مدل گوشواره دست ساز با مهره های رنگی به همراه آموزش

به اون زمان از سال نزدیک می شیم که باید جعبه ی مهره ها و دونه های جواهراتم رو بیرون بیارم تا بااون ها و به همراه مدل گوشواره دست ساز، یک جفت گوشواره ی بزرگ و زیبا بسازم. من برای این که گوشواره ها شلوغ و درهم به نظر نرسن، رنگ های اصلی رو فیروزه ای و نیلی در نظر گرفتم و از رنگهای زرد و صورتی به عنوان رنگ های زمینه ی اصلی کار استفاده کردم.  و اون ها رو در سه اندازه ی بلند ، دو اندازه ی متوسط و یک اندازه ی کوتاه تنظیم کردم. این اندازه ها لزوما نیاز نیست که از یک جنس باشند اما بهتره که از نظر طول یکسان باشن.

 مدل گوشواره دست ساز  بهاری و آموزش ساخت آن در 3 قدم

قدم هایی که برای ساخت گوشواره های بهاری باید دنبال کنید به این ترتیب هستند:

مواد لازم:

یک جفت پایه ی گوشواره

زنجیر در اندازه های مختلف

مهره های رنگی با هر جنسی

مفتول

آویزهای سبک

دانه های سنگی

حلقه ی اتصال (4، 5، 7 میلی متری)

منگوله های کتان

میخ مخصوص برای زیورآلات

مدل گوشواره دست ساز

قدم اول: مهره های رنگارنگ رو ترکیب کنید.

نقطه ی قوت این مدل گوشواره دست ساز ، مهره های رنگارنگشه. همه ی مهره هاتون رو بیرون بیارید، یادتون باشه، گوشواره ها به راحتی سنگین می شن، پس مطمین شین که از مواد سبک استفاده می کنین. من از مهره های کاغذی آفریقایی ، منگوله های کتان ، مهرها های ستاره ی طلایی ، مهره های بریولت عقیق سبز ، بعلاوه ی یک جفت پایه ی گوشواره (که از یک جفت گوشواره ی قدیمی داشتم) و مهره های فیروزه ای (از یک گردنبند قدیمی) استفاده کردم. (از جدا کردن تکه های چیزهای قدیمی نترسید!).

مدل گوشواره دست ساز

قدم دوم:تثبیت مهره ها

آسون ترین راه برای تثبیت مهره ها استفاده از حلقه های اتصاله. این روش رو برای هر مهره یا منگوله که روزنه ی کوچیکی داشته باشه یا وصل کردن مهره ها به همدیگه یا به زنجیرها و غیره استفاده کنید. در اینجا من در این مدل گوشواره دست ساز ، برای تثبیت منگوله ها به مهره های انگور شکل و همچنین ستاره ها به زنجیر از اونن استفاده کردم.

یک راه برای آسون تر اجرا کردن مدل گوشواره دست سازمون!

من مهره های کاغذی رو داخل یک میخ مخصوص زیورآلات رشته کردم(میتونه مفتول هم باشه) و یک دور کوچیک در بالای اون ساختم. برای این که یک دور انتهای مفتول (انتهای بدون دور) رو نگه داره، اون رو با یک انبر دم باریک نگه دارین. مطمین شین که هیچ مفتولی از بالای اون بیرون نزده باشه. مهره و مفتول رو محکم در یک دست و انبردست و مفتول را در دست دیگه بگیرین. مفتول رو به دور انبردست بپیچین تا یک دور ساخته شه. ممکنه لازم باشه زمانی که دیگه پیچوندن انبردست مقدور نیست اون رو دوباره انجام بدین تا بتونید یک دور کامل بسازین.

مدل گوشواره دست ساز

قدم سوم:ترکیب کردن قطعات مختلف 

وقتی که تمامی مهره هاتون آماده برای آویزون کردن هستن تا مدل گوشواره دست ساز رو اجرا کنیم. درباره ی ترتیب استفاده شون تصمیم بگیرین. اندازه های مختلف از مهره ها رو امتحان کنین و ترکیب کنین تا یک منگوله ی جالب بسازین.

من هر کدوم از مهره ها رو روی یک حلقه ی اتصال 4 میلیمتری به عنوان پایه تثبیت کردم، بعد همه ی اونها رو روی یک حلقه ی اتصال 7 میلی متری به رشته در آوردم.

برای تثبیت کردن مهره ها روی پایه ی گوشواره هم از یک حلقه ی پرش 5 میلی متری استفاده کردم. من این پایه ی گوشواره رو در مجموعه ام از یک جفت گوشواره ی قدیمی برداشتم. 

حراجی های زیورآلات بهترین مکان برای پیدا کردن چیزهای غیرمعمول اما متناسب با سازه های زیورآلات شما هستن. اگر شما نتونید چنین چیزی پیدا کنین، پس یک قلاب معمولی گوشواره به خوبی مشکلتون رو رفع می کنه.

من واقعا امیدوارم که این مدل گوشواره دست ساز به شما انگیزه بده تا چیزهای متفاوت رو امتحان کنین ، من قول می دم هیچ چیزی رضایت بخش تر از استفاده کردن چیزهای مورد علاقه تون برای ساختن یک سازه ی زیبا و تاثیرگذار ، لذت بخش نمی تونه باشه. ساختن سازه هاتون و البته بهار خوش بگذره!

مدل گوشواره دست ساز


فراموش نکنید که همیشه آموزش های بیشتری می تونید در بخش زیورآلات بخونید یا اگر نیاز به آموزش های پایه ای دارید، به بخش آموزش ساخت زیورآلات سر بزنید.

مدل گوشواره دست ساز

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا