آموزش نقاشی روی پارچه تیشرت ( طرح زرافه )

در این آموزش کشیدن نقاشی زرافه روی تیشرت به شما آموزش داده خواهد شد. با کمک این آموزش شما می‌توانید تیشرت سفید و ساده‌ خود یا فرزندتان را به یک تیشرت زیبا و متفاوت تبدیل کنید.
همچنین در صورت تمایل می‌توانید این نقاشی‌ها را برروی تیشرتهای متفاوت، با رنگها و طرحهای متفاوت بکشید و به خانواده، دوستان و بویژه به بچه‎ها هدیه دهید.
نقاشی روی پارچه از ساده ترین و در عین حال از کاربردی‌ترین هنرهاییست که می‌توانیم با کمی تمرین آن را بیاموزیم. پس از آموزش نقاشی روی پارچه شما قادر خواهید بود تا هر تصویری را که دوست دارید بر روی تیشرتهای ساده و یا دیگر لباسهای ساده‎تان بکشید و به آنها جلوه و زیبایی خاصی بدهید.

 

لوازم مورد نیاز برای نقاشی زرافه روی تیشرت:
تیشرت سفید ساده نخی
رنگ مخصوص پارچه
قلمو در سه سایز مختلف
طرح زرافه (یا شابلون استنسیل در طرح دلخواه)
• پالت
• کاغذ کاربنی (کاغذ کپی)
• مداد
• مقوای ضخیم
• یک ظرف آب
• اتو

 

 

مراحل کشیدن نقاشی زرافه روی تیشرت:
پس از تهیه لوازم مورد نیاز و قبل از انجام مراحل کشیدن کار، حتما تیشرت یا پارچه مورد نظرتان را بشویید. و پس از خشک شدن کارتان را شروع کنید.
برای تهیه طرح نیز، هم می‌توانید از طرح‌های آماده که در فروشگاهها نیز موجود است استفاده کنید، هم می‌توانید از تصاویر کتابها، در اینجا از تصویر موجود در کتاب‌های کودکان استفاده کنید.
برای ابتدای کار با استفاده از تصاویر و عکس‌های ساده به نتیجه خیلی بهتری می‎توانید دست پیدا کنید. تصاویری که جزییات زیاد داشته باشند برای شروع کار اصلا طرح مناسبی نیستند. پس از کمی تمرین و کسب مهارت در این کار می‌توانید از تصاویر متفاوت‎تر و حرفه‌ای‎تر استفاده کنید.

مرحله اول:
برای شروع کار تیشرت را بر روی میز صاف پهن کنید. در پشت کار و بین لایه زیرین یک مقوای ضخیم بگذارید تا رنگ به زیر کار درز پیدا نکند.

 

مرحله دوم:
در مرحله دوم از کار، کاغذ کپی (کاغذ پوستی ) را بر روی طرح می‌گذاریم و روی خطوط تصویر را با مداد 3H می‌کشیم و خطوط را خوب پررنگ می‌کنیم. اگر تیشرت یا پارچه مورد نظر شما رنگ سیاه یا تیره‎ای دارد باید به جای استفاده از مداد 3H از مداد پاستل سفید استفاده کنید.

آموزش کشیدن نقاشی زرافه روی تیشرت

البته اگر می‎خواهید برای انتقال طرح از کاغذ کاربن استفاده کنید، باید کاغذ کاربن را روی تیشرت گذاشته و سپس طرح را روی کاربن بگذاریم. در این مرحله باید با مداد یا یک شیء نوک تیز روی خطوط طرح را محکم بکشیم و فشار دهیم تا طرح به خوبی بر روی پارچه منتقل شود.

آموزش کشیدن نقاشی زرافه روی تیشرت

مرحله سوم:
در این مرحله تصویر آماده شده را بر روی تیشرت قرار دهید. اما به صورت پشت رو و برعکس. یعنی اینکه تصویری که با مداد کشیدیم روی پارچه قرار گیرد و اینبار از پشت طرح دوباره به همان شیوه با مداد7B بر روی خطوط می‌کشیم و فشار می‎دهیم تا طرح بر روی پارچه منتقل شود و در واقع طرح را ترانسفر می‌کنیم.

آموزش کشیدن نقاشی زرافه روی تیشرت

 

پس از انجام این مرحله وقتی کاغذ کپی را از روی کار بلند کنید، خواهید دید که طرح به شکل بسیار تمیزی بر روی پارچه منتقل شده است. اما اگر طرح را با کاغذ کاربنی منتقل کنید اینگونه نخواهد شد و طبیعتا کثیف کاریهایی خواهد داشت که پس از پایان کار و خشک شدن کامل و اتوکشیدن لباس باید لباس یا پارچه مورد نظرتان را بشویید تا این کثیف کاریها تمیز شوند.

آموزش کشیدن نقاشی زرافه روی تیشرت

مرحله چهارم:
در این مرحله از کار باید رنگ آمیزی طرح را شروع کنیم. ابتدا پس زمینه کار را که در این طرح آبی رنگ است با رنگ آبی مخصوص پارچه رنگ می‌کنیم.
دقت کنید که باید از قسمت بالای طرح رنگ آمیزی را شروع کنید. با ضربات کوچک قلمو را از بالا به پایین بکشید و رنگ کنید. برای قسمت های کناری کار از قلموی ظریف‌تر استفاده کنید.
از رنگ اکریلیک نیز می‌توانید استفاده کنید اما حتما باید با چسب بیندر مخلوط شود.

 

آموزش کشیدن نقاشی زرافه روی تیشرت

مرحله پنجم:
پس از اتمام رنگ‌آمیزی پس زمینه‌ی طرح حالا نوبت رنگ کردن قسمت اصلی طرح، یعنی سر زرافه است. برای این قسمت از کار رنگ نارنجی را انتخاب کرده و یا می توانید با ترکیب رنگ زرد با مقدار کمی از رنگ قرمز به رنگ نارنجی مورد نظرتان دست پیدا کنید.
ابتدا اجازه دهید تا کمی رنگ آبی پس زمینه‎تان خشک شود و پس از آن رنگ نارنجی را آماده کنید و شروع به رنگ آمیزی کنید.

قبل از رنگ‌آمیزی در این مرحله، حتما قلمویتان را در ظرف آب خوب تکان دهید و بشویید تا رنگ آبی کاملا از آن خارج شود و پس از آن شروع به رنگ کردن کنید. در غیر اینصورت به رنگ نارنجی دست پیدا نمی‌کنید و رنگتان با رنگ آبی که در میان برس قلمو باقی مانده است ترکیب می‌شود.

آموزش کشیدن نقاشی زرافه روی تیشرت

مرحله ششم:
در این مرحله، که آخرین مرحله از کار رنگ‌آمیزی این نقاشی ماست، باید خطوط تصویر را با رنگ سیاه و قلموی ظریف رنگ کنیم تا تصویر ما شکل واضحی به خودش بگیرد.

آموزش کشیدن نقاشی زرافه روی تیشرت

بویژه صورت زرافه را باید با یک قلموی ظریف کار کنید. فراموش نکنید که قبل از هر مرحله تغییر رنگ قلمویتان را در آب بشویید. سپس از آن استفاده کنید یا آن را کنار بگذارید.

آموزش کشیدن نقاشی زرافه روی تیشرت

مرحله هفتم:
حالا دیگر کار رنگ‌آمیزی ما تمام شده است، و باید برای تثبیت و ماندگاری کار ابتدا بیست و چهار ساعت لباس را به کناری بگذاریم تا خشک شود. سپس لباس را پشت رو کرده و تیشرتمان را از قسمت پشت طرح اتو می‌کشیم.
اکنون دیگر تیشرت با طرح زرافه ما آماده است. قابل شستشوست و با اتو کشیدن رنگ و طرح ما تثبیت شده است و با شسته شدن از بین نمی‌رود.

آموزش کشیدن نقاشی زرافه روی تیشرت

 

چنانچه از علاقه مندان به هنر نقاشی روی پارچه هستید می توانید انواع آموزش های نقاشی روی پارچه را از صفحه آموزش نقاشی روی پارچه  در سایت هنری دنبال کنید.

همچنین می توانید انواع طرح های نقاشی روی پارچه را درلینک الگوی نقاشی روی پارچه مشاهده کنید.

• شما همچنین میتوانید رنگ های اکریلیک ، قلمو، رنگ های پارچه و چسب بیندر را از سایت هنری خریداری نمایید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا