آموزش پیراهن بافت جلو بسته دخترانه جلو بسته

با سلام خدمت دوستان عزیز. امروز میخواهیم نحوه بافت پیراهن جلو بسته دخترانه (مناسب برای دختران 6 ساله) را به شما آموزش دهیم.

برای بافت این لباس  کافی است، شما مرحله به مرحله آموزش را دنبال کنید.

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن دست پوش نداشتید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش این دست پوش بهره ببرید:

  1. آموزش بافت از رو با دو میل
  2. آموزش ساده بافی با دو میل
  3. آموزش بافت یا رکن یا ابری

نوع بافت:

وسایل مورد نیاز:

  1.  کاموا  : 2کلاف(شما می توانید از صفحه مخصوص کاموا بسته به سلیقه خودتون از میان رنگ های موجود یکی را انتخاب نمایید)
  2.  میل بافتنی مناسب با کاموای انتخابی : 1 جفت

مرحله اول:جلو

با نخ سبز 284 دونه  سر میندازیم  14 سانتی متر بصورت 9 تا زیر 3 تا رو می بافیم.  از هر دو طرف دونه های زیر 1 دونه کور می کنیم. تا یک دونه باقی بمونه.92 دونه ی باقی مونده را 22 سانتی متر ساده می بافیم.بعد برای حلقه آستین هر 2 رج یکبار از هر دوطرفش بعد و قبل از 4 دونه ی  اول 3 دانه را یکی می کنیم و به کور کردن برای حلقه آستینتا آخر به همین ترتیب ادامه میدیم .قد بافت تا 51 سانتی متر که رسید برای یقه از وسط 20 دونه کور کنین توی رج های  بعدی از هر دو طرف یقه اول  2+3+4 دونه بعد هر رج 1 دانه کور کنین تا تعداد دونه ها به صفر برسه.

مرحله دوم:پشت
مثل جلو شروع به بافت کنین،  قد بافت به 45 سانتیمتر که رسید بافت را از وسط نصف کنین.
به یک طرف برای سجاف پشت 6 دانه اضافه می کنیم.
6 تا دونه را رکن و بقیهدونه ها را ساده می بافیم. قد بافت به 55 سانتی متر که رسید دونه ها را کور می کنیم. سمت دیگه بافتمون را به همین شکل می بافیم. به همین سادگی 

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

                         

مرحله سوم: آستین

145 دونه سرانداخته 11 سانتی متر مانند مدل جلو 9 تا زیر 3 تا رو می بافیم. 48 دونه باقی مانده را 13 سانتی متر ساده بافته، برای حلقه آستین از هر دو طرف مانند جلو و پشت کور می کنیم.قد بافت به 40 سانتی متر که رسیددانه های باقی مانده را یکباره کور می کنیم.

مرحله چهارم: یقه

تکه های بافته شده را به هم می دوزیم ، برای یقه به اندازه دور حلقه گردن لباسی که بافتیم دونه در میاریم و 5 رج رکن می بافیم و کور می کنیم.

 مرحله پنجم: پاپیون
10 تا دونه سر  میندازیم 16 سانتی متر ساده می بافیم . بافت را دولا می کنیم ، دو طرفش  را می دوزیم و روی لباس وصل می کنیم.
اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا