آموزش ساخت شمع به روش دکوپاژ

 

ساخت شمع به روش دکوپاژ

آموزش ساخت شمع به روش دکوپاژ

تعدادی مختلفی وجود دارد که می توانید برای ساخت شمع آن ها را امتحان کنید،اما من پیشنهاد می کنم در صورت داشتن یک سشوار قدرتمند از روش دکوپاژ استفاده کنید.

وسایلی که برای ساخت شمع نیاز دارید:

  • شمع مومی سفید
  • دستمال کاغذی (دستمال سفره)  با طرح انتخابی
  • سشوار
  • خط کش
  • قیچی
  • قلم مو
  • چاقو

شمع هایی با قیمت‌های مناسب را می توانید از فروشگاه‌ها تهیه کنید. هم‌چنین می‌توانید تجربه ساختن شمع های دست‌ساز خود را در آکادمی هنری تجربه کنید. اگر علاقه‌مند هستید، برای اطلاعات بیشتر صفحه آموزش شمع سازی ما را مطالعه نمایید.

شروع آموزش دیزاین شمع با روش دکوپاژ

ابتدا اندازه شمعی را که می‌خواهید بسازید مشخص کنید سپس با توجه یه سایز شمع خود دستمال را به اندازه کافی برش دهید.

دستمال کاغذی (دستمال سفره) به طور کلی 3 لایه دارد.این به این معنی است که شما باید با دقت زیر لایه ها را بدون آسیب یا پارگی از هم جدا کنید. این کار بسیار مهم است، در غیر این صورت دستمال به خوبی به شمع نمی چسبد.

دستمال رابه دور شمع خود بپیچید.شمع را ثابت نگه دارید تا دستمال را بتوانید به درستی  بچسبانید.

اکنون سشوار خود را بردارید و به سمت شمع بروید! سشوار را به طور مستقیم بر روی دستمال و شمع بگیرید و به آرامی آن را در اطراف شمع بچرخانید تا دستمال به شمع بچسبانید. مراقب باشید انگشتان خود را نسوزانید.

وقتی شما با سشوار بر روی شمع می گیرید موم مایع شروع به مرطوب کردن دستمال خواهد کرد، نگران نباشید زیرا این به این معنی است که کار شما درست است.صبور باشید و مراقب باشید که دستمال سفره را به هنگام چسباندن پاره نکنید.می توانید در هر زمان سشوار را خاموش کنید و دستمال را درست و سریع تنطیم کنید و دوباره شروع کنید. با استفاده از یک قلم مو به راحتی می توانید هر گونه چین و چروک را از بین ببرید.

هنگامی که شما اطراف شمع را با دستمال پوشاندید، آن را کاملا بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت ها به درستی چسبیده باشند.در صورت نیاز، دوباره پروسه را تکرار کنید … بهتر است که دقت کنید تا بعدا از ناقص بودن کار ناراحت نشوید!

ارتفاع دستمال سفره خود را 1 یا 2 سانتیمتر از شمع بلند تر در نظر بگیرید و با استفاده از سشوار لبه‌های پایین دستمال را به سمت زیر شمع خم کنید.

از چاقو استفاده کنید تا لبه های بالایی شمع را در یک خط مستقیم برش دهید و سپس دوباره شمع را گرم کنید تا اطمینان حاصل شود که همه‌چیز به درستی چسبیده است.

کار تمام شد! این شمع ها را می‌توانید به عنوان هدایای کاملا دست ساز به دوستان و خانواده خود تقدیم کنید.برای زیباتر شدن کار می‌توانید آن‌ها را با روبان و سلفون کادوپیچی نمایید.

هم‌چنین اگر علاقه‌مند به یادگیری سایر آموزش‌های دکوپاژ روی ظروف و اجسام هستید به صفحه آموزش دکوپاژ مراجعه کنید.

منبع: thatssogemma.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا