آموزش پلیور بافتنی مردانه طرحدار

با سلام. امروز میخواهیم نحوه بافت پلیور مردانه بافتنی  طرح دار با دومیل  را خدمت شما آموزش دهیم.

با ما همراه باشید.

 

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش سر انداختن بافتنی دو میل
  2. آموزش بافت از رو با دو میل
  3. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  4. بافت ژته،اضافه کردن دانه در بافتنی
  5. آموزش ساده بافی با دو میل
  6. آموزش بافت کشباف دوبل با دو میل

 

مرحله اول:جلو پلیور

 با نخ اسپورت موتیف 21 دانه سر انداخته و ساده می بافیم. یک قسمت رنگی نخ به اتمام که رسید، دانه ها را کور می کنیم. از سمت کوتاه تکه بافته شده در جهت بافت دانه در آورده و دوباره تا اینکه قسمتِ رنگی دیگر نخ تمام شود می بافیم. این کار را به صورت چرخشی ادامه می دهیم. قد بافت به 50 سانتی متر که رسید، دیگر به سمت بالا ادامه نداده و فقط در هر دو طرف بافت به موتیف ها ادامه می دهیم تا اینکه عرض بافت به 55 سانتی متر برسد. بعد، دانه در آورده و 3 سانتی متر می بافیم.
بعد از آن، برای گودی یقه از وسط 15 دانه کور کرده و دو تکه می بافیم. در رج های بعدی از هر دو طرف یقه 1 دانه کور می کنیم. 11 دانه که در سرشانه ها باقی ماند همه دانه ها را کور می کنیم. بعد از آن، با نخ سوپرلانا میدی از لبه کار دانه در آورده 2رو، 2 زیر کشبافت می بافیم.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

مرحله دوم:پشت پلیور

 با نخ سوپرلانا میدی عسلی 110 دانه سرانداخته، 7 سانتی متر 2رو، 2 زیر کشبافت می بافیم. بعد، 60 سانتی متر ساده بافته و دانه ها را کور می کنیم.

مرحله سوم:آستین پلیور

با نخ سوپرلانا میدی 50 دانه سر انداخته، 7 سانتی متر 2رو، 2 زیر کشبافت می بافیم. با ساده بافی ادامه داده، از هر دو طرف هر 5 رج یک بار 1 دانه اضافه می کنیم. 20 سانتی متر بافته و با نخ موتیف 6 رج، با نخ عسلی 6 رج، با نخ موتیف 4 رج، با نخ عسلی 6 رج، با نخ موتیف 6 رج بافته و با نخ عسلی ادامه می دهیم. تعداد دانه ها به 70 دانه که رسید، اضافه نمی کنیم. قد بافت به 50 سانتی متر که رسید، دانه ها را کور می کنیم.

مرحله چهارم:یقه پلیور

با نخ عسلی از دور یقه دانه در آورده، 25 رج 2رو، 2 زیر کشبافت بافته و کور می کنیم. بافت را تا کرده و از داخل می دوزیم.

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا