آموزش ساخت دستبند چرمی با نگین فلزی

 دستبند چرم یکی از جذاب ترین زیورآلات خانم ها است و برای همین، ما یک آموزش خاص و جالب مخصوص خانم های پر انرژی داریم که ترکیبی از چرم و نقطه های فلزی و گردی است که که با سنگهای تزینی کامل شده ان. خود من عاشق ترکیب دستبندهای چرمی با نقطه های فلزی هستم. در حالی که عموما این مدل دستبند ها رو با رنگ های سیاه و تیره درست می کنند، من تصمیم گرفتم که آموزش اون رو با رنگ های شاد انجام بدم چون خودم طرفدار دستبندهای چرم شادی بخش هستم. برای همین از پارچه های با طرح شاد استفاده کردم تا در نهایت یک دستبند کاملا بهاری داشته باشیم. هیچ چیز برای من بیشتر از یک دستبند رنگارنگ نوید دهنده ی بهار نیست. دستبند چرم

مواد لازم برای این آموزش و ساخت دستبند چرم:

مجموعه ای از چرم های رنگارنگ که با سلیقه ی خوبتون جدا کردید.

ترکیبی از پارچه های رنگارنگ و طرح دار. ترجیحا با طرح های بهاری.

لایه چسبان دو طرفه

گل میخ فلزی

سنگ های تزیینی

بست سربند 1.3 میلی متری

قفل دستبند

حلقه ی اتصال

زنجیر 5 میلی متری

چسب قوی

میخ

دستبند چرم

قدم اول: برش چرم دستبند

دستبند چرمی قراره به شکل نوار های باریک باشه. چرم ها رو به شکل نوارهای 1 سانتی متر در 15 سانتی متر ببرید. من برای اینکه بفهمم عرض نوارها ( 1 سانتی متر) چقدر باید باشه، به عرض سر بستی که داشتم توجه کردم.

قدم دوم: برش پارچه

دستبند چرمی ما باید طرح رنگارنگی داشته باشه که ما با پراچه ایجادش می کنیم. پارچه ها رو به طول 15 سانتی متر ببرید و با استفاده از اتو، لایه ی چسبان رو به پارچه ها اضافه کنید.

قدم سوم: نصف کردن نوارهای پارچه ای

پارچه ها رو به دو قسمت تقسیم کنید. یک قسمت با عرض 0.5 سانتی متر و اون یکی با عرض 1 سانتی متر. من برای برش پارچه ها در این عرض، از کاتر استفاده می کنم. برای اینکه لایه چسبان به اندازه کافی پارچه ها رو سر جاشون محکم نگه میداره. اما اگر موقع بریدن پارچه ها با کاتر با مشکل بر خوردید، از قیچی استفاده کنید.

دستبند چرم

قدم چهارم: آماده کردن چرم و پارچه دستبند برای تزیین با میخ فلزی

برای پارچه هایی که با عرض 0.5 سانتی متر بریدید، پشت لایه چسبان رو برای اینکه بتونید به چرم ها بچسبونید بکنید. بعد روی سطح بالای نوار چرمی قرار بدید و اتو کنید.

قدم پنجم: تزیین فلزی دستبند

این بخش از آموزش،جذاب ترین بخشه! مرحله ی تزیینات. اگر از نگین حرارتی یا سنگ های تزیینی استفاده میکنید  استفاده می کنید، اون ها رو با یک چسب قوی، روی جایی که دلتون می خواد محکم کنید.

دستبند چرم

قدم ششم: تمیز کاری پشت دستبند

از پارچه های با عرض 1 سانتی متری یی که بریدید، برای پوشوندن بخش های بجا مونده زیر چرم، استفاده کنید.

قدم هفتم: اتصال زنجیر فلزی

حلقه ی اتصال زنجیر رو متناسب با حلقه ی بست در نظر بگیرید . می تونید با استفاده از یک مفتول مخصوص، به این بخش یک نگین زیبا با استفاده از میخ(در بخش لوازم مورد نیاز آوردمش) اضافه کنید. من دوست دارم این نگین رو اضافه کنم چون حس می کنم باعث میشند دستبندی که ساختم به زیباترین شکل، کامل بشه.

قدم هشتم: اتصال بست سربند

به بست سربند مقدار کمی چسب اضافه کتید. انتهای دستبند چرمی رو درونش قرار بدید و با دم باریک محکم ببندینش و بذارید برای چند دقیقه به همون شکل بمونه تا چسبش خشک بشه.

دستبند چرم

قدم نهم: حلقه ی اتصال

به سمتی از دستبند حلقه ی اتصال رو وصل کنید تا بتونیم بهش قفل دستبند رو متصل کنیم.

قدم دهم: وصل کردن قفل سربند

با استفاده از حلقه ی اتصال، “قفل دستبند” رو به دستبندتون اضافه کنید تا کارمون با ساخت دستبند تموم شه.

یادتون نره که این کار هارو باید برای تک تک پارچه ها و چرم هایی که بریدید انجام بدید تا یک مجموعه دستبند رنگارنگ داشته باشید.

قدم یازدهم: دستبندها رو دستتون کنید!

وقتی دستبندها رو با هم به دستتون میندازید، لایه لایه بودنشون و رنگارنگ بودنشون جلوه ی خاصی به شما میده. از این کار زیباتون لذت ببرید و به خودتون و زیباییتون افتخار کنید.

دستبند چرم

دستبند چرم

امیدوارم از آموزش ساخت دستبند چرم با تزیینات فلزی و سنگ، لذت برده باشید و از ساختنش حس خوبی به دست بیارید. من سعی می کنم اموزش های بیشتر و جذاب تری در مورد محصولات چرمی به خصوص انواع دیگری از دستبند بذارم تا بتونید یک ست کامل و زیبای دست ساز از کارهای خودتون داشته باشید.

فراموش نکنید که همیشه می تونید آموزش های بیشتری در بخش چرم دوزی بخونید. اگر فکر می کنید که باید آموزش های ابتدایی رو یادبگیرید به صفحه ی دوره چرم دوزی برید و لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا