آموزش ساخت عروسک خمیری پسرک عاشق

عروسک های خمیری این روزها علاقه مندان زیادی دارد و این خمیرمجسمه سازی ضد آب و سبک باعث شده علاقه به ساخت عروسکهای خمیری با فیمو نسبت به  خمیر مجسمه سازی و گل چینی بیشتر بشود .

ساخت عروسک های فانتزی خمیری اصلی ترین  جزء عروسک سازی با خمیر فیمو هست اما چون این روزها  زیورآلات خمیری علاقه مندان بیشتری دارد من تصمیم گرفتم که کار رو با آموزش زیورآلات خمیری شروع کنم

نکته مهم در آموزش ساخت عروسک های خمیری رعایت دقت , ظرافت و حوصله است که میتونه نتیجه کار را مطلوب و حرفه ای کند

برای سفت شدن حتما باید حرارت ببیند

در این آموزش با ساخت عروسک پسرک عاشق آشنا می شید. برای این کار به خمیر فیمو در رنگ های مختلف ، سیم مفتول و خلال دندون نیاز دارید.

روش ساخت :
1- یک تکه خمیر کرم را گرد و تخت کنید . از خمیر سفید قطعه های کوچک مربعی بسازید و مطابق شکل به شکل سنگ چین بر روی خمیر گرد کار کنید .
2- با خمیر قهوه ای و به کمک ابزار فیمو لابلای سنگ ها را پوشش دهید تا  شکل گل و لای بگیرد .
3- با خمیر سبز تکه های کوچک باریک بسازید و در اطراف سنگ ها به شکل سبزه کار کنید و انتهای آن ها را به کمک ابزار محکم کنید .
4- یک تکه خمیر آبی را به شکل کفش عروسک در آورید و سپس به کمک یک خمیر سفید صاف و نازک شده طرح جلوی کفش را بسازید . قسمت های اضافی را به کمک تیغ ببرید . ار خمیر سفید برای ساخت ته کفش و بندهای کفش هم استفاده کنید .
  
5- به همین ترتیب کفش دیگر را بسازید .
6- یک تکه خمیر سرمه ای را به اندازه پای عروسک جدا کنید و به شکل استوانه ای باریک در آورید . خمیر را از وسط تا کرده و یک سر آن را با ابزار گود کنید تا کفش ها درون آن قرار بگیرد . پای دیگر را نیز به همین ترتیب بسازید .

7- از همان خمیر سرمه ای کره ای بسازید و دو پا را به آن وصل کنید . به کمک ابزار انتهای پاها را به قسمت بالا محکم کنید .

8- قسمت پایین عروسک آماده است . آن را روی سنگ ها قرار دهید .

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز آموزش مجسمه خمیری بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

          

9- مجددا از خمیر کرم استفاده کرده و مطابق شکل تن عروسک  را بسازید و بر روی پاها سوار کنید .

10-خمیر زرد رنگی را به همان اندازه بر میدارید و داخل آن را گود کنید و روی خمیر قبلی قرار دهید که پیراهن عروسک خمیری ساخته شود .
11- از یک تکه چوب یا سیم استفاده کنید و در محل گردن و دست عروسک داخل خمیر فرو کنید . این کار باعث محکم شدن و فرم گرفتن کار می شود . از یک تکه خمیر کوچک استوانه ای کرم رنگ برای گردن و دو خمیر استوانه ای بلند زرد رنگ برای ساخت دست ها استفاده کنید .
12- مجددا از خمیر کرم یک کره برای صورت عروسک بسازید .
13- به کمک خمیر کرم و مشکی و ابزارهای فیمو چشم ها ، بینی ، گوش و دهان عروسک را ایجاد کنید . از خمیر کرم برای ساخت دست ها نیز استفاده کنید . به کمک یک تیغ می توانید فرم انگشت ها را ایجاد کنید .
14 – برای ساخت موها از خمیر قهوه ای یا مشکی استفاده کنید . یک تکه خمیر را صاف کرده و روی سر قرار دهید و سپس باریکه های اشک مانندی از خمیر درست کرده و به عنوان تارهای مو جلوی صورت عروسک کار کنید .
15- با استفاده از خمیر به رنگ دلخواه خود و سیم مفتول ، بادکنک عروسک را بسازید و با همان سیم به دست عروسک متصل کنید .
  
16 – در انتها برای ثبات کار خود ، آن را در ماکروویو بپزید .
نتیجه نهایی :
برای مشاهده آموزش ها به صفحه آموزش ساخت زیور آلات با خمیر فیمو  و یا برای تزئیین لیوان های خود به  آموزش عروسک خمیری روی ماگ مراجعه کنید

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا