آموزش ساخت بند عینک

 

دوستای عزیز هنری سلام. wink امیدوارم که حالتون خیلی خوب باشه و حال زندگی تون خوب خوب باشه. امروز با یه آموزش جذاب دیگه در خدمتتون هستیم و میخوایم بهتون یاد بدیم که چطور خودتون بند عینک درست کنید و یه بند عینک خوشگل و با سلیقه ی خودتون داشته باشید.

.

ممکنه وقتی شما به صورت دائم عینک تون رو از روش چشماتون برمیدارین و دوباره روی چشماتون میذارینش از اینکار خسته بشین یا اینکه یادتون بره عینک تون رو آخرین بار کجا در آوردین برای همین یه راه حل ساده اینه که برای خودتون و با سلیقه ی خودتون یه بند عینک خوشگل درست کنین تا دیگه عینک تون همیشه همراه تون باشه و گمش نکنین. با ما همراه باشین تا توی این آموزش بهتون باد بدیم که چطور یه بند عینک خوشگل برای خودتون بسازین.

.

وسایل مورد نیاز برای ساخت بند عینک:

1-سیم مفتول یا نخ نایلونی

2-مهره یا سنگ به انتخاب و سلیقه ی شما

3- 2 عدد خرج کار به انتخاب شما

4- 2 عدد قلاب بند عینک

5- قیچی گلدوزی

6- انبر دم باریک

7- منجوق میوکی

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این اموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

      انواع منجوق

مرحله اول:

سیم مفتول یا نخ نایلونی رو به اندازه ای که برای گردن انداختن تون مناسب باشه ببرید. برای بیشتر افراد این اندازه حدود 30 اینچ می باشد.

مرحله دوم:

به انتهای یکی از طرف ها یک خرج کار و یک عدد قلاب بند عینک اضافه کنید.

 

ابتدا یک سر سیم مفتول یا نخ نایلونی را از داخل یکی از خرج کار ها و قلاب بند عینک رد کنید سپس دوباره سیم مفتول یا نخ نایلونی را از داخل یک شکل حلقه مانند از داخل سیم رد کنید. سیم یا نخ نایلونی را بکشید تا قلاب بند عینک و خرج کارتان سر جایشان ثابت شوند. سر خرج کار را با انبر سفت کنید.

.

مرحله ی سوم:

در این مرحله ابتدا یک الگو برای چیدن مهره ها و سنگ هایی که میخواین توی کارتون به کار ببرین در نظر بگیرین. حالا با توجه به الگوتون رشته شون کنین. فقط یادتون باشه فضای کافی برای خرج کار و قلاب بند عینک بعدی تون توی اون یکی سر رشته بذارید.

مرحله ی چهارم:

توی این مرحله خرج کار و قلاب بند عینک دوم تون رو مثل اولی ها سر جاشون محکم کنید. اگر قسمتی از سیم یا نخ تون اضافه موند اون ها رو از طریق مهره ها پنهان کنید.

مرحله ی نهایی:

حالا انتهای 2 سر بند عینک تون رو به دسته ی عینک تون وصل کنید و حالا میتونید از نتیجه ی کارتون لذت ببرید.

  

.

این آموزش مون هم اینجا به پایان رسید. امیدوارم که این آموزش براتون مفید واقع شده باشه. همراه ما باشین تا آموزش های جذاب بعدی.

اگر به ساخت انواع زیورآلات علاقه مند شدین برای تکمیل مهارت هاتون میتونین به صفحه ی آموزش زیورآلات مراجعه کنید و در  کلاس های آموزش مجازی هنری شرکت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا