آموزش ژاکت بافتنی بچه گانه

با سلام. امروز با آموزش ژاکت بافتنی بچه گانه همراه شما هستیم. در این آموزش بافت ژاکت و جلیقه و کلاه و پتوی نوزاد رو براتون آماده کردیم. این ست مناسب نوزادان 3 تا 9 ماهه است. حالا که داریم به روزهای سرد سال نزدیک میشیم میتونین با استفاده از این آموزش ست نوزادی فرزندانتون رو آماده کنید یا برای سیسمونی اشون استفاده کنید ;-)  برای شروع این آموزش با ما همراه باشید.

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن ندارید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش ژاکت بافتنی بچه گانه بهره ببرید:

  1. آموزش بافت از رو با دو میل
  2. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  3. بافت ژته،اضافه کردن دانه در بافتنی
  4. آموزش ساده بافی با دو میل
  5. آموزش بافت رکن یا ابری

آموزش ژاکت بافتنی بچه گانه چندین مرحله دارد که در هر مرحله یک قسمت از این ست نوزادی آموزش داده میشود.

مرحله اول: پتو

پتو : ۲۰۰ دانه سرانداخته، ۶ سانتی متر رکن بافته و بعد از آن، از هر دو طرف ۱۴ دانه را رکن ادامه می دهیم. ۷۲ دانه وسط را ماننده نقشه بافته و قد بافت به ۸۰ سانتی متر که رسید همه دانه ها را ۶ سانتی متر رکن بافته و کور می کنیم.

مرحله دوم:

ژاکت : ۷۴ دانه سر انداخته و ۶ رج رکن بافته و بعد از هر دو آن طرف ۶ دانه را رکن ادامه می دهیم. در سمت راست با فاصله های ۵ سانتی متری ۶ جا دکمه ای درست می کنیم. ۶۲ دانه وسط را به این ترتیب می بافیم : ۱۰ رج یکی رو ، یک زیر بافته ، بعد به دانه های یکرو یک دانه اضافه کرده و ده رج دورو ، یک زیر می بافیم.دوباره به دانه های رو یک دانه اضافه کرده و ۱۰ رج ۳ رو ، یک زیر میبافم.باز هم به دانه های رو یک دانه اضافه کرده و اینبار ۷ رج ۴رو ، یک زیر میبافیم.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

سپس همه دانه های را دو رج رو و دو رج ساده می بافیم و دانه ها را به صورت ۴۶+۶۰+۷۲+۶۰+۴۶ تقسیم می کنیم. ۶۰ دانه های آستین را ۱۵ سانتی متر مانند نقشه بافته و بعد ۶ رج رکن بافته و کور می کنیم دانه های جلو و پشت را نیز ۲۰ سانتی متر مانند نقشه بافته و بعد ۶ رج رکن بافته و کور می کنیم. این مدل در آموزش ژاکت بافتنی بچه گانه برای نوزادان دختر و پسر مناسب است.

مرحله سوم:

جلیقه(جلو): ۴۲ دانه سر انداخته ، ۶ رج رکن بافته و بعد از آن از یک طرف برای سجاف ۶ دانه را رکن ادامه می دهیم. ۳۶ دانه دیگر را ۱۵ سانتی متر مانند نقشه بافته و بعد برای حلقه آستین از یک طرف ۶ دانه اضافه می کنیم. این ۶ دانه را در بین خود رکن بافته و دانه های وسط را مانند نقشه ادامه می دهیم. قد بافت که به ۲۵/۵ سانتی متر که رسید برای یقه ابتدا ۲+۲+۶ دانه و بعد ۴ بار یک دانه کور می کنیم. قد بافت که به ۳۴ سانتی متر رسید کور می کنیم. جلوی دیگر نیز به همین ترتیب قرینه بافته می شود. روی سجاف با فاصله های مناسب جای دکمه درست می کنیم.

مرحله چهارم:

جلیقه (پشت): ۷۰ دانه سر انداخته ۶ رج رکن بافته و بعد از آن ۱۵ سانتی متر مانند نقشه می بافیم.حلقه آستین را مانند جلو بافته و قد بافت که به ۳۴ سانتی متر که رسید کور می کنیم. یقه : از دور یقه دانه در آورده و ۵ رج رکن بافته و کور می کنیم.

تا اینجای آموزش ژاکت بافتنی بچه گانه یاد گرفتیم ک تو و جلیقه و ژاکت نوزادی رو آماده کنیم.

مرحله پنجم:

کلاه : ۱۴۰ دانه سر انداخته ۶ رج رکن بافته و بعد از آن از هر دو طرف ۳۳ دانه را کور می کنیم. در رج بعدی از هر دو طرف ۶ دانه را رکن ادامه میدهیم و ۶۲ دانه وسط را مانند نقشه می بافیم. قد بافت به ۱۴/۵ سانتی متر که رسید ۱۸ دانه وسط را بین خود بافته و بقیه دانه های هر دو طرف را در هر رج از هر دو طرف دو دانه کور می کنیم. به این ترتیب ۱۱ سانتی متر که بافته شد ۱۸ دانه را ۴ رج رکن می بافیم و در عین حال از دو طرف دو دانه کور می کنیم.

مرحله ششم:

کفش : ۵۲ دانه سر انداخته ده رج رکن بافته و بعد از آن ۱۲ دانه وسط را مانند نقشه بافته و از هر دو طرف بافت،۹بار ۱ دانه کور میکنیم.در رج بعدی،همه دانه ها را ۲رج رکن بافته و کور میکنیم. بند مچ کفش: ۱۸ دانه سر انداخته ، ۳۰ سانتیمتر دورو ، دو زیر کش بافت میبافیم. در یک طرف بند،دو عدد جا دکمه ایی درست کرده، ۳ سانتیمتر دیگر بافته و کور میکنیم. پس از اتمام روی کفش میدوزیم.
 
امیدوارم از آموزش ژاکت بافتنی بچه گانه لذت برده باشید.

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا