آموزش کلاه بافتنی لبه دار نوزادی

با سلام. امروز می خواهیم نحوه بافت کلاه لبه دار نوزادی با دو میل را خدمتتان آموزش دهیم. با همراه باشید.

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش سر انداختن بافتنی دو میل
  2. آموزش بافت از رو با دو میل
  3. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  4. بافت ژته،اضافه کردن دانه در بافتنی
  5. آموزش کم کردن دانه بافت دو میل
  6. آموزش بافت از زیر با دو میل
  7. آموزش ساده بافی با دو میل

قبل ز شروع آموزش، برای خرید کاموا با قیمت ارزان از هنری کلیک کنید.

مرحله اول:

اندازه ها:

  • دور سر: 36 تا 43 سانتیمتر
  • دور کلاه تمام شده: حدود 40 سانتیمتر
  • ارتفاع کلاه: حدود 16 سانتیمتر
 

مرحله دوم:

این کلاه به صورت گرد بافی، بدون درز بافته می شود. روی میل گرد 144 تا سر بیندازید. اول و اخر کار را به هم وصل کرده و نقطه شروع را علامت گذاری کنید تا در شمردن رج ها به مشکل نخورید.

مرحله سوم:

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

مرحله چهارم:

رج یک: همه را از رو ببافید. رج دوم: همه را از زیر ببافید. رج سوم: همه از رو. رج چهارم همه از زیر.
 

مرحله پنجم:

رج پنجم: (4 تا از زیر+2تا یکی) داخل پرانتز را تا آخر رج تکرار کنید، در نهایت دانه‌های ما 120 تا می‌شود. رج شش تا هشت: همه از زیر. رج نهم: (3تا زیر+2تا یکی) داخل پرانتز را تا آخر رج تکرار کنید، در نهایت تعداد دانه‌ها 96 تا می‌شود. رج 10 تا 12 همه از زیر. رج 13: (2 تا زیر+2تا یکی) داخل پرانتز را تا انتها تکرار کنید، تعداد دانه ها در انتهای رج 72 تا می شود.

مرحله ششم:

رج 14: همه از رو. رج 15: همه از زیر. رج 16: (4تا زیر+2تا یکی+ 1 ژوته) تا انتهای رج داخل پرانتز را تکرار کنید. رج 17: همه از زیر. رج 18: همه از رو. رج 19: همه از زیر. رج 20: همه از رو.

مرحله هفتم:

رج 21 تا 39 از همه از زیر

مرحله هشتم:

سپس، میل گرد را با 5 میل جایگزین کرده، و در هر میل 18 دانه قرار دهید.

مرحله نهم:

حال شمارش رج ها را از اینجا روی 5 میل از اول شروع می‌کنیم: رج اول: (6تا زیر+دوتا یکی) تا آخر رج داخل پرانتز تکرار می‌شود. تعداد دانه ها در انتهای رج 63 تا خواهد شد. رج دوم: همه از زیر. رج سوم: (5 تا زیر+دوتا یکی) تا آخر رج تکرار پرانتز، تعداد دانه ها 54 تا. رج چهارم: همه از زیر. رج پنجم: (4تا زیر+دوتا یکی) تا آخر، تعداد دانه ها 45 تا. رج ششم: همه از زیر. رج هفتم: (3 تازیر+دوتا یکی) تا آخر، دانه ها 36 تا.

مرحله دهم:

رج هشتم: همه از زیر. رج نهم: (2تا زیر+دوتا یکی) تا آخر، تعداد دانه ها 27 تا. رج دهم: همه از زیر. رج یازده: (1 یکی از زیر+ دوتا یکی) تا آخر، تعداد دانه‌ها 18 تا. رج دوازده: همه از زیر. رج سیزده: دوتا یکی تا اخر رج، تعداد دانه ها در نهایت 9 تا می شود.

مرحله دوازدهم:

اضافی کاموا را پشت کار برده و محکم می کنیم.

مرحله سیزدهم:

برای بند کلاه: با قلاب کاموا را زنجیره میزنیم تا به اندازه مورد نظر برسد، بند را از سوراخهایی که روی کلاه ایجاد کرده بودیم، رد کرده و گره پاپیونی میزنیم.

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا