نحوه ساخت قاب عکس با سیب زمینی چاپ شده

 

نحوه ساخت قاب عکس با سیب زمینی چاپ شده

امروز زمان خودم را با برادر کوچک ترم  سپری کردم که جشن 16 سالگی خود را برگزار می کرد. او نیز همانند من بسیار خلاق است و در حال حاضر از لوازم تزیینی مختلف در اتاقش استفاده می کند. من به خوبی می دانستم که برای جشن تولدش باید هدیه خاصی تدارک ببینم. به همین خاطر تلاش کردم قاب عکسی را به کمک سیب زمینی چاپ شده بر روی آن تهیه کنم. تهیه این قاب عکس هزینه زیادی برای من نداشت و تنها چند ساعت زمان برد. در این نوشته همراه من باشید تا ساخت این قاب عکس زیبا را با هم مرور کنیم.

موادی که برای تهیه این قاب نیاز دارید:

  • فریم چوبی ( یا هر فریمی که خودتان دوست دارید)
  • انواع رنگ دکوراتیو
  • مقوای سفید
  • سیب زمینی
  • چاقوی کوچک آشپزخانه

همان طور که می دانید فریم های چوبی قیمت زیادی ندارند. هر بسته مقوای سفیدی که من خریداری کردم شامل 15 عدد ورقه بود.  کار خودم را با رنگ کردن فریم های چوبی آغاز کردم. برای این که بتوانم قالب خوبی تهیه کنم از فریم های سیاه استفاده کردم. این کار باعث جلب توجه افراد به محیط داخلی رنگ شده می شد.

خوب مطمئن شوید که یک عدد سیب زمینی بزرگ  انتخاب می کنید. حالا به کمک چاقوی آشپزخانه آن را به ابعاد بزرگ برش دهید. شکل دل خواه خود را رسم کنید تا بتوانید از آن به عنوان قالب استفاده کنید. بعد از این که قالب خود را رسم کردید، از چاقوی کوچک استفاده کنید تا قسمت های اضافی سیب زمینی را برش دهید.  چند بار کار چاپ شکل خود را انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی انجام می شود. این کار به شما کمک می کند مقدار فشاری که باید بر روی طرح وارد شود را یاد بگیرید.

 چاپ طرح بر روی قاب را آغاز کنید.

از رنگ ها و شکل های مختلف برای ایجاد الگوهای متفاوت استفاده کنید. زمانی که طرح شما در زوایای جایگزین چاپ شده است، خطوط برش خورده برای ایجاد الگو به خوبی کار می کند.  خلاق باشید و سعی کنید از طرح های مختلف استفاده نمایید. اگر کار را خراب کردید نگران نشوید. این موارد در هر طرحی رخ می دهد.

در نهایت طرح چاپ شده را به حال خود رها کنید تا خشک شود. بعد از خشک شدن طرح می توانید آن را در قاب خود قرار دهید. این قاب ها برای شکل بخشیدن به فصای ساده داخل منزل یا تزیین ناحیه اطراف میز و یا قفسه ها بسیار جذاب است.

سعی کنید آن ها را در زوایای مختلف قرار دهید تا اثر کامل مجموعه را به دست آورید. اگر نمی خواهید سوراخی بر روی دیوار ایجاد کنید می توانید آن ها را در مقابل دیوار و بر روی میز قرار دهید. در غیر این صورت می توانید از نوار چسب دار استفاده کنید و آن را پشت قاب بچسبانید.

چنانچه از علاقه مندان به هنر نقاشی روی پارچه هستید می توانید انواع آموزش های نقاشی روی پارچه را از صفحه آموزش نقاشی روی پارچه  در سایت هنری دنبال کنید.

همچنین می توانید انواع طرح های نقاشی روی پارچه را درلینک الگوی نقاشی روی پارچه مشاهده کنید.

منبع: thatssogemma

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا