آموزش ژاکت مردانه بافتنی

با سلام. امروز می خواهیم نحوه بافت ژاکت مردانه بافتنی  را خدمت شما فرهیختگان آموزش دهیم.

این ژاکت در سایز استاندارد به شما هنرآموزان آموزش داده می شود.

 

با ما همراه باشید.

 

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش سر انداختن بافتنی دو میل
  2. آموزش کشباف دوبل با دو میل
  3. آموزش بافت از رو با دو میل
  4. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  5. آموزش ساده بافی با دو میل
  6. آموزش بافت پیچ با دو میل

 

مرحله اول: جلو

با نخ 4693 بورجوم اسپورت 133 دانه سر انداخته، 75 دانه را بصورت 12 زیر (هر 16 رج یک بار 6*6 پیچ)، 3 رو تکرار می کنیم. 58 دانه را 5 رج رو، 5 رج ساده بافته، قد بافت به 18 سانتی متر که رسید، برای گودی یقه از یک طرف 1 دفعه 9 و 6 دفعه 2 دانه کور می کنیم. قد بافت به 26 سانتی متر که رسد، 3 سانتی متر 2 رو، 2 زیر کشبافت بافته و دانه ها را کور می کنیم. در سمت چپ از قسمتی که پیچ داده شده بود، با فاصله های مساوی 4 عدد جا دکمه درست می کنیم.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

 

 

مرحله دوم: پشت

پشت: 133 دانه سر انداخته، مانند حلو می بافیم. قد بافت به 56 سانتی متر که رسید، 53 دانه اول را 5 رج رو، 5 رج ساده؛ 63 دانه را 3 رو، 12 زیر (هر 16 رج یک بار 6*6 پیچ) می بافیم. به این ترتیب با اضافه شدن دانه، نقشه بافته می شود. قد بافت از سمت دهانه آستین (شروع پیچ بافی) 23 سانتیمتر که شد، از یک رف 2 بار 16 دانه، 14 بار 6 دانه کور می کنیم. 6 دانه باقیمانده را کور می کنیم. از لبه کار، نوک آستین و دور یقه دانه در آورده، 6 سانتی متر 2 رو، 2 زیر کشبافت می بافیم.

مرحله سوم: آستین

 

 

مرحله چهارم: نقشه بافت

 

 

مرحله پنجم: نتیجه نهایی

 

 

 

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا