آموزش استفاده از کفی چوبی در تریکو بافی

 

سلام دوستان عزیزمwink خیلی از شما ها درخواست کرده بودین که آموزش نحوه استفاده از کفی های چوبی سبد های تریکو و یا کیف های بافته شده با کاموا های تریکو بافی رو بهتون آموزش بدیم و یه آموزش در این باره داشته باشیم به همین دلیل منم تصمیم گرفتم که آموزش استفاده از کفی برای بافت یک کیف زیبا رو بهتون آموزش بدم

در این آموزش قلاب بافی با کاموا تریکو بهتون نحوه استفاده از کفی های چوبی در کار تریکو بافی رو آوزش میدم من برای این منظور طرح تریکوبافی کیف رو انتخاب کردم با دیدن این آموزش تکنیک رو یاد می گیرید و می تونید برای کفی های سبد های تریکو هم از همین روش استفاده کنید با ما در این آموزش همراه باشید.

کفی های تریکو جنس های مختلفی دارند برخی از این کفی ها چوبی هستند برخی هاشون جنس پلکسی دارند و برخی از این کفی های تریکو بافی دارای جنس چرمی هستد به خصوص کفی هایی که برای کیف های تریکو بافی استفاده میشه جنس چرم مصنوعی رو دارند. در این آموزش هم از کفی چرمی استفاده کردیم.

خب بریم سراغ آموزش های تریکو بافی مون بهتره اول مواد و ابزار رو تهیه کنیم

برای بافت این کیف زیبا شما به مواد و ابزار زیر احتیاج دارید.

کفی چوبی تریکو بافی

نخ تریکو

قلاب بافتنی در دو سایز کوچیک و بزرگ

.

امیدوارم با انواع بافت هایی که در قلاب بافی به کارمون قراره بیاد آشنایی داشته باشید.

 هرچند ما در طول آموزش هر آموزشی که لازم باشه رو بهتون میگیم

نکته ای که در مورد قلاب های مخصوص قلاب بافی باکاموا تریکو در کارهایی که با کفی بافته میشه  این ست که از یه میله کوچک تر از سوراخ های کفی برای عبور و بافت ردیف اول استفاده میشه و بعد از اون قلاب تعویض میش و از قلاب سایز 8 ، 9 ، 10 استفاده می کنیم.

مراحل آموزش: 

مرحله اول : 

در مرحله اول قلابی رو برمیداریم که از سوراخ های کف سبد به راحتی عبور کنه مثل ویدئو شروع به زنجیر زدن روی سوراخ ها می کنیم . و روی همه سوراخ های کف سبد را زنجیر میزنیم وقتی به انتهای کار رسیدم برای وصل کردن زنجیر اول به آخر نخ رااز زیر زنجیر اول عبور می دهیم و بعد در پشت کار دو سمت نخ را گره می زنیم و انتهای نخ را قیچی می کنیم.

مرحله دوم : 

در مرحله بعدی باید روی زنجیر هایی که ایجاد کردیم پایه بزنیم و پایه زدن ما باید الگویی داشته باشه که حالت بیضی کیف ماحفظ بشه . برای این منظور روی زنجیر اول یک زنجیر میزنیم روی زنجیر بعدی پایه کوتاه می زنیم . روی دو زنجیر بعدی بعد از زدن پایه کوتاه یک زنجیر بیرون می کشیم و سوراخ های بعدی رو همگی یه پایه می زنیم .

حالا یک سمت کیف بافته شده است و به کنج کیف رسیده ایم در این قسمت مجددا روی دو زنجیر پایه می زنیم و یک زنجیر بیرون می کشیم  سوراخ بعدی را یک پایه ساده و سوراخ وسط را یک پایه می زنیم و یک زنجیر بیرون می کشیم همچنین مجددا سوراخ بعدی را یک پایه و دو سراخ بعدی را پایه می زنیم و یک زنجیر بیرون می کشیم ما بقی سوراخ ها را تا ابتدای بافت یک پایه می زنیم

برای ردیف دوم تنها روی ردیف پایین پایه می زنیم و کل ردیف دوم به همین منوال بافته می شود .

مرحله سوم :  

در مرحله بعدی تمام بدنه کیف رو می بافیم برای بافت بدنه از بافتی استفاده کردم که به این صورت که یک زنجیر یا سوراخ رو جامی ذاریم یکی جلوتر واز ردیف پایین پایه می زنیم بعدی رو از سوراخی که جا گذاشتیم پایه می زنیم به این ترتیب بافت ما به صورت بافت های ضربدری در میاد.

کیف رو برمی گردونیم تا کف کیف داخل قرار بگیره و بعد شروع به بافت بدنه می کنیم  و همون طور که گفتم شروع به بافت ردیف اول از این نوع بافت که در واقع ردیف سوم بدنه کیف ما هست می کنیم.

من ردیف بعدی رو ردیف دوم در نظر می گیرم ردیف دوم رو هم دقیقا مثل ردیف اول می بافیم . هرچقدری که تمایل دارید دیواره کیف شما بلند باشه به همون مقدار دیوراه رو ببافید بین 16 تا 18 ردیف از این نوع بافت دیواره مناسبی رو به شما میده .

مرحله چهارم :

در مرحله چهارم که مرحله آخر آموزش ماست نحوه بافت دهانه برای کیف و همچنین وصل کردن دسته هارو بهتون آموزش میدم می تونید دسته ها رو آماده و همجنس کفی تریکو تهیه کنید و یا دسته ها رو با نخ تریکو ببافید اما دسته های آماده کیف شما رو مجلسی تر و شیک تر می کنن.

برای دهانه کیف از یه بافت دیگه استفاده می کنم که باعث جمع شدن لبه کیف من بشه. برای این منظور روی پایه آخری زنجیر می زنیم برای ردیف بعدی مجددا روی همین زنجیر ها زنجیر می زنیم حدود  4 ردیف به این ترتیب میبافیم .

در پایان انتهای نخ رو کور و در لابه لای بافت داخلی سبد پنهان می کنیم.

حالا نوبت دسته های کیف ماست برای نصب دسته ها ازیه سوزن ضخیم کمک می گیرم  و این نصب کردن رو با نخ های تریکو انجام می دیم .

نخ تریکو رو از سوزن عبور میدیم و بعد مثل کوک زدن معمولی کوک های منظم و کنار هم می زنیم تا سطح دسته کیف پوشیده شود.

نخ های تریکویی که از ابتدا و انتهای کار باقی مونده رو بین بافت های کیف پنهان می کنیم .

امیدورام آموزش نحوه استفاده از کفی های چوبی تریکو بافی مورد پسند شما واقع شده باشه .

برای شرکت در کلاس آموزشی فوق العاده ی بافت سبد تریکو  ، به آموزش تریکو بافی در سایت هنری بروید و کار با کاموا ی تریکو رو به صورت کامل و جامع یاد بگیرید. laughing

همچنین شما اگر به هنر مکرومه بافی علاقه دارید میتونید برای آموزش  بافت کیف مکرومه بافی به سایت هنری سر بزنید

لطفا سوالات و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.smile

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا