آموزش ست کودک بافتنی

با سلام. امروز می خواهیم نحوه بافت ژاکت ، کلاه ، شال گردن و پیراهن را خدمت شما ارائه دهیم.

این بافت برای دختران بین4-5 ساله میباشد.

 

با ما همراه باشید.

 

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش سر نداختن با دو میل
  2. آموزش ساده بافی با دو میل
  3. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  4. آموزش بافت پایه بلند در قلاب بافی
  5. آموزش بافت یا رکن
  6. آموزش بافت از رو با دو میل
  7. آموزش بافت زنجیره ای در قلاب بافی
  8. بافت ژته،اضافه کردن دانه در بافتنی

مرحله اول:

ژاکت/ جلو و پشت:با نخ زرشکی 130 دانه سرانداخته، 1رج رکن بافته و از این به بعد چنین ادامه می دهیم:1رج 2تا1،1ژته تا آخر رج؛3رج رو؛ 1رج 2تا1، 1ژته تا آخر رج ؛ 3رج رو می بافیم در این میان تا آخر بافت ، در سمت سجاف های جلوی ، در رج های برگشت 2 دانه را نبافته بر میداریم و 1رو می بافیم ، در رج رفت 3دانه زیر می بافیم ، (این کار را برای گرد شدن لبه ی کار انجام می دهیم) بعد از آن، با2 رکن ، یک زیر مدل می بافیم. در رج های برگشت ، دانه های زیر را رو می بافیم. 20 سانتی متر به این ترتیب بافته ، 3 سانتی متر 1 زیر، یک رو کشبافت بافته و دوباره با دو رکن ، 1 زیر مدل را ادامه میدهیم. 2 سانتی متر بافته و برای حلقه ی آستین ،دانه هارا به صورت 30+60+30 تقسیم کرده ، هر قسمت را11سانتی متر بطور جداگانه می بافیم. برای یقه ، از سمت وسط های جلو ، 2+2+2+3 دانه کور کرده ، قد بافت به44 سانتی متر که رسید، همه ی دانه هارا یکباره کور می کنیم. آستین: 35 دانه سر انداخته ، 4سانتی متر اول را مانند جلو وپشت بافته ، از این به بعد ، با 2 رکن ، 1 زیر مدل می بافیم در این میان هر 10 رج یک بار از هر دوطرف 1دانه اضافه کرده، 24 سانتی متر بافته و کور می کنیم .

 

 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

 

یقه :

 

از دور یقه دانه در آورده،با2 رکن ، 1زیر مدل می بافیم ودر این میان تا آخر بافت ، از هر دوطرف در رج های برگشت 2 دانه را نبافته بر میداریم و1 رو می بافیم ، در رج رفت 3 دانه زیر می بافیم . قد بافت به 5 سانتی متر که رسید ، 2 رج رو با فته و کور می کنیم.

 

مرحله دوم: الگو آستین

 

 

مرحله سوم:

پیراهن/جلو: با نخ قرمز 38 سانتی متر85 عدد(حدود38 سانتی متر)زنجیر زده، روی آن رج اول،6 زنجیره زده، حلقه کرده و داخل آن 6 زنجیر15 پایه بلند می زنیم.12 پایه بلند روی زنجیره زده و کار حلقه بافی را دوباره تکرار می کنیم. در رج دوم، همه ی رج را پایه بلند می زنیم. بعد، با نخ طوسی 1 رج حلقه بافی و 1 رج پایه بلند و بعد، با نخ قرمز 2 رج دیگر می بافیم.1 نخ طوسی به بافت ادامه داده و رج دوم هر7 پایه بلند یک بار 1 قفسه (جمعاً3 قفسه)درست می کنیم. بعد از آن، هر5پایه بلند 1 پایه بلند قلابی زده (5بار تکرار می شود) ودوباره 7 پایه بلند و 1 قفسه را3بار تکرار کرده و رج را به پایان می رسانیم. هر 2 رج یک بار مانند رج دوم 1 رج بافته و بدین ترتیب 25 سانتی متر به بافت ادامه می دهیم. بعد، با نخ قرمز از پشت پایه بلندها 2 رج کشبافت قلابی بافته و 8 سانتی متر دیگر مدل دامن می بافیم. سپس، برای یقه از وسط 10 پایه بلند را جا گذاشته و در رجهای بعدی از هر دوطرف 10 پایه گذاشته شده، در رجهای رفت و برگشت بعدی،1 پایه دیگر هم جا می گذاریم تا16 پایه باقی بماند.16 پایه که باقی ماند کار را به پایان می رسانیم. تکه پشت را مانند جلو،ولی بدون یقه می بافیم.
 

مرحله چهارم: الگو آستین پیراهن

 

 

مرحله پنجم:

شال: با نخ 21 طوسی 60 دانه سر انداخته،3 دانه از هر دوطرف را مانند یقه ژاکت بافته و بقیه دانه ها را 20 رج با 1رکن،1زیر مدل می بافیم.بعد، با نخ قرمز 50 رج ساده، با نخ طوسی 20 رج مدل می بافیم. به همین ترتیب در کل بافت 7 بار طوسی و6بار قرمز بافته و کور می کنیم. قسمتهای قرمز را تا کرده،به حالت پاپیون در آورده و می دوزیم.(به عکس اصلی توجه شود.)

مرحله ششم:

کلاه:با نخ طوسی 100 دانه سر انداخته،6رج ساده بافته بعد18 رکن را به صورت 1رج قرمز،1رج طوسی می بافیم. در رج بعدی، از هر 10 دانه 1 دانه کور کرده و در رجهای رفت بعدی از همان جاهایی که دانه کور کردیم، به کور کردن 1 دانه ادامه می دهیم تا اینکه 16 دانه باقی بماند. از داخل 16 دانه نخ رد کرده و جمع می کنیم.

مرحله هفتم:

پاپیونها:با نخ 56 قرمز 20 دانه سر انداخته ،1 رج قرمز و 1رج طوسی12 رج می بافیم . در این میان مانند یقه ، تا آخر بافت، از هر دو طرف در رج های برگشت دودانه را نبافته و بر می داریم و 1 رو می بافیم . در رج رفت 3دانه زیر میبافیم. بعد، با نخ قرمز و طوسی بطور جداگانه زنجیر زده ، وسط پاپیون را با زنجیر طوسی جمع میکنیم . پاپیونهای آماده شده را، با زنجیرهای قرمز و طوسی به لبه و وسط جلو وصل می کنیم.

مرحله هشتم: نتیجه نهایی

 

 

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا