آموزش ساخت گل چرمی

درست کردن گل چرمی کار سختی نیست. این کار می تواند با چرم های اضاف آمده از کارهای قبلی شما انجام شود. اگر هم این خورده چرم ها را در منزل ندارید، نگران نباشید. این خورده ها به راحتی در خرازی ها و فروشگاه های ارائه دهنده محصولات گلسازی و چرم سازی فروخته می شوند.

گل چرمی کاربردهای زیادی دارد. مثلا شما می توانید این گل های بسیار زیبا را درست کرده و بر روی کیف چرمی خود نصب کنید. یا این که سنجاق کوچکی به پشت آن زده و به عنوان گل سینه از آن استفاده کنید.

همچنین درست کردن گل چرمی در سایز بزرگ می تواند برای تزئین کلیپس مو کاربرد داشته باشد. دیگر این به شما و میزان خلاقیت شما بستگی دارد که از این گل های زیبا در چه زمینه ای استفاده کنید.

 

گل چرمی

 

وسایل لازم برای ساخت گل چرمی

 

روش ساخت گل چرمی

برای آموزش گل چرمی به این روشی که در این مطلب بیان می شود، شما به دو عدد الگو نیاز دارید. برای فهم بیشتر شما عزیزان این الگو نمایش داده می شود.

 

 

این اولین الگوی مورد نیاز برای ساخت گل چرمی است. برای هر عدد از این گل  به چهارعدد از این الگو درعرض ۵ سانتی متر و ۶ عدد با عرض ۶ سانتی متر نیازمند می باشید.

 

 

از الگوی شماره دو چهار عدد با عرض ۵ سانتی متر باید تهیه کنید. الگوها را در ابتدا بر روی مقوا کشیده و آن را جدا کنید. حالا مقوا را بر روی چرم قرار داده و تعداد مورد نیاز را برش دهید.

این آموزش برای ساخت گل رز چرمی می باشد. پس باید گل برگ ها را همانند گل رز طبیعی حالت دهید.

 

 

برای این کار می توانید از یک شمع روشن کمک بگیرید. گل برگ ها را کمی به شمع نزدیک کرده و لبه های آن را همانند تصویر به بیرون حالت دهید. دقت کنید که الگوی شماره یک که بزرگ تر می باشد، نیازمند این است که لبه های آن بیشتر به سمت بیرون حالت داده شود.

 

 

به تصویر بالا نگاه کنید. در این مرحله باید از یک چرم با رنگ روشن استفاده کنید. بر روی چرم روشن مستطیلی که دارای طول هشت سانت و عرض چهار سانت باشد جدا کنید. حالا با استفاده از خط کش و قیچی برش هایی که دارای طول سه سانت می باشند را ایجاد کنید. این چرم را لوله کرده و به منظور جلوگیری از باز شدن، آن را بچسبانید.

دیگر نوبت به چسباندن گلبرگ ها می باشد. با استفاده از چسب آهن گلبرگ ها را به دور چرم روشن بپیچید. باید در ابتدا از گل برگ های کوچک تر استفاده کنید.

ابتدا سه گل برگ را بپیچید و در دورهای بعد به تعداد گلبرگ ها اضاف کنید.

 

هر چقدر که دوست دارید گل شما بزرگ تر باشد باید دور گلبرگ ها را بیشتر کنید. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که به همان اندازه هم باید اندازه گلبرگ ها را بیشتر کنید و نیاز به الگوهای بزرگ تر دارید.

در نهایت هم برای این که کار شما جلوه و نمای بهتری داشته باشد، اضافات پشت کار را قیچی کرده و توسط یک لایه کوچک از چرم پشت کار را بپوشانید.

 

 

 

.

منبع: www.marthastewart.com

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا