آموزش دوخت زیرلیوانی نمدی

اگر به انجام کارهای خلاقانه علاقمندید و ذهنی خلاق با ایده‌های زیبا و متفاوت دارید، هنر نمددوزی برای شما می‎تواند مناسب باشد.آموزش دوخت زیرلیوانی نمدی یکی از این ایده‌ها و کارهای خلاق است که هم شما را سرگرم می‌کند و روح خلاق شما را آرام و راضی می‌نماید، و هم نتیجه‌ی زیبایی که از خلق یک اثر هنری شیک و متفاوت بر سر میز ناهارخوری خانه خود میگذارید نگاهها را به سمت خود می‌کشاند و جذب می‎کند.
با این آموزش دوخت زیرلیوانی نمدی علاوه بر اینکه می‌توانید زیرلیوانی‎هایی رنگارنگ و زیبا بدوزید، با استفاده از همین الگوی دوخت و همین مراحل انجام کار می‎توانید زیربشقابی‎های زیبایی برای ست زیرلیوانی‎هایتان نیز بسازید. تنها کافیست تا اندازه‎ها را متناسب با اندازه‌های زیربشقابی تغییر دهید.
برای دوخت این زیرلیوانی‎ها یا زیربشقابی‎ها نیاز به استعداد یا دانش خاصی در هنر نمددوزی ندارید و این کار اساسا کار ساده و کم‎زحمتی است. و تنها با انجام چند مرحله ساده صاحب زیرلیوانی‎های رنگارنگ و جذابی خواهید شد.

آموزش دوخت زیرلیوانی نمدی

 

لوازم مورد نیاز برای دوخت زیرلیوانی‌های نمدی عبارتست از:
• سوزن
• نخ
• پارچه نمدی
قیچی
• سوزن ته گرد

 

آموزش دوخت زیرلیوانی نمدی

 

مراحل دوخت زیر بشقابی نمدی:
پس از تهیه لوازم مورد نیاز برای انجام کار، که در تصویر بالا نیز نشان داده شده است، حال می‌توانیم مراحل دوخت زیرلیوانی‎ها یا ‌زیربشقابی‎ها را آغاز ‌کنیم.

مرحله اول:
در مرحله اول کار آموزش دوخت زیرلیوانی نمدی، همانند عکس زیرین، ابتدا پارچه‎های نمدی را به مربع‎هایی در ابعاد چهار سانتی متر در چهار سانتی متر می‎بریم و آماده می‎کنیم.

 

آموزش دوخت زیرلیوانی نمدی

 

و سپس هماند تصویر تعدادی مثلث نیز آماده می‎کنیم. برای تهیه این سه ضلعی‌ها می‎توانیم مربع را از دو گوش مقابل هم با کمک یک خط‎کش خطی بکشیم و سپس ببریم.
انتخاب رنگها نیز بسته به سلیقه و یا متناسب با رنگ دکوراسیون خانه شما می‌تواند تغییر کند.

آموزش دوخت زیرلیوانی نمدی

مرحله دوم:
در این مرحله با کمک سوزن ته‌گرد مثلثهای آماده شده و چهارگوش‎های کوچکمان را همانند تصویر بالایی بر روی مربع سفید بزرگتری که پایه و زمینه کارمان است فیکس می‎کنیم و ثابت نگه می‌داریم.
یک گوشه‌ی کار از سه‌گوش‎ها استفاده می‎کنیم . برای گوشه‎ی مقابل از چهارگوش.

آموزش دوخت زیرلیوانی نمدی

مرحله سوم:
سپس در مرحله سوم که آخرین مرحله کار آموزش دوخت زیرلیوانی نمدی ما نیز است، به کمک نخ و سوزن، همانند تصویر زیرین، آنها را به پارچه نمدی سفیدی که در زیر کارمان قرار گرفته است، می‎دوزیم.

 

 

آموزش دوخت زیرلیوانی نمدی

به همین ترتیب گوشه های کناری و پشت کار را نیز با سوزن و نخ می‎دوزیم. و در هینجا کار دوخت زیرلیوانی‎های ما به پایان می‌رسد.

آموزش دوخت زیرلیوانی نمدی

تصویر نمونه‎ی آماده شده‌ی زیرلیوانی‎ها را در عکس زیر می‌بینید که چه زیبا و رنگارنگ، تنها با انجام سه مرحله‎ی ساده میزی خاص و زیبا برای ما بوجود آورده اند.

 

آموزش دوخت زیرلیوانی نمدی

 

  • اگر علاقمند به یادگیری هنر نمد دوزی از ابتدا هستید اما هیچ کلاس و یا آموزشی را نمی‌شناسید و یا نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید. می‎توانید از کلاس‌های مجازی آموزش‌ نمد دوزی  ما به صورت رایگان استفاده کنید.

 

 

سایت منبع: yenihobiler

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا