آموزش ساخت ارگانیزر نمدی دکوراتیو با سی دی

یکی از لوازمی که در هر خانه‎ای شدیدا مورد احتیاجند ارگانیزرها هستند. آموزش ساخت ارگانیزر دکوراتیو با سی دی می‎تواند برای هر خانه‎ای کاربرد داشته باشد. و با ساخت آن هم از شر سی دی های کهنه و اضافی خانه خلاص شویم و هم با کمک آنها می‎توانیم وسایل و لوازمی را که همیشه موجب به‎هم ریختگی و بی‎نظمی کشوها، کمدها، کابینت‏‎ها و در کل خانه مان می‌شوند را سروسامان دهیم.
با این آموزش، علاوه بر سروسامان دادن به خورد و ریزها، می‎توانیم نمایی دکوراتیو نیز برای هر گوشه‌ای از خانه که می‎خواهیم از این ارگانیزر استفاده کنیم، بسازیم.
آموزش ساخت ارگانیزر با سی دی یکی از ساده ترین آموزش‎هاست. وسایل مورد نیاز آن هم تقریبا در هر خانه ای پیدا می‌شود. و نیاز به وسایل خیلی خاصی ندارد.

لوازم مورد نیاز :
• تعدادی سی دی
• پارچه گونی ضخیم، یا پارچه نمدی
پارچه رنگی و طرحدار
 روبان
قیچی
چسب
• تخته باریک چوبی
نخ کلفت
سوزن و نخ معمولی

 

 

آموزش ساخت ارگانیزر دکوراتیو با سی دی

 

مراحل ساخت ارگانیزر نمدی:
مرحله اول:
در اولین مرحله، باید از سی دی ها به عنوان قالب و الگو استفاده کنید و پارچه ها را با استفاده از اندازه سی دی ها برش بزنید. و با استفاده از پارچه گونی، یا پارچه نمدی، برای تمام سی دی ها روکش‌هایی به شکل دایره برش بزنید.
برای هر سی دی باید دایره ها را طوری برش بزنید که پشت سی دی را هم در بر بگیرد و بعدا بتوانید آنها را روی سی دی بچسبانید و سپس از پشت بدوزید.

مرحله دوم:
با پارچه های رنگی نیز به اندازه‎ی نصف سایز سی دی، نیم دایره ها را برش می‌زنیم. این نیم دایره ها قرار است به عنوان جیب ارگانیزر ما استفاده شوند. برای لبه های بالایی این نیم دایره ها که قرار است لبه‌ی جیب ارگانیزر ما باشند نوار یا روبان‎های تزیینی را می‌دوزیم.

 

آموزش ساخت ارگانیزر دکوراتیو با سی دی

مرحله سوم:
در مرحله سوم از ساخت ارگانیزر، تمام این نیم دایره‎ها را بر روی دایره‎های ضخیمی که با پارچه گونی یا پارچه نمدی آماده کرده بودیم، میدوزیم. دقت کنید که قسمت بالایی نیم دایره‎ها همانند جیب باید باز باشد.

 

مرحله چهارم:
در این مرحله تمام این دایره‎های آماده شده را بر روی سی دی‎ها نصب کنید. برای این کار از چسب استفاده کنید. و پس از چسباندن از پشت خوب پارچه را بدوزید.

 

آموزش ساخت ارگانیزر دکوراتیو با سی دی

مرحله پنجم:
در مرحله پنجم، پس از آنکه روکش تمام سی دی ها را آماده کردید، حالا باید برای تعداد سی دی ها نوارهایی را از همان پارچه ضخیم برش بزنید. دقت کنید که باید برای هر سی دی یک جفت نوار برش بزنید. که در انتهای کار برش نوارها را یک جفت یک جفت به هم می‎دوزیم.

مرحله ششم:
در این مرحله باید نوارهایی که در مرحله پیشین آماده کرده بودیم را از پشت، همانند عکس زیرین، به روکش این سی دی ها بدوزیم.

 

 

آموزش ساخت ارگانیزر دکوراتیو با سی دی

 

مرحله هفتم:
در این مرحله، چوب را از لای قسمت بالایی نوارهایی که آماده کردیم و به پشت سی دی‎ها دوختیم رد می‎کنیم.

مرحله هشتم:
در مرحله هشتم از این کار، ابتدا قسمت بالایی کار را آماده می‎کنیم تا مانند تصویر فوق شود و بتوانیم ارگانیزر نمدی را از دیوار آویزان کنیم. برای این کار با استفاده از نخ ضخیمی که تهیه کرده بودیم لبه های نخ یا طناب را به دو قسمت لبه‎ی چوب گره می‎زنیم و سپس می‎چسبانیم تا محکم شود.
البته اگر در لبه‎های چوب سوراخ ایجاد نمایید و نخ را از آن عبور دهید. و سپس از قسمت زیر نختان را گره بزنید کارتان بسیار بهتر و محکم‎تر خواهد شد.

ارگانیزر دکوراتیو ما دیگر کاری ندارد و آماده شده است. حالا می‌توانیم آن را در هر جایی از خانه که بخواهیم نصب کنیم و از آن استفاده نماییم.
از این ارگانیزر دکوراتیو ساده و زیبا می‎توانید در آشپزخانه، اتاق کودک، رختکن حمام، پشت در، و … استفاده کنید.

اگر تمایل دارید که آموزش های بیشتری در زمینه نمد دوزی را دنبال کنید به صفحه نمد دوزی مراجعه کنید.

سایت منبع: Yenihobiler.com

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا