آموزش دوخت رومیزی با شماره دوزی و قلاب بافی

 

آموزش دوخت رومیزی با شماره دوزی و قلاب بافی می‌تواند برای بسیاری از خانمها جذاب باشد و مورد توجه قرار گیرد. چرا که نتیجه کار یک رومیزی بسیار زیبا و منحصر به فرد است که نگاه هر بیننده ای را به خود جذب می کند.
با آماده سازی این رومیزی شما می‌توانید نمایی بسیار متفاوت و خاص به میز ناهارخوری یا میزهای عسلی و پذیرایی منزلتان بدهید. و دکوراسیون داخلی خانه را دستخوش تغییراتی جذاب و زیبا قرار دهید.
با انتخاب یک طرح با رنگهای جذاب و متناسب با دکوراسیون و لوازم منزلتان برای شماره دوزی و همچنین نخ قلاب بافی در رنگی متناسب و همخوان با بقیه شما می‎توانید یک رومیزی دوست داشتنی و رویایی برای خانه تان ببافید و بدوزید.
با ترکیب هنر قلاب بافی و شماره دوزی با یکدیگر می‌توانید نتایج جذابی را به دست بیاورید. حتی می توانید برای روبالشی و کوسن، یا حتی روتختی نیز از این تکنیک استفاده کنید و روتختی ها یا روبالشی های بسیار زیبایی را آماده کنید.
به این صورت که تعدادی موتیف را بسته به اندازه طرح و نیز اندازه رومیزی و یا روتختی و غیره، آماده می‌کنید و سپس این موتیفها را به همدیگر وصل می کنید.

لوازم مورد نیاز برای آموزش دوخت رومیزی با شماره دوزی و قلاب بافی:
طرح شماره دوزی
پارچه شماره دوزی
نخ دمسه
سوزن
قیچی فانتزی
نخ قلاب بافی
میل قلاب بافی

مراحل آموزش دوخت رومیزی با شماره دوزی و قلاب بافی:
مرحله اول:
پس از تهیه طرح مورد نظرتان برای شماره دوزی و مابقی لوازم، ابتدا باید تعداد موتیف هایی را که برای کارتان نیاز دارید بدست بیاورید و به آن تعداد شماره دوزی های کوچک آماده کنید.
اگر از پارچه های آماده ای که الگو و پترن بر روی آنها چاپ شده است استفاده می‌کنید باید به تعداد مورد نیاز از یک طرح خریداری کنید. ولی اگر از پارچه ساده شماره دوزی استفاده می‌کنید، پس از مشخص شدن تعداد موتیف های مورد نیازتان باید پارچه را به ابعاد مشخص و مساوی برش بزنید و طرح مورد نظرتان را بر روی تک تک آنها منتقل کنید و سپس مراحل بعدی را آغاز کنید.

آموزش دوخت رومیزی با شماره دوزی و قلاب بافی

الگوی موتیف برای دوخت رومیزی با شماره دوزی و قلاب بافی

مرحله دوم:
در این مرحله، پس از آنکه تعداد موتیفها را به دست آوردیم شروع به دوخت شماره دوزی بر روی آنها می‌کنیم.

مرحله سوم:
در مرحله سوم از کار، پس از پایان دوخت تمامی موتیفها، حال به سراغ بافت قلاب بافی‎های حاشیه‌ی موتیف ها می کنیم و دور تا دور تمامی موتیفها را با نخ قلاب بافی دانتل می‌بافیم.

آموزش دوخت رومیزی با شماره دوزی و قلاب بافی

مرحله چهارم:
در چهارمین مرحله از دوخت رومیزی با شماره دوزی و قلاب بافی، پس از آنکه تمامی موتیفهای مورد نیازمان آماده شدند، حالا باید موتیفها را به یکدیگر وصل کنیم تا کار رومیزی تمام شود و به پایان برسد.

آموزش دوخت رومیزی با شماره دوزی و قلاب بافی

عکسی از رومیزی آماده شده با شماره دوزی و قلاب بافی

حالا دیگر رومیزی زیبای شماره دوزی و قلاب بافی شده‌ی ما آماده است و می‎توانیم از آن استفاده کنیم.

آموزش دوخت رومیزی با شماره دوزی و قلاب بافی

همین کار را برای روتختی نیز می توانید انجام دهید. فقط طبیعتا تعداد موتیفهایتان باید بیشتر باشد.

آموزش دوخت رومیزی با شماره دوزی و قلاب بافی

نمونه دیگری از موتیف های شماره دوزی و قلاب بافی شده

• فراموش نکنید که همیشه شماره دوزی هایتان را پس از پایان کار دوختِ آنها خوب بشویید و خشک کنید.
.
• اگر با قلاب بافی و یا شماره دوزی آشنایی ندارید و مایلید که آن را یاد بگیرید. اما نمیدانید از کجا شروع کنید بهتر است که به کلاس رایگان آموزش شماره دوزی و همچنین آموزش بافتنی در سایت هنری بروید و آموزش ها را به صورت حرفه ای و نیز رایگان فرا بگیرید.

سایت منبع: pontocruzebomdemais.blogspot.com.tr

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا