دکوپاژ کمد لباس

اگر در منزل کمد لباسی را دارید که دیگر قدیمی شده است، به فکر تعویض آن نباشید. چرا که در این مطلب دکوپاژ کمد لباس را به شیوه ای آسان به شما عزیزان  آموزش می دهیم. با استفاده از این روش به آسانی می توانید کمد لباس خود ر ا بسیار شیک و زیبا کنید.

دکوپاژ کمد لباس

 

دکوپاژ کمد لباس

در ابتدا باید به آماده سازی کمد لباس بپردازید. برای این مرحله باید کشوها را از کمد خارج کنید. با استفاده از یک سمباده نازک و ظریف سطح کمد را صاف کنید.

با این روش تمامی لایه های اضافی و به درد نخور از کمد حذف می شود. بعد از سمباده زدن باید با استفاده از یک پارچه تمامی گرد و غبار و آلودگی های روی کمد را پاک کنید.

 

مرحله بعد علامت گذاری کمد به وسیله نوارهای رنگی  به منظور رنگ آمیزی می باشد.

 

با استفاده از چسب های نواری رنگی می توانید علامت گذاری کنید. در این نمونه کمد به صورت راه راه رنگ آمیزی شده است. البته این یک ایده می باشد. شما می توانید خلاقیت به خرج داده و از مدل های دیگری استفاده کنید.

مرحله بعد رنگ آمیزی است.

 

این کار را باید در دو مرحله انجام دهید. در این مدل دکوپاژ کمد لباس از دو رنگ  اکریلیکتیره و روشن استفاده شده است. شما نیز در صورت تمایل می توانید رنگ روشن را در دو مرحله بر روی کمد بزنید. در مرحله اول رنگ را زده و صبر کنید تا کاملا خشک شود. سپس برای زیبایی و استحکام رنگ برای بار دوم نیز بر روی رنگ های زده شده دوباره رنگ بزنید.

بعد از رنگ آمیزی رنگ روشن در دو مرحله نوبت به رنگ کردن قسمت های تیره رنگ است. این مرحله را نیز باید در دو نوبت انجام دهید.

این کار موجب می شود تا کار شما جلوه و دوام بیشتری داشته باشد. دقت کنید که لبه های نازک و ظریف از قلم نیفتند. برای رنگ کردن این قسمت ها باید از قلموی نازک استفاده کنید.

خوب کار رنگ کردن تمام شد. الان نوبت به استفاده از طرح های کاغذی برای تزیین کمد می باشد.

 

طرح مورد نظر را از کاغذ بسته بندی برش دهید. از چسب دکوپاژ برای چسباندن طرح بر روی کمد استفاده کنید. چسب دکوپاژ را در قسمت پایین و بالای کاغذ زده و اطمینان حاصل کنید که هیچ لبه چسب نخورده ای وجود ندارد. حالا صبر کنید تا چسب کاملا خشک شده و طرح بر روی کمد ثابت شود.

کار تمام شد. فقط در این مرحله که مرحله پایانی کار است باید از اسپری سیلر استفاده کنید. با استفاده از اسپری سیلر، کمد را براق و قابل شستشو می کنید.

سیلر را هم باید در دو نوبت بر روی کمد بزنید. بعد از این که برای بار اول اسپری را روی کمد زدید، صبر کنید تا کاملا خشک شود و بعد اقدام به اسپری کردن برای بار دوم کنید.

دیگر کشوها را سر جای خود قرار دهید و از دیدن کمد زیبای خود لذت ببرید.

  • چنانچه علاقه مند به یاد گیری انواع دکوپاژ روی ظزوف مختلف هستید به کلاس آموزش دکوپاژ سری بزنید.
  • چنانچه علاقه مند به هنر دکوراتیو و فراگیری هنرهایی مانند پتینه و کهنه کاری و غیره هستید به صفحه آموزش هنر دکوراتیو مراجعه کنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا