آمورش ساخت عروسک خرگوش با گلوله های کاموایی

با شروع شدن فصل سرما کم کم بساط بافتنی در بیشتر خانه ها پهن می شود. معمولا خانم های کدبانو و با سلیقه میل و اشتیاق زیادی برای بافتن لباس های زیبا و وسایل تزیینی برای کودکان خود دارند.

اما معمولا دغدغه مشترکی در بین همه خانم ها وجود دارد. آن هم وجود کامواهای اضافی در منزل است. این کامواها جاگیر هستند و گاهی اوقات نگهداری آن ها ممکن نیست.

جای نگرانی نیست. می شود با کامواهای اضافه کارهای زیادی را انجام داد. قبلا در مطلبی بافت یک پادری با این کامواهای اضافه را آموزش دادیم. امروز در این مطلب ساخت یک عروسک زیبا را با همین کامواها به شما آموزش می دهیم.

این کار بسیار سریع انجام می شود و نیاز به زمان زیادی ندارد. شما می توانید همزمان با تماشای فیلم مورد علاقه خود این کار را انجام دهید و از فرزندانتان نیز برای درست کردن این عروسک خرگوش کمک بگیرید. پس با ما همراه باشید.

عروسک خرگوش

وسایل مورد نیاز برای ساخت عروسک خرگوش

مراحل ساخت عروسک خرگوش با گلوله های کاموایی

در ابتدای کار این نکته مهم را یادآور می شویم که استفاده از کامواهای ضخیم و نرم برای این کار بسیار مناسب است و در نهایت کار بسیار شکیلی آماده می شود. خوب در ابتدا برای شروع کردن باید گلوله های کاموایی را درست کنیم.

بیشتر خانم ها ساخت این گلوله ها را بلد هستند. همان روشی که برای ساخت منگوله برای کلاه استفاده می شود. دستگاه های جدیدی نیز در بازار وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد.

اما من در اینجا فقط از دستان خود کمک می گیرم. بدون این که از هیچ ابزار خاصی استفاده کنم.

کاما را دور دو تا از انگشتان خود بپیچید. میزان پیچیدن کاموا بستگی به بزرگی و کوچکی عروسک خرگوش شما دارد. هر چه بیشتر گاموا را بپیچید، عروسک تپل تری خواهید داشت.

دقت کنید که خیلی سفت این کار را انجام ندهید. چرا که در مرجله بعد دچار مشکل می شوید.

بعد از این که به اندازه کافی کاموا را به دور انگشتان خود پیچیدید، دستتان را از داخل کاموا به آرامی بیرون آورده و با استفاده از یک تکه نخ مانند تصویر کاموا را سفت کنید. به این معنا که نخ را از داخل کاموا رد کرده و به هم گره بزنید. به این ترتیب دیگر کاموای شما باز نمی شود.

حالا شروع کنید به برش زدن کاموا. با قیچی دور تا دور کاموا را برش بزنید. به این صورت یک گلوله کاموایی دارید.

حالا با دقت و به صورت منظم اضافات این گلوله را قیچی کنید تا در نهایت یک گلوله کاموایی مرتب و گرد داشته باشید. سعی کنید تمام قسمت ها هم سطح باشند. کار خود را با ظرافت انجام دهید.

این گلوله کوچک را برای سر عروسک استفاده می کنیم.

برای ساخت بدن عروسک نیاز به گلوله بزرگتری داریم. برای این کار باید دوباره با همان روش های بالا یک گلوله کاموایی بسازید. فقط این بار به جای این که نخ را به دور دو تا از انگشتان خود بپیچید، باید کاموا را به دور 4 انگشت خود پیچیده و با همان روش گلوله را بسازید.

بعد از این مرحله شما دو گلوله کاموایی دارید.

با استفاده از چسب حرارتی گلوله ها را به هم بچسبانید.

اکنون زمان درست کردن گوش عروسک است.

این کار را با دو نمد با رنگ های متفاوت انجام دهید. من از نمد صورتی و خاکستری استفاده کردم. شکل گوش خرگوش را روی یک کاغذ طراحی کرده و بر روی نمد پیاده کنید.

با استفاده از چسب حرارتی الگوی کوچکتر را روی الگوی بزرگتر بچسبانید و دقیقا مانند تصویر قسمت پایین گوش عروسک را جمع کرده و حالت دهید.

گوش ها را بر روی سر عروسک چسبانده و از مهره سیاه برای ایجاد کردن چشم ها استفاده کنید.

دو عدد مهره را روی صورت عروسک و در جای چشم های عروسک بچسبانید.

برای درست کردن سبیل خرگوش از نخ های نایلونی کمک بگیرید. تکه ای از نخ را بریده و چند بار به دور هم بپیچید. سپس نخ را از وسط گره زده و با استفاده از چسب روی صورت عروسک بچسبانید.

برای بینی نیز از یک مهره صورتی استفاده کرده و وسط سبیل عروسک مهره را بچسبانید.

دیگر کار تمام است. فقط دم حیوان باقی مانده است. برای این کار یک گلوله پنبه ای کوچک درست کرده و به جای دم از آن استفاده کنید. گلوله را به پشت عروسک چسبانده و کار را تمام کنید.

به همین راحتی یک عروسک خرگوش زیبا با استفاده از گلوله های کاموایی درست کردید.

اگر شما جزو خانم های علاقه مند به هنر بافتنی هستید، در سایت هنری این امکان برای شما فراهم است که آموزش های لازم را فرا بگیرید. می توانید به صفحه آموزش بافتنی مراجعه کرده و بافت انواع بافتنی ها را آموزش ببینید.

منبع:

http://onelittleproject.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا