آموزش بافت پاپوش با کاموا تریکو

 

سلام دوستان هنرمندم .wink

در این جلسه آموزش یک بافتنی جذاب با کاموا تریکو رو داریم . در این آموزش قراره بافت یک پاپوش زیبا با میله قلاب بافی و کاموا تریکو رو به شما عزیزان هنرمند آموزش بدیم . با ما در این آموزش همراه باشید تا بافت پاپوش با کاموا تریکو رو یاد بگیرید.

برای این آموزش جذاب با کاموا تریکو حاضرید؟؟؟

قبل از هر چیزی لازم هست که مواد و ابزار مورد نیازتون رو فراهم کنید. برای ساخت این پاپوش زیبا با کاموا تریکو به مواد و ابزار زیر احتیاج داریم

 مواد و ابزار مورد نیاز برای بافت پاپوش با کاموا تریکو :

کاموا تریکو ( در رنگ های دلخواه )

میله قلاب بافی سایز 6 تا 10

نشانه گذار 

.

حالا که مواد و ابزار رو فراهم کردید پیش به سوی بافت این پاپوش بافتنی با تریکو زیباlaugh

امیدوارم با انواع بافت هایی که در قلاب بافی به کارمون قراره بیاد آشنایی داشته باشید.هرچند ما در طول آموزش هر آموزشی که لازم باشه رو بهتون میگیم.

در مرحله اول

لازم هست که  کف پاتون رو اندازه بگیرید . و طبق فیلم آموزشی زیر به اندازه ای که طول اون کف پای شما بشه زنجیره بزنید ما اینجا 21 عدد زنجیر زدیم.

در مرحله بعدی

شروع به پایه زدن می کنیم. یکی از زنجیر ها را رد می کنیم و از زنجیر دوم شروع به پایه زدن می کنیم تا به زنجیر 16 ام برسیم .

در زنجیر17 ام 2 پایه در زنجیر 18  ام 1 پایه در زنجیر 19 ام 2 پایه در زنجیر 20 ام  3 پایه می زنیم. و زنجیر آخر را که شروع گره ماست خالی می گذاریم

حالا نوبت سمت دیگر است زنجیر اول را رد می کنیم ( زنجیر اول این سمت زنجیر 20 ام سمت مقابل ) و در زنجیر  دوم ( زنجیر 19 ام سمت مقابل ) دو پایه می زنیم.

پایه سوم را یک پایه می زنیم ( زنجیر 18 ام سمت مقابل) پایه چهارم ( پایه 17 ام سمت مقابل ) را 2 پایه می زنیم و 16 تای بعدی را فقط یک پایه می زنیم تا به نقطه شروع برسیم .

حالا که به سر بافت خود رسیدیم . یک زنجیر می زنیم و نخ ترکو را دور قلاب می پیچیم و شروع به پایه زدن مانند فیلم می کنیم ( توجه کنید که بافت اول را از داخل زنجیر عبور می دهیم )

تا پایه 17 ام یک پایه بلند و در زنجیر 18 ام دوپایه و در پایه 19 ام یک پایه می زنیم و تا 5 زنجیر بعدی را هر کدام 2 پایه بلند می زنیم و بقیه را یک پایه می زنیم تا آخر  ور پایان کار زنجیر را رد می کنیم.

مجددا به ابتدای بافت می رسیم و از یک تا 17 رو یک پایه می زنیم 18 را دو پایه مجددا همه زنجیر ها را یک پایه می زنیم تا به مقابل همان زنجیر 18 ام که دوپایه بود برسیم . سپس آن زنجیر را دوپایه می زنیم و مابقی را یک پایه می زیم تا به شروع بافت برسیم . در این مرحله کار کف پاپوش ماتمام است.

حالا نوبت بافت بدنه پاپوش ماست.برای شروع یک زنجیر بیرون می کشیم و سپس یکی اززنجیر های ردیف پایین را رد کرده و از زنجیر دوم شروع می کنمی به پایه زدن ( توجه کنید کید پایه ها را ازدرون زنجیر ها می زنیم )

وقتی به انتهای این ردیف رسیدیم چند عدد زنجیر می زنیم و سپس روی ردیف اول و از درون زنجیر ها پایه بلند می زنیم  دقت کنید همان طور که درفیلم  مشخص شده است بافت را برگردید . یعنی نقطه انتهای بافت ردیف قبلی نقطه شروع بافت شما خواهد بود.

.
.

در ردیف سوم از بافت رویه پاپوش  16 تای اول را یک پایه می زنیم . در سوراخ یا زنجیر 17 ام  نخ را دور قلاب می پیجیم و نخ را از بین دوتای آن رد می کنیم در سوراخ بعدی مجددا همین کار را می کنیم ولی یک مرتبه نخ را ازبین دو تا می کشیم و مجددا از بین سه تا ( این کار باعث جمع شدن رویه پاپوش می شود )  این الگو را برای سوراخ های 17 ام و 18 / 19 ام و 20 ام / 21 ام و 22 ام / 23 – 24 / 25-26/ 27-28/ 29-30/ 31-32 /33-34 /35-36 / تکرار می کنیم و مابقی را تا انتها تک پایه می زنیم .

برای اینکه لبه ها خوش فرم تر بشن و به راحتی داخل پا قرار بگیره پاپوش دور تا دور لبه رو  مانن فیلم اموزشی زنجیر می زنیم.

و در نهایت برای زیبا ترشدن کار از پاپیون استفاده می کنیم.

 

امیدوارم از آموزش این پاپوش زیبا لذت برده باشید. و بتونید پاپوش  خودتون رو با کاموا تریکو درست کنید و ازشون لذت ببرید.

اگه تمایل دارید آموزش انواع دیگری از بافت هایی که میشه با کاموای تریکو بافت رو یاد بگیرید با ما همراه باشید تا آموزش های جذاب بعدی مون. cool
همچنین برای شرکت در کلاس آموزشی فوق العاده ی بافت سبد تریکو  ، به آموزش تریکو بافی در سایت هنری بروید و کار با کاموا ی تریکو رو به صورت کامل و جامع یاد بگیرید. laughing

لطفا سوالات و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.smile

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا