گل روبانی زیبا با دوخت ساده شلال

همه عزیزانی که در دوخت گل روبانی مهارت دارند، می دانند که مدل های مختلفی برای دوخت گل وجود دارد. اما در این مطلب سعی شده است تا ساده ترین روش برای دوخت گل روبانی به شما عزیزان هنر دوست آموزش داده شود.

دوخت شلال یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین روش های دوخت می باشد. این دوخت کاربردهای زیادی در هنر روبان دوزی دارد.

مثلا برای دوخت گل برگ ها و حتی برگ های گل می توانید از این دوخت استفاده کنید.

 

 

برای دوخت شلال نیازی نیست تا شما مهارت زیادی در روبان دوزی داشته باشید. بنابراین با روش ارائه شده در این مطلب افراد تازه کار و علاقه مند به دوخت گل های روبانی که هنوز مهارت های کافی را کسب نکرده اند، یا اول راه هستند می توانند این گل زیبا را بدوزند.

برای راحتی شما عزیزان آموزش ها تصویری می باشد. در صورتی که هرگونه اشکال و ایرادی داشتید، می توانید با ما در میان بگذارید.

وسایل لازم 

 

آموزش دوخت شلال در روبان دوزی

 

لطفا به تصویر با دقت نگاه کنید.

 

 

همان گونه که در تصویر کاملا مشخص است، ابتدا باید نقاطی را در ذهن خودتان مجسم کنید. برای این کار اول سوزن را از داخل پارچه بیرون آورده و این نقطه را نقطه A نام گذاری می کنیم.

حالا طبق تصویر، کمی سوزن را جلو برده و در فاصله مشخصی دوباره سوزن را در روبان وارد می کنیم. این نقطه B می باشد. در واقع برای دوخت شلال در روبان دوزی به همین دو نقطه نیاز داریم.

دقت کنید که سوزن وارد شده در نقطه B را تا انتها نکشید، چرا که دوخت شما جلوه خوبی نخواهد داشت. اگر با دقت به تصویر نگاه و چند بار تمرین کنید، متوجه می شوید.

 

مراحل دوخت گل روبانی با دوخت شلال

زمانی که تمرین کردید و دوخت شلال را خوب یاد گرفتید، می توانید یک گل بسیار زیبا و ساده بودزید. برای این کار در ابتدا باید بر روی پارچه مورد نظر طرح ابتدایی گل را پیاده کرده و برای دوخت آماده شوید.

 

 

همان طور که مشاهده می کنید، یک تصویر ساده از مکان قرار گیری گلبرگ ها ترسیم شده است.

حال نوبت به دوخت گل برگ ها می رسد. با استفاده از دوخت شلال شروع به کار کنید.

 

طبق تصویر نشان داده شده است که گل برگ ها با روبان صورتی در کنار هم دوخته می شوند. کار ساده ای است. فقط کافیست تا تمرکز کرده و دوخت ها را منظم در کنار یکدیگر انجام دهید.

زمانی که گل برگ ها و برگ های مورد نظر را دوختید باید برای مرکز گل از گره فرانسوی استفاده کنید. آموزش این گره به صورت تصویری داده می شود.

 

برای دوخت گره فرانسوی زمانی که سوزن را از محل مورد نظر بیرون آوردید، باید روبان را دو یا سه بار به دور سوزن بچرخانید. لطفا با دقت تصویر را نگاه کنید. تعداد دورهایی که روبان به دور سوزن تابیده می شود بستگی به کلفتی و ضخامت نخ شما دارد. در نهایت زمانی که روبان را به دور سوزن پیچاندید، باید سوزن را در محل اولی خود وارد کنید. با این کار یک گره کوچگ ایجاد می شود که به نام گره فرانسوی مشهور است.

 

خوب دیگر تقریبا چیزی از کار باقی نمانده است.

حالا فقط باید با گره فرانسوی وسط کار را پوشش دهید. دقت کنید که گره ها کاملا نزدیک به هم باشند و فاصله ای در بین گره ها دیده نشود.

این گره ها را با نخ های مخصوص گلدوزی می توانید ایجاد کنید. هر چه کار شما تمیز تر باشد در زیبایی نهایی گل شما تاثیر زیادی خواهد داشت.

اگر به تصویر نهایی گل با دقت نگاه کنید، می بینید که برای زیبا کردن کار از دوخت های شلال باریک و بلند که به صورت نامنظم ایجاد شده است، استفاده شده تا موجب زیبایی و جلوه بیشتر گل شود.

اگر از طرفداران هنر روبان دوزی هستید برای فراگیری آموزش ها به صفحه آموزش روبان دوزی مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا