آموزش ساخت گوشواره با مهره های خمیری

سلام دوستان هنرمند، همراهان همیشگی هنری

امروز ی آموزش خیلی فانتزی و ظریف داریم برای هنرمندان سخت پسند. شما میتونیدگوشواره های خمیری با مدلهای مختلف  درست کنید و اونها رو با لباس هاتون ست کنید.

برای ساختن این گوشواره فقط کافیه چند رنگ خمیر داشته باشید. ما بهتون خمیر پلیمری یا فیمو رو پیشنهاد میدیم. کار با خمیر فیمو برای تزئین ماگ با فیمو ، بدلیجات با خمیر فیمو و عروسک های خمیری بسیار راحته و در عین حال نیازمند دقته. در ابتدا باید خمیر رو با دست و یا وسیله ای به اسم وردنه ورز بدید، بعد خمیر هر شکلی که می خواید می گیره.

فقط اینو به یاد داشته باشید که برای کار با خمیر فیمو حتماً دست های خودتون رو تمیز بشورید و دست شما باید بدون هیچ پرز و گرد و خاکی باشد چون خمیر های فیمو به راحتی کثیف می شن و رنگ سطحشون ممکنه تغییر کنه. در کار با خمیر فیمو تمیزی الویت اوله . هنگام کار با خمیر فیمو میتونید از دستمال مرطوب استفاده کنید. بعد از استفاده از خمیر فیمو باید اونو در جای خنک و یا حتی در دمای معمولی اتاق و در ظرف در بسته نگهداری کنید.

هم چنین برای این که بتونید کارهایِ زیبایی رو به وجود بیارید به ترکیب رنگ هاتون دقت کنید.

آموزش امروز نشون  میده که از خمیر فیمو فقط برای  ساخت عروسک های خمیری استفاده نمیشه بلکه میشه از سبک ها ایده گرفت و چیزای نو خلق کرد. با ما باشید تا با هم از این خلاقیت ها لذت ببریم.

 

مواد لازم:

خمیر پلیمر یا فیمو

ابزار ساخت عروسک خمیری

کاتر

شاپان

مروارید

 پایه گوشواره

پارچه های برجسته

مرحله اول:

ابتدا خمیر ها رو با کمک وردنه با ضخامت سه میلی متر باز می کنیم. طرح های دلخواهمون رو میتونیم از بین پارچه های دانتل و توری انتخاب کنیم.

ابتدا خمیر ها رو با کمک وردنه با ضخامت سه میلی متر باز می کنیم. طرح های دلخواهمون رو میتونیم از بین پارچه های دانتل و توری انتخاب کنیم.

مرحله دوم:

سطوح بافت دار پارچه ها رو روی خمیر میگذاریم و با وردنه روی اونها می کشیم تا بافت به سطح خمیر منتقل بشه به این صورت.

 سطوح بافت دار روی خمیر میگذاریم و با وردنه روی اونها می کشیم تا بافت به سطح خمیر منتقل بشه به این صورت.

مرحله سوم:

برای هر جفت گوشواره دو سوزن بلند یا دو قطعه سیم رو بین دو لایه خمیر قرار می دیم که محل ردشدن میخ خواهد بود.
برای هر جفت گوشواره دو سوزن بلند یا دو قطعه سیم رو بین دو لایه خمیر قرار می دیم که محل ردشدن میخ خواهد بود.

 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

                 

مرحله چهارم:

به مدل دلخواه کارها رو برش می زنیم و اضافه های خمیر رو بر میداریم. اطراف گوشواره رو با دست کمی صیقل میدیم.

بعد گوشواره های خمیری رو طبق دستور بسته خمیر حرارت میدیم تا محکم بشن. بعد با رنگ روغنی یا شاپان و یک تکه ابر روی کار رو رنگ میکنیم تا داخل فرورفتگی ها کمی تیره بشه و بعد اضافه ی رنگ رو با پارچه تمیز می کنیم.

اگر رنگ به راحتی تمیز نشد به کمک حلال میتونیم راحت اون رو از روی برجستگی های کار پاک کنیم. برای گوشواره ی طلایی رنگ هم از رنگ طلایی برای سایه زدن کار استفاده می کنیم.

 و به این صورت کارها رو برش می زنیم و اضافه های خمیر رو بر میداریم. بعد از خشک شدن کار با رنگ روغنی یا شاپان و یک تکه ابر روی کار رو رنگ میکنیم تا داخل فرورفتگی ها کمی تیره بشه و بعد اضافه ی رنگ رو با پارچه تمیز می کنیم. اگر رنگ به راحتی تمیز نشد به کمک حلال میتونیم راحت اون رو از روی برجستگی های کار پاک کنیم. برای گوشواره ی طلایی رنگ هم از رنگ طلایی برای سایه زدن کار استفاده می کنیم.

مرحله پنجم:

میخ ها رو از داخل سوراخ وسط کار رد می کنیم، یک مروارید رو هم بالای کار قرار می دیم و با استفاده از دم باریک سر اون ها رو گرد می کنیم و در پایان پایه گوشواره رو به حلقه وصل می کنیم.

میخ ها رو از داخل سوراخ وسط کار رد می کنیم، یک مروارید رو هم بالای کار قرار می دیمو با استفاده از دم باریک سر اون ها رو گرد می کنیم و در پایان پایه گوشواره رو به حلقه وصل می کنیم.

به همین راحتی گوشواره های شیک و خاصی برای خودتون درست کنید یا اونها رو به عزیزانتون هدیه بدید.

برای مشاهده آموزش ها به صفحه آموزش ساخت زیور آلات با خمیر فیمو  و یا برای تزئیین لیوان های خود به  آموزش عروسک خمیری روی ماگ مراجعه کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا