آموزش عروسک نمدی مادربزرگ

دوستای هنرمند و پر انرژی من، سلام. امروز می‌خوایم دوخت عروسک نمدی مادربزرگ رو بهتون آموزش بدیم. شما با مشاهده این آموزش می‌تونید نمددوزی ، عروسک های نمدی یا آویز نمدی خیلی خوشگل درست کنید حتی می‌تونید اونو به مادربزرگتون هدیه بدین.

پارچه نمدی جز پارچه‌های پشمیِ که گرم، سبک، جاذب رطوبت، محکم و بادوامند. پارچه‌های نمدی با رنگ‌های شاد و تنوع زیادی تولید می‌شن. توی کارهای نمد دوزی جدید معمولاً از دو تا ضخامت دو و پنج میلی‌متری این پارچه‌ها استفاده میشه. با نمونه دو میل اون به کمک پارچه‌های دیگه، واسه ساختن کاردستی با نمد،عروسک های نمدی، ست لحاف و تشک، کوسن،رومیزی نمدی، وسایل تزیینی و… استفاده می‌شه و از نوع  پنج میل اونم که انعطاف زیادی نداره، برای ساخت وسایلی مثل کیف، زیرلیوانی، زیربشقابی، گلدون، جای لوازم آرایشی، جامدادی و… استفاده می‌کنن.

توی این مقاله همراه ما باشین با آموزش عروسک نمدی مادربزرگ:

اگر به دوخت عروسک روسی هم علاقه دارید یه سری به سایت ما بزنید.

 

 

مرحله اول:

وسایل و مواداولیه مورد نیاز برای دوخت این عروسک زیبا:

نمد دو میل در رنگ‌های مختلف

قیچی

نخ عمامه‌

سوزن

مداد خیاطی صابونی

دستگاه چسب تفنگی

 

مرحله دوم:

در ابتدای این آموزش نمددوزی، اول طرح‌هاتونو روی نمد بکشین و بعد اونارو برش بزنین. اگه با این کار راحت نیستین، می‌تونین اول روی کاغذ، الگوهارو در بیارین بعد الگو رو با سوزن ته گرد روی نمد ثابت کنین. بعد از اون با مداد خیاطی صابونی، دور الگوهارو بکشین و بعد قیچی کنین.

مرحله سوم:

حالا باید تیکه‌های ریز و اجزای صورت و لباس عروسک نمدی مونو به قسمت اصلی خودشون بدوزیم. بعضی از تیکه‌هارو هم می‌تونین با چسب حرارتی بچسبونین. برای چشم عروسک، می‌تونین از ماژیک مشکی استفاده کنین.

 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

            

 

مرحله چهارم:

تیکه‌های مرتب شده قسمت جلو عروسک نمدی مادربزرگ رو به روش دوخت یا استفاده از چسب حرارتی به هم وصل کنین.

مرحله پنجم:

برای بیشتر مشخص شدن حرفی که روی قسمت پشت عروسک مون حک شده، بهتره از یه پارچه با رنگ متفاوت استفاده کنیم.

مرحله ششم:

برای وصل کردن آویز به عروسک نمدی مادربزرگ، یه تیکه نمد مستطیلی کوچک رو برش بدین و با دوخت لبه‌هاشو به هم وصل کنین و با چسب از داخل کار، به قسمت پشت عروسک بچسبونین.

مرحله هفتم:

بعد از آماده شدن هر دو قسمت جلو و پشت عروسک نمدی، اونارو روی هم قرار می‌دیم و خیلی با حوصله با نخ و سوزن به هم وصلشون می‌کنیم.

عروسک نمددوزی خوشگل ما، آماده است.

اینم از مراحل آموزش دوخت عروسک نمدی مادربزرگ خوشگل و مهربون ما، امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه و از این آموزش نمددوزی لذت برده باشین.

در آینده بازم براتون مطالب جدید و جذاب آموزش نمددوزی می‌ذاریم، پس با ما همراه باشین :)

اگه دنبال آموزش‌های بیشتر در مورد عروسک نمدی با الگو هستین می‌تونین به صفحه آموزش عروسک روسی مراجعه کنین.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا