آموزش ساخت دستبند با مهره های رنگی زیبا

در این آموزش می خوام روش ساخت دستبند با مهره ای رنگی رو بهتون آموزش بدم .اگه دوست دارید یک دستبند با مهره برای خودتون بسازید و یا به دوستاتون هدیه بدید مطلب زیر رو بخونید. خیلی وقت ها دست بندی رو دست کسی می بینید و نمی تونید مشابه اونو پیدا کنید این مواقع با یکم خلاقیت می تونید اون دست بند رو  خودتون بسازید. کار زیاد سختی نیست نیاز به یکم خلاقیت و آموزش داره یه سر به این آدرس بزنید تا بتونید دید بهتری نیست به این موضوع پیدا کنید.

وسایلی که برای ساخت یک ساخت دستبند با مهره منحصر یه فرد باید داشته باشید:

مرحله 1: رشته زنجیری که تهیه کردید رو به 3 قسمت مساوی تقسیم کنید. طول هر تیکه باید کمی بیشتراز اندازه دور مچ دست خودتون باشه. برای این کار مچ دست خودتون یا هر کسی که می خواید دست بند رو بهش هدیه بدید رو اندازه بگیرید.

ساده ترین شکلی که بخوام توضیح بدم در واقع یک نوع خیاطی هست که اینجا داریم زنجیر رو به مهره های کروی می دوزیم. برای این کار نخ رو به وسیله ی سوزن از مهره های پلاستیکی که از قبل سوراخ شدن( اگه هم سوراخ نبودن می تونید با یک سوزن داغ اون ها ور سوراخ کنید) یکی یکی عبور بدید در هر خانه از زنجبر بک ساچمه رو بزارید و نخ رو به صورت یکی زیر و یکی رو از بین خانه های زنجیر عبور بدید تا مانند شکل زیر در بیاد. یک خانه از هر طرف زنجیر خالی بزارید.

مرحله 2: سر نخ رو از خانه دوم وارد زنجیر بعدی کنید.

مرحله 3: حالا  یکی یکی شروع  به دوختن ردیف بعدی ساچمه ها کنید مانند ردیف قبلی با این تفاوت که این بار باید اتصالات عرضی هم ایجاد کنید به این صورت که با وارد کردن هر مهره  علاوه بر دوختن به زنجیر باید به مهره کناری هم متصل بشه برای این کار کافیه نخ رو از مهره عرضی عبور بدین.

مرحله 4: مراحل بابا رو برای ردیف سوم تکرار کنید با رنگ متفاوت البته می تونید با توجه یه سلیقه خودتون رنگ بندی رو انتخاب کنید. به پیشنهاد خلاقانه دیگه که می تونم بهتون بدم اینه که می تونید از سنگ و مروارید هم استفاده کنید و به جای دوختنشون با چسب به زنجیر متصل کنید.

مرحله 5: یک تیکه روبات به اندازه 10 تا 15 سانتی متر برش بزنید. از ردیف اول سوراخ های زنجیر از هر طرف  مانند شکل زیرعبور بدید .

مرحله 6: دست بند رو روی مچ خودتون قرار بدید. یک گره پاپیونی با هر گره دیگه ای به سلیقه خودتون بزنید. بهترین کار اینه از فرد دیگه ای برای این کار کمک بگیرید.

حالا یک ساخت دستبند با مهره زیبا دارید که می تونید ازش لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا