفتم:
در این مرحله برگهای بیرونی طرح را با رنگ سبز رنگ می‌کنیم. و تقریبا کارمان به انتها نزدیک می‎شود.

آموزش نقاشی روی کیف

مرحله هشتم:
در مرحله هشتم و آخرین مرحله از کار رنگ آمیزی این نقاشی روی کیف، همانند عکس بالا خطوط داخلی و حدود برگها و گلبرگها را با یک قلموی ظریف رنگ می‌کنیم تا تصویرمان زیباتر شود.

قسمت مرکزی گل را هم می‌توانید با مهره، مروارید، و یا با استفاده از رنگ پارچه و ایجاد نقطه های توپر و کوچک پر کنید.

 

حالا دیگر کارمان تمام شده است. کیف را به مدت بیست و چهار ساعت کنار می‌گذاریم تا کاملا خشک شود. پس از خشک شدن روی کار را یک پارچه گذاشته و با اتوی دمای نسبتا کم، اتو می‌کشیم تا رنگمان تثبیت شود و ماندگاری پیدا کند.
حالا دیگر کیف نقاشی شده‌ی شما قابل شستشو هم هست و رنگ آن با شستن پاک نمی‌شود و طرحش از بین نمی‌رود.

چنانچه از علاقه مندان به هنر نقاشی روی پارچه هستید می توانید انواع آموزش های نقاشی روی پارچه را از صفحه آموزش نقاشی روی پارچه  در سایت هنری دنبال کنید.

همچنین می توانید انواع طرح های نقاشی روی پارچه را درلینک الگوی نقاشی روی پارچه مشاهده کنید.

• شما همچنین میتوانید رنگ های اکریلیک ، قلمو،  رنگ های پارچه و چسب بیندر را از سایت هنری خریداری نمایید.

 

سایت منبع:
kadincasayfa.com

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا