آموزش طرح ویترای فانتزی بر روی شیشه

ویترای یا نقاشی روی شیشه یکی از جذاب ترین هنرهایی ست که خانم های هنرمند ایرانی به دنبال یاد گرفتن آن هستند. شما نیز اگر به انجام دادن کارهای هنری علاقمند هستید می توانید طرح ویترای فانتزی را به راحتی با کمی تمرین این مهارت را کسب کنید.

آموزش ویترای روی شیشه

ویترای را می توان بر روی انواع شیشه با طرح ویترای فانتزی پیاده سازی کرد اما معمولا شیشه هایی که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند بسیار نازک هستند و باید بسیار محتاطانه عمل کنید زیرا خطر شکستن در آن ها وجود دارد. همچنین می توانید به جای شیشه از ورقه هایOHP و یا ظروف شیشه ای استفاده نمایید. همچنین می توانید روی شیشه های مربا، کاسه، لیوان، گلدان، آینه، ظروف هفت سین و غیره طرح ویترای فانتزی را نقاشی کنید.
امروز با آموزش یک طرح ویترای فانتزی به صورت قدم به قدم در خدمت شما هستیم.

وسایل مورد نیاز برای پیاده سازی طرح ویترای فانتزی:

رنگ ویترای
این رنگ ها در سه نوع در بازار موجود هستند:
1. دسته اول: رنگ های حلال در آب که نیاز به حرارت در کوره ندارد و بیشتر در مواردی که نیاز به شستشو نیست مانند آینه ها استفاده می شود.
2. دسته دوم: رنگ هایی که نیاز به حرارت در کوره دارد و بعد از حرارت دیدن مانعی برای شستشو ندارد.
3. دسته سوم: رنگ هایی که در تینر محلول هستند و شفاف اند و بعد از استفاده قابل شستشو هستند. (به صورت ملایم)
خمیر دورگیر ویترای : برای خطوط مرزی از خمیر دورگیر استفاده می شود.
قلم مو 
شیشه 
• طرح ویترای فانتزی دلخواه

آموزش طرح ویترای فانتزی (ما طرح میکی موس را انتخاب کردیم)

بهتر است طرح مورد نظر را بر روی کاغذ در اندازه مورد نظر چاپ کنیم که پیاده سازی آن آسان باشد. (البته شما می توانید طرح ویترای فانتزی مورد نظر خود را استفاده کنید.)

پس از طراحی، طرح را زیر شیشه قرار داده و با دورگیر خطوط را بر روی شیشه رسم می کنیم و بعد از اینکه تکمیل شد تا خشک شدن آن منتظر می مانیم.

در این مرحله ایتدا رنگ های مورد نظر را انتخاب می کنیم و بعد از اینکه رنگ ها را در پالت ترکیب کردیم و رنگ دلخواه به دست آمد، باید با استفاده از قلمو طرح را با رنگ های زیبا رنگ آمیزی کنیم.

بعد از تکمیل شدن کار شیشه را در محلی به دور از گرد و غبار قرار می دهیم و منتظر می مانیم تا کاملا خشک شود. خشک شدن ویترای زمانبر است بنابراین بهتر است حدود 24 ساعت صبر کنید که طرح کاملا خشک شود.

خب ویترای زیبای شما با طرح ویترای فانتزی اماده است !
اگر در آینده نیاز به شستشوی آن داشتید می توانید به آرامی آن را بشویید ولی بهتر است از این نقاشی ها بیشتر برای تزئینات استفاده کنید و در جایی نگهداری کنید که نیاز به شستشو کمتر باشد. امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا