دوره آموزش چرم دوزی مقدماتی

سلام به دوره چرم دوزی مقدماتی خوش آمدید

تاریخچه چرم به دوران ماقبل تاریخ بر می گردد و انسان ماقبل تاریخ هنگام شکار متوجه می شود که می تواند از پوست حیوانات برای محافظت در برابر عناصر استفاده کند. چرم دوزی یکی از هنرهای دستی است که ابزار اصلی آن چرم می باشد. چرم در بازار با دو نوع طبیع و مصنوعی موجود می باشد که چرم طبیعی در انواع چرم بزی ، چرم گاوی، سوسمار و ... در بازار موجود می باشد و چرم مصنوعی نیز در رنگ ها و تنوع های زیادی را با بهترین کیفیت می توانید پیدا کنید. چرم دوزی در ایران یه هنر قدیمی هست و میشه گفت ایرانی ها جزء اولین کشور هایی بودن که به تولید محصولات چرمی روی آوردند. در حال حاضر هم محصولات چرمی در ایران طرفداران خاص خودش را دارد و تولید کننده های زیادی در زمینه چرم و تولید محصولات چرمی فعالیت میکنن و تنوع محصولات چرمی نسبت به قبل خیلی بیشتر شده.

چرا به سراغ آموزش چرم دوزی بیاییم؟

هنر چرم‌دوزی یکی از صنایع دستی که از گذشته‌ها تا به امروز جذابیت خاصی داشته و هنرمندان این حرفه با توجه به سلیقه‌ها و سبک‌های مختلف، آثاری منحصر به فردی خلق می‌کنند. به طور کلی چرم دوزی دستی در مقایسه با نمونه دوخت صنعتی تفاوت بسیار زیادی دارد و از ماشین آلات و ابزارهای کمکی برای دوخت در مقیاس انبوه استفاده می شود. اما در چرم دوزی دستی هنرمند به تمامی جزییات موجود در محصول توجه می کند. در هنر چرم‌دوزی سنتی دستی، هنرمند با استفاده از دستان خود و ابزارهای ساده‌تر، اثری با زیبایی فراوان و همراه با احساسات می‌آفریند. این هنرمندان توانایی‌های خود را در طراحی الگوهای منحصر به فرد، کنترل دقیق در دوخت و انتخاب جزئیات بیشتری به نمایش می‌گذارند. به همین دلیل هر قطعه‌ای که توسط هنرمندان چرم‌دوز سنتی ساخته می‌شود، از اصالت خاچرمصی برخوردار است و به صورت یک اثر هنری منحصر به فرد شناخته می شود.

جنبه دیگری که هنر چرمدوزی سنتی و دستی را از نمونه‌های دوخت صنعتی متفاوت می‌کند ارتباط بین هنرمند و قطعه‌ی درست شده است. در هنر دستی، هنرمند احساسات، انرژی و تمام زحمات خود را در هر نقطه از طراحی و دوخت قرار می‌دهد و نتیجه کار، به نوعی شاهکاری از دستان اوست که محصولی فاخر و روح انگیز می سازد

اموزش چرم دوزی در منزل

چرم دوزی از جمله هنرها یا مشاغلی است که نیاز به محیط بزرگی ندارد و می توان آن را در محیط خانه هم آموزش دید. دوره چرم دوزی ارائه شده توسط آکادمی هنری هر آنچه که باید از چرم دوزی بلد باشید را به شما می آموزد. برای یادگیری هنر چرم دوزی ، باید انواع چرم و کاربردهای آن را بشناسید و کار با لوازم چرم دوزی مختلف رو یاد بگیرید . مثلا از چرم های گاوی برای ساخت کیف های بزرگ، چمدان ها، کیف های سامسونت، کفش های زمستانی و مردانه ، و از چرم های بزی که ضخامتِ کمتری دارند برای ساخت کیف های کوچک، کیفِ پول، کفش های زنانه ، رویه ی مبل، رومیزی، پادری، لباس، کلاه، دستکش و ... استفاده میشه . در این کلاس چرم دوزی شما بعد از آشنایی با انواع چرم و انواع دوخت ها در هنر چرم دوزی ، گام به گام با ساخت یک کیف تا مرحله تکمیل کار پیش خواهید رفت و از این طریق با جزییات روش کار که در دوخت انواع کیف از قبیل برش زدن ، سمبه زدن ، نصب زیپ ، جا کارتی و ... آشنا می شوید

آموزش گام به گام چرم دوزی

 در گذشته ابزار و وسایل چرم دوزی محدود بود و امکان خرید چرم به آسانی فراهم نبود. با گذشت زمان ابزار هایی مثل سمبه، درفش، مشته و ... پیشرفت کرد و کار را برای علاقه مندان به این هنر آسان کرد و ظرافت محصولات چرمی دست دوز نسبت به قبل بیشتر شد. به طور خلاصه مراحل آموزش چرم دوزی را می توان به چند مرحله تقسیم کرد:

  1. طراحی الگو
  2. رسم الگو بر روی چرم
  3. برش چرم طبق الگو
  4. سمبه زنی

در دوره چرم دوزی آکادمی هنری با جزئیات تمام این مراحل آشنا می شوید و می توانید مثل یک هنرمند ماهر تمام مهارت هایی که برای خلق یک اثر هنری چرمی نیاز دارید با فرا بگیرید.

سوال های پر تکرار درباره کلاس چرم دوزی آکادمی هنری

  1. در این دوره صرفا با مفاهیم آشنا می شویم یا کار عملی هم خواهیم داشت؟

در جلسات ابتدایی کمی با ابزارها و مفاهیم مورد نیاز چرم دوزی آشنا می شوید، اما از جلسه نهم در هر بخش آموزش چرم  دوزی یک محصول متفاوت مثل کمربند ، کیف پول و ... را خلق می کنید.

  1. آیا با اموزش چرم دوزی می توانم به درآمد برسم؟

این دوره تمامی نیازهای شما برای کسب درآمد را پوشش می دهد و با کمی خلاقیت و تلاش می توانید مثل بسیار دیگری هنرمندان چرم دوز شروع به تولید محصولات چرمی و فروش آن ها مشغول شوید.

امیدوارم این دوره از هنر چرم دوزی مقدماتی را ببینید و لذت ببرید

محتوای جلسات این دوره به شرح زیر است:

جلسه اول

در اولین جلسه از کلاس چرم دوزی با ابزار و متریال این هنر زیبا آشنا می شوید، که مهمترین ابزار چرم دوزی، چرم می باشد که در دو نوع طبیعی و مصنوعی در بازار موجود است و ابزار های مهم دیگری مانند انواع سمبه، پانچ و ... که در جلسات آینده با انواع و کاربرد های آشنا می شوید.

جلسه دوم

در این جلسه با انواع سمبه و پانچ آشنا می شوید که در مدل و سایز های متفاوت در بازار موجود است و شما می توانید بر اساس کاربرد چرم، سایز مدنظر خود را انتخاب کنید. و همچنین با شیوه کاری پانچ آشنا می شوید و یاد می گیرید که هر کدام از آنها را چگونه و در کجا استفاده کنید. پس بریم که با هم این جلسه را ببینیم.

جلسه سوم:

در این جلسه با روش برش چرم آشنا می شوید. در آموزش چرم دوزی بعد از قرار دادن الگو بر روی چرم، برای برش نمی توان از قیچی استفاده کرد چون چرم ممکنه است چروک یا خراب شود، پس با روشی که استاد چرم دوزی آموزش می دهند شروع به برش چرم می کنیم. تا در انتها یک الگو درست و بدون عیب داشته باشیم.

جلسه چهارم:

در این جلسه با تکنیک علامت گذاری توسط خط کش علامت زن آشنا می شوید که در چند سایز می باشد و شما بر اساس دوخت و مدلی که می خواهید سایز مدنظر را انتخاب کرده و بر روی چرم علامت زده و توسط سمبه سوراخ می کنیم. نحوه سوراخ زدن بسیار مهم می باشد تا کاملا بر روی علامت ها سوراخ ایجاد گردد و چرم خراب نشود.

جلسه پنجم:

در این جلسه بعد از علامت گذاری و سوراخ کردن چرم، انواع دوخت ها را یاد می گیرید که جزو مهم ترین مباحث در چرم دوزی می باشد و شما بعد از این جلسه می توانید انواع دوخت ها را انجام دهید و دوخت های تزئینی نیز جزو دوخت هایی می باشد که می توانید برای زیبایی کار استفاده کنید.

جلسه ششم:

در این جلسه طریقه نصب انواع دکمه را یاد می گیرید که هر کدام از دکمه ها روش و کارایی متفاوتی برای نصب بر روی چرم دارند، پس شما با یادگیری نصب انواع دکمه می توانید به راحتی برای کیف پول، کیف دوشی و ... دکمه نصب کنید. پس در این جلسه با آموزش دکمه آهنربایی، پرچ و ... همراه ما باشید.

جلسه هفتم

در این جلسه آموزش رنگ لبه را خواهیم داشت که یکی از مهمترین مباحث در چرم دوزی می باشد. که در چندین مرحله باید اجرا شود تا یک رنگ لبه خوب داشته باشید. از سمباده کشی تا اجرای رنگ و نحوه رنگ گذاری بر روی چرم را یاد می گیرید که هر کدام از مراحل دارای نکات مهمی می باشد و باید با دقت و حوصله اجرا شود.

جلسه هشتم:

در این جلسه آموزش لویس کردن چرم را یاد می گیرید که در مبحث دوخت کیف های چرمی بسیار مهم است. لویس کردن به معنای نازک کردن چرم یا کم کردن ضخامت چرم می باشد، و زمانی که چند لایه چرم را بر روی هم می گذارید تا کار دوخت را انجام دهید یا لبه چرم را تا می کنید تا بدوزید، اگر چرم لویس نشده باشد، حجم بسیار زیادی را باید کنار هم قرار دهید که تولید محصول بسیار سخت می شود و خروجی زیبایی نخواهید داشت. لویس کردن چرم انواع تکنیک ها را شامل می شود و ما در این جلسه دو تکنیک را آموزش می دهیم .

جلسه نهم:

بعد از یادگیری رنگ لبه و لویس کردن چرم، در این جلسه می خواهیم دوخت جاکارتی را به شما هنرمندان گرامی یاد بدهیم که برای شروع کیف پول بسیار مناسب می باشد. برای دوخت جاکارتی در ابتدا الگوسازی جاکارتی را انجام می دهیم و بعد از آن ماکت کار را می سازیم تا ایرادات الگو بر طرف شود، سپس شروع به دوخت جاکارتی می کنیم. پس با ما همراه باشید.

جلسه دهم:

در این جلسه آموزش کمربند را خواهیم داشت که می توانید با یادگیری این جلسه برای خود و اطرافیان کمربند های زیبا بدوزید و همچنین برای تولید انبوه به شما هنرمندان گرامی یاد می دهیم که چه اندازه ای مناسب می باشد و چه ابزاری نیاز دارید. شما می توانید در مدل های مختلف و با متریال های متفاوتی که گفته شده کمربند های زیبایی بدوزید.

جلسه یازدهم

در این دوره آموزش کیف پول بزرگ را خواهیم داشت که بعد از این دوره می توانید انواع مدل های کیف پول را طراحی و الگوسازی سازید کنید و برای خود و دیگران انواع مدل های کیف پول را بدوزید. در این دوره سعی شده که تمامی نکات، از نصب دکمه تا رنگ لبه و دوخت با دقت گفته شود تا شما هنرمندان گرامی بتوانید بهترین استفاده را داشته باشید.

جلسه دوازدهم

در این جلسه بعد از یادگیری کیف پول بزرگ، کیف پول جیبی را یاد می گیرید که مهم ترین نکته در این نوع کیف به خاطر اینکه تا می شود، حالت بر جسته به گوشه های کار می دهد. و با روشی که در این جلسه یاد می گیرید می توانید این مشکل را بر طرف کنید و یک کیف پول زیبا داشته باشید. و شما می توانید از چرم طبیعی، مصنوعی و یا تلفیق این دو نوع چرم استفاده کنید.

در پایان دوره می‌توانید محصولات زیر را بسازید

ویژگی های این دوره

نوع دوره:
غیرحضوری (ویدئو)
پیش نیاز:
ندارد
مدت زمان:
4:30:01
تعداد ویدئو:
40 عدد
حجم فایل‌ها:
8.46GB

مباحث دوره ( 13 جلسه )

جلسه اول: معرفی ابزار و متریال چرم دوزی

جلسه دوم: شناخت انواع سمبه و کاربرد های آن

جلسه سوم: آموزش برش چرم

جلسه چهارم: آموزش تکنیک علامت گذاری و سوراخ زدن اصولی چرم

جلسه پنجم: آموزش انواع دوخت در چرم دوزی

جلسه ششم: آموزش پرچ و دکمه زدن بر روی چرم

جلسه هفتم: آموزش رنگ لبه

جلسه هشتم: آموزش لویس کردن

جلسه نهم: آموزش الگوسازی و دوخت جاکارتی

جلسه دهم: آموزش الگوسازی و دوخت کمربند

جلسه یازدهم: آموزش الگوسازی و دوخت کیف پول

جلسه دوازدهم: آموزش الگوسازی و دوخت کیف پول جیبی

دوره به درد چه کسانی می‌خورد؟

این دوره مناسب افرادی می باشد که علاقه به شناخت و ساخت انواع محصولات چرمی دارند و می خواهند تمام جزییات کار را برای شروع یاد بگیرند.

آشنایی با مدرس دوره:

وحیده ابوالحسنی هستم مدرس هنر چرم دوزی. هنر چرم دوزی را بعد از پایان تحصیلاتم شروع کردم و به صورت تخصصی آن را دنبال کردم.بعد از گذراندن دوره های مختلف آموزشی، از دوره مبتدی شروع کردم تا توانستم به صورت پیشرفته این هنر زیبا را اجرا کنم. از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ با افتخار کارآفرین برتر شدم و در حال حاضر مدرس فنی حرفه ای و شهرداری هستم. از اینکه در این دوره همراه من هستید تا شما را با این هنر زیبا آشنا کنم بسیار خوشحالم.

سوالات متداول

نحوه برگذاری کلاس ها به چه صورته؟

کلاس های آموزشی به صورت مجازی و آفلاین هستند یعنی بعد از خرید دوره از طریق سایت ویدیوهای آموزشی کلاس مورد نظر داخل حساب کاربریتون ذخیره میشه و شما میتونید تا بی نهایت و هر ساعتی از شبانه روز به ویدیوها دسترسی داشته باشید هیچ محدودیت زمانی برای پرسش و پاسخ و رفع سوالات کلاس براتون وجود نداره و میتونید سوالات و نمونه کارهای خودتون رو از طریق چت سایت در قسمت کلاس ها مطرح کرده و رفع اشکال کنید

کلاس ها پشتیبانی هم دارند؟

پشتیبانی و دسترسی به کلاس ها بدون هیچ محدودیت زمانی میباشد و شما حتی یک سال دیگه هم میتونید دیدن آموزش و رفع اشکال را شروع کنید

کلاس ها در چه پلتفورمی تشکیل میشود؟

کلاس ها داخل سایتمون هستند و شما بدون نیاز به فیلترشکن و با ترافیک نیم بها میتونید آنها رو مشاهده کنید

چطوری باید در کلاس مورد نظرم ثبت نام کنم؟

ثبت نام در کلاس ها فقط از طریق سایت امکان پذیر است بعد از انتخاب کلاس مورد نظر میتوانید جلسه اول آن را به صورت رایگان مشاهده کنید و بعد از اطمینان از انتخاب روی گزینه ی ثبت نام در کلاس کلیک کرده و به درگاه بانک منتقل میشوید. بعد از پرداخت تمام جلسات کلاس برای شما فعال خواهد شد و بدون محدودیت زمانی میتونید آنها را مشاهده کنید

فیلم برداری کلاس ها به چه شکلی هست؟

آموزش ها توسط بهترین تجهیزات و ۳ دوربین حرفه ای ضبط شده اند تا بتوانید بهترین کیفیت آموزش را تجربه نمایید

آیا میشه جلسات هرکلاس رو جداگونه و به صورت انتخابی خرید؟

تمام جلسات با هم هستن و امکان گذروندن یک جلسه از کلاس نیست

کلاس هایی که ثبت نام کردم رو از کجا میتونم پیدا کنم؟

وارد حساب کاربریتون بشید، صفحه ی اصلی سایت سمت چپ بالا روی آموزش ها کلیک کنید صفحه ی هنری آکادمی برای شما باز میشه حالا با کلیک روی آدمک و انتخاب گزینه دوره های خریداری شده میتونید دوره های آموزشی که ثبت نام کردید رو مشاهده کنید

لوازم و ابزار کلاس ها رو چطوری میتونم تهیه کنم؟

مواد اولیه و ابزار مورد نیاز اکثر کلاس های آموزشی هنری آکادمی در سایتمون موجود هست و میتونید به راحتی سفارش بدید

چطوری باید از استاد کلاس رفع اشکال کنم؟

شما از طریق چت داخل سایت در قسمت کلاس ها ( آیکون پایین سمت راست) میتونید سوالات خوددتون رو بپرسید و نمونه کارهاتون رو جهت رفع اشکال ارسال کنید.

کلاس حضوری هم دارید؟

خیر، تمام کلاس های ما مجازی هستند و شما از هرکجای دنیا میتونید از این آموزش ها استفاده کنید

  • آموزش کامل و قدم به قدم
  • پشتیبانی و رفع اشکال نامحدود
  • مشاهده ی آموزش بدون محدودیت زمان و مکان
  • آموزش ها ی هر جلسه همراه با متن ، عکس های مرحله به مرحله و یا فیلم آموزشی می باشد.
 640,000 تومان 
هزینه دوره :  640,000 تومان