آموزش جلیقه و شلوارک بافتنی کودک

با سلام. امروز میخواهیم نحوه بافت  جلیقه و شلوارک بافتنی کودک  را خدمتتان آموزش دهم.

این آموزش  جلیقه و شلوارک بافتنی پسرانه با دومیل برای سنین 2-3 سال مناسب می باشد.

 

با ما همراه باشید.

 

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. موزش سر انداختن بافتنی دو میل
  2. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  3. آموزش ساده بافی با دو میل
  4. آموزش بافت پیچ با دو میل
  5. آموزش بافت کشباف دوبل با دو میل

 

مرحله اول: شلوارک

86 دانه سر انداخته،8سانتی متر مانند نقشه بافته و بعد از آن،دانه ها را طوری که روی بافت در پشت بافت قرار بگیرد مرتب کرده و ادامه می دهیم.(قسمت 8سانتی متری بعد از اتمام به سمت بیرون تا شده و دوخته می شود.)13سانتی متر بافته،برای فاق شلوارک از هر دو طرف ابتداء 3+2دانه،بعد،7بار 1 دانه کور کرده و72 دانه باقیمانده را 9سانتی متر دیگر بافته و کور می کنیم.

مرحله دوم:دور کمر

دور کمر:10 دانه سر انداخته،دانه ها را بصورت3رو،4زیرو3 رو مرتب کرده،هر2رج یک بار دانه های 4زیر را2×2 پیچ داده،46سانتی متر بافته و کور می کنیم.بعد،به دور کمر می دوزیم.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

                   

 

 

 

 

مرحله سوم:جلیقه جلو

جلیقه/جلو:32 دانه سرانداخته،مانند نقشه و با توجه به شکل جلوی جلیقه18 سانتی متر می بافیم.بعد برای حلقه آستین از یک طرف1+2+3 دانه کور کرده،قد بافت به 30سانتی متر که رسید،برای یقه از طرف دیگر1+2+2+7 دانه و قد بافت به 35سانتی مترکه رسید،دانه های باقیمانده را کور می کنیم.

مرحله چهارم:پشت

پشت:56 دانه سرانداخته،4رج 2زیر،2رو کشبافت بافته و با روبافی ادامه می دهیم.قد بافت به20سانتی متر که رسید،برای حلقه ی آستین از هر دو طرف1+2+3دانه کور کرده و قد بافت به 35سانتی متر که رسید،دانه های باقیماده را کور می کنیم.

مرحله پنجم: آستین

آستین:42 دانه سر انداخته،8رج2زیر،2رو کشبافت بافته و با رو بافی ادامه می دهیم.6رج رو بافته و بعد،برای حلقه آستین از هر دو طرف ابتدا2+3 دانه،بعد،9بار 1 دانه،بعد2+3 دانه کور می کنیم. دانه های باقیمانده را یکباره کور می کنیم

مرحله ششم:

نقشه بافت

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا