آموزش ساخت محافظ گوشی شماره دوزی شده

با آموزش ساخت قاب موبایل شماره دوزی شده می‌توانید یک قاب موبایل کاملا شخصی و سفارشی برای خودتان بسازید که کاملا منحصر به فرد باشد و نمونه آن در دست دوستان و اطرافیانتان دیده نشود.
امروزه همه دوست دارند تا وسایلی منحصر به فرد و شخصی برای خودشان داشته باشند که نشانگر سلیقه و روحیات خاص آن‌ها باشد و چه چیزی بهتر از ساخت یک قاب موبایل سفارشی شده و شخصی با شماره دوزی؟
شماره دوزی یک هنر بسیار ساده و آسان است که حتی اگر اطلاعات خاصی در مورد آن نداشته باشید، و یا یک تازه کار و نابلد هم باشید، باز هم می‌ توانید به راحتی برای خودتان شماره دوزی های زیبایی را انجام هید، فقط کافیست تا کمی با حوصله و با دقت، کار شماره دوزی را انجام دهید.

شماره دوزی روی قاب موبایل

شما می‌توانید از طرحها و نقشه هایی خاص و یا حتی نمادهای ماهها و سالها استفاده کنید و نماد ماه تولد یا سال تولدتان را بر روی قاب موبایلتان بدوزید.
قابهای جدیدی برای موبایل به بازار آمده اند که همانند پارچه شماره دوزی سوراخهای ریزی در پشت خود دارند که شما می توانید به طور مستقیم بر روی آن‌ها شماره دوزی انجام دهید و طرحتان را بر روی قاب موبایلتان بدوزید، اما اگر این قاب‌ها را در دسترس ندارید یا دوست ندارید و نمی‌خواهید که قاب موبایلتان را دست کاری کنید، می‌توانید از همین قاب‌های شیشه‌ای معمولی که همه جا در دسترس است، استفاده نمایید.
در صورت استفاده از قاب‌های شیشه‌ای موبایل، ابتدا باید طرحتان را بر روی پارچه شماره دوزی بدوزید و سپس به پشت قابتان بچسبانید.

آموزش ساخت قاب موبایل شماره دوزی شده

لوازم مورد نیاز برای شماره دوزی روی قاب موبایل

مراحل آموزش ساخت قاب موبایل شماره دوزی شده

پس از تهیه لوازم مورد نیاز، برای انجام این کار شما به دو صورت می‌توانید عمل کنید. یکی این که ابتدا کار شماره دوزی را انجام دهید و سپس پس از انجام و اتمام کار قسمتهای مشخص شده را برش بزنید. و صورت دوم این است که از همان ابتدای کار پارچه را برش بزنید و پس از آن شروع به دوختن کنید.

مرحله اول

ابتدا در مرحله اول باید پارچه را در زیر قاب گذاشته و با یک مداد یا خودکار دور تا دور قاب را خط بکشید تا اندازه دقیق کارتان مشخص شود.

آموزش ساخت قاب موبایل شماره دوزی شده

مرحله دوم

در مرحله دوم از این کار، باید قسمت‌های خالی دوربین، خروجی اسپیکر و همچنین قسمت شارژر و ورودی هدفون را نیز علامت‌گذاری کنید تا بعدا برش داده شوند.

آموزش ساخت قاب موبایل شماره دوزی شده

در این قسمت باید خوب خطوط را مشخص کنیم تا بتوانیم کار را درست و دقیق برش بزنیم.

آموزش ساخت قاب موبایل شماره دوزی شده

آموزش ساخت قاب موبایل شماره دوزی شده

مرحله سوم

حالا شروع به پیاده کردن پترن و طرح مورد نظرتان بر روی پارچه می کنیم. سپس دوخت آن را بر روی پارچه شماره دوزی آغاز می‎کنیم. این مرحله آسان است و تنها شامل دوخت طرح شماره دوزی است که شما برای قاب موبایلتان در نظر گرفته اید.
شما می توانید به غیر از نخ دمسه، از نخ های مخصوص شماره دوزی موجود در بازار نیز استفاده کنید. البته توصیه من به شما استفاده از نخ های دمسه است چرا که هم از کیفیت بسیار بهتری برخوردار است. هم رنگ پس نمی دهند و با رنگ‌های دیگر در همدیگر پخش نمی شوند و کار را خراب نمی کنند. شما با استفاده از نخ دمسه نتیجه بسیار بهتری از کارتان را مشاهده خواهید کرد.

نکته: در انتهای کار دوخت شماره دوزی، حتما باید پارچه‌تان را قبل از هر کاری بشویید. برای شستن شماره دوزی همیشه از شامپو و آب ولرم استفاده کنید و پارچه تان را ۱۵ دقیقه در مخلوط آب ولرم و شامپو بخوابانید تا خوب تمیز شود. سپس خشک نمایید.

مرحله چهارم

در این مرحله و پس از اتمام کار دوخت طرح مورد نظرمان و شستن پارچه شماره دوزی شده، باید قسمت‌هایی را که برای برش علامت‌گذاری کرده بودیم را برش بزنیم و آن قسمت‌ها را خارج کنیم.
دقت داشته باشید که برای انجام این کار حتما باید از یک قیچی بسیار بسیار تیز، ظریف و حرفه‌ای استفاده کنید تا کارتان به شکلی تمیز و حرفه ای انجام شود. در غیر اینصورت نمی توانید با قیچی های معمولی این قسمت از کار را به درستی انجام دهید.

آموزش ساخت قاب موبایل شماره دوزی شده

مرحله پنجم

در این مرحله و آخرین مرحله از کار آماده‌سازی قاب موبایل شماره دوزی شده، حال ما باید پارچه شماره دوزی شده را به قاب موبایلمان بچسبانیم. برای این کار نیز نیاز به یک چسب یا سیلانت خوب دارید که پس از خشک شدن کاملا بی‌رنگ شود و بر روی سطح شیشه‌ای قاب موبایلتان خودش را نشان ندهد.

آموزش ساخت قاب موبایل شماره دوزی شده

چنانچه علاقه مندید طرح های جدید را در هنر شماره دوزی تجربه کنید، می توانید به صفحه آموزش شماره دوزی مراجعه کنید. 

سایت منبع:

peacockandfig.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا