آموزش ژاکت و دامن بافتنی کودک

با سلام. امروز میخواهیم نحوه بافت ژآکت دامن بافتنی  را برای کودکان 4-5 سال آموزش دهیم.

با ما همراه باشید.

 

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  2. بافت ژته،اضافه کردن دانه در بافتنی
  3. آموزش ساده بافی با دو میل

 

 

مرحله اول:

ژاکت/جلو:

با نخ مشکی 36 دانه سرانداخته.مانند نقشه می بافیم.قد بافت به 25 سانتی متر که رسید.برای حلقه آستین از یک طرف 1+2+3 دانه کور کرده.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

 

 

قد بافت به 36 سانتی متر که رسید.برای یقه از طرف دیگر 1+2+2+3+6 دانه کور می کنیم.قد بافت به 43 سانتی متر که رسید .دانه های باقی مانده را کور می کنیم.

پشت:

 با نخ مشکی 60 دانه سرانداخته، مانند نقشه می بافیم.قد بافت به 25 سانتی متر که رسید.برای حلقه آستین از هر دو طرف 3+2+1 دانه کور کرده.قد بافت به 43 سانتی متر که رسید.دانه های باقی مانده را کور می کنیم.

 

مرحله دوم:

آستین: با نخ مشکی آستین از هر دوطرف 1+1+1+1+1+1+2+3 دانه کور کرده.بعد،دانه های باقی مانده را کور می کنیم.با نخ مشکی به دور تا دور ژاکت و لبه آستین 1 رج پایه کوتاه می زنیم.

 

مرحله سوم:

دامن: از کمر شروع کرده.با نخ مشکی 80 دانه سرانداخته و 5 رج ساده می بافیم.در رج بعدی،هر 3 دانه یکبار 2 تا یکی ، 1 ژته تا آخر رج می بافیم و دوباره 5 رج ساده می بافیم.در رج بعدی با 5 زیر،1 ژته مدل بافته.این کار را( 5 رج ساده،1 رج 5 زیر،1 ژته) 9 بار انجام داده و بعد از آن ،چنین می بافیم: 11 دانه بافته، دانه دوازدهم را با دانه بعدی 2 تا یکی کرده.1 ژته انداخته و تا آخر رج به همین ترتیب تکرار کرده و 17 سانتی متر می بافیم.بعد، همان کاری را که در کمر انجام داده برای لبه پایین دامن از رج 2 تا یکی، 1 ژته به سمت داخل تا کرده و می دوزیم.

مرحله چهارم: نقشه بافت

 

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا