چگونه زیر لیوانی های زیبا بسازیم؟

 

در این مقاله قصد داریم نحوه ساخت زیر لیوانی های زیبا را با هم مرور کنیم. مطمئن هستم که شما هم از این زیر لیوانی ها خوشتان خواهد آمد، زیرا نه تنها ساخت آن ها بسیار ساده و آسان است، بلکه مقرون به صرفه نیز می باشد و می تواند  هدیه زیبایی برای دوستان شما نیز باشد.  شما می توانید بخشی از زمان خود را صرف ساخت این زیر لیوانی ها و آموزش آن به اعضای خانواده و دوستان خود کنید. خود من بعد از ساخت این زیر لیوانی های زیبا تصمیم گرفتم آن ها در لیست هدیه های خود قرار دهم. به تصویر این زیرلیوانی ها نگاه کنید. این ها به همراه روبان هایی که به دورشان پیچیده شده است چقدر زیبا و چشم نواز هستند.

برای ساخت این زیرلیوانی ها به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

آموزش نحوه ساخت زیر لیوانی:

همچنین ممکن است به هنگام تهیه صنایع دستی به قیچی و چاقو نیاز داشته باشید. پس آن ها را هم در لیست خود قرار دهید.  خوب اجازه دهید نحوه ساخت زیر لیوانی ها را با هم مرور کنیم.

  1.  آموزش ساخت خمیر فیمو: خاک فیمو ( خمیر پلیمری) که در هوای آزاد خشک می شود کاربرد بسیار ساده و آسانی دارد. کافی است بسته بندی را باز کنید و مقداری از آن را که نیاز دارید بردارید. من همیشه سعی می کنم یک لیوان آب را کنار دستم داشته باشم تا بتوانم شکل دل خواهم را به خمیر فیمو بدهم. اضافه کردن آب کمک فراوانی به شما خواهد کرد؛ اما مواظب باشید آب زیادی نریزید. می توانید از کیسه پلاستیکی برای رول کردن خمیر فیمو استفاده کنید. معمولا این خمیرها به سطح می چسبند پس استفاده از کیسه پلاستیکی بسیار مفید خواهد بود.
  2. من از کاتر برای برش دادن شکل مورد نظرم استفاده می کنم. برای صاف کردن آن می توانید از پایه های گرد استفاده کنید و آن را به ضخامت مورد نیاز باز نمایید.

  1. وقتی همه بخش ها را برش دادید، آن را کنار بگذارید تا خشک شود. این کار به زمان نیاز دارد. پس باید صبور باشید. اجازه دهید 2 الی 3 روز در هوای آزاد بمانند تا خشک شوند.
  2. قطعات برش خورده را بررسی کنید تا ببینید خشک شده اند یا خیر. ممکن است نیاز داشته باشید آن ها را برگردانید.

  1. بعد از این که خمیر فیمو شما کاملا خشک شد می توانید به تزیین آن بپردازید. می توانید از مداد و رنگ مخصوص سفال برای این کار استفاده کنید اما رنگ آکریلیک نیز مفید خواهد بود.
  2. برای زیرلیوانی من از 4 رنگ مختلف استفاده کردم و طرحی را بر روی هر کدام کشیدم.

  1. بعد از اینکه رنگ آن ها خشک شد می توانید از چسب برای محافظت از و جلا بخشیدن به آن ها استفاده کنید.

  1. چهار  زیر لیوانی را کنار هم قرار دهید و آن ها را با روبان ببندید.

همانطور که مشاهده کردید این آموزش بسیار ساده بود.

منبع: thatssogemma

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا