آموزش بافت ژاکت دخترانه 7 سال

 

آموزش بافت ژاکت دخترانه
آموزش بافت ژاکت دخترانه

امروز میخواهیم روش بافت پلیور دخترانه را برای شما در این پست قرار دهیم. لازم به ذکر است این ژاکت مخصوص دختران 7 ساله است.

وسایل مورد نیاز:

تکنیک های بافت: 

  • زیر رکن 
  •  رو-رکن

مرحله اول: پیش جلوی لباس

با نخ فیلی 62 دونه سربندازید  و 1 رج رکن می بافیم در رج بعد دونه ها را این شکلی می بافیم. 18 دونه جودانه 1عدد رو 6 تا زیر 1دونه رو 6 تا زیر1 رو 6 زیر1 رو 6 زیر1 رو 6 زیر1 رو 6 زیر 2 رو و 18 دونه را دانه برنجی تا انتهی بافت ادامه میدیم . 6 دونه های زیر را بصورت پیچ 3 در 3 در هر 6 رجی  یکبار می بافیم 2 بار 6 رج یکبار پیچ می دهیم و بعد 12 رج 18 دونه جودانه می بافیم.

1 رو 6 زیر1 رو 6 زیرمی بافیم. یعنی به جای 6 دانه پیچ ها ساده بافی می کنیم. و دوباره 6 دونه ها را بشکل پیچ 3 در 3 رج می بافیم. قد بافت به 30 سانتی متر رسید به غیر از18 دانه دانه برنجی( سجاف) مابقی دانه ها را 3 تا یکی 3 تا یکی می کنیم.

مرحله دوم:نقشه

این نقشه مربوط به بافت دونه برنجی هست که مییتونید ازش استفاده کنین.

مرحله سوم: دامن

بعد از این بافت بشکل ساده بافی ادامه بدید. به استثنا سجاف. قد بافت به 34 سانتی متر رسید برای حلقه 1-2-3 کور کنید. قد بافت به 47 سانتی متر که رسید1-1-3-4-12 دانه کم کنین و ما بقی دونه ها را وقتی قد بافت به 56 سانتی متر رسید یکباره کور می کنیم. پیش دیگه هم به همین شکل بافته میشه و 3 تا جا دکمه دوتایی در قسمت بالا ایجاد می کنیم.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

قیمت انواع نخ کاموا           خرید قلاب بافتنی              

مرحله چهارم : پشت

106 دونه سر بندازید .1 رج رکن ببافید مثل این 1 رو 6 تا زیر1 رو 6 تا زیر دونه ها را تقسیم می کنیم.به همون شکلی که در قسمت  پیش بافته بودیم به بافت ادامه میدیم. قد بافت به 34 سانتی متر رسید برای حلقه 1-2-3 دانه کور کرده.قد بافت به 56 سانتی متر رسید مابقی دونه ها را یکباره کور کنین.

 مرحله پنجم : آستین
با نخ فیلی 40 تا دونه سر می اندازیم 12 رج به اینن شکل دانه برنجی می بافیم.بعدش بافت بصورت ساده ادامه میدیم. قد بافت به 29 سانتی متر که رسید از هر دو طرف1-2-3 دونه کم می کنیم و بعد از آن به کم کردن دونه ها ادامه بدید 1 دونه 1 دونه کم کنین. از هر طرف تا زمانیکه 5 دونه باقی بمونه بعد دونه های باقی مونده را یکباره کور می کنیم.
 مرحله ششم : یقه

به غیر از 12 دونه سجاف از دور تا دور یقه دانه درآورده 18 دونه جودانه بافته. و یکباره کور می کنیم. با نخ سیاه زنجیره می زنیم نواری ببافید و به دور تا دور یقه ،کمر و آستین می بافیم.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا