آموزش بافت ژاکت نوزادی دخترانه

با سلام امروز با آموزش بافت ژاکت نوزادی دخترانه همراه شما هستیم. این روزها که هوا رو به سردی میره میتونید با هنر دست خودتون برای فرزندادن کوچکتون ژاکت ببافید و از بافتن لذت ببرید. این بافتنی که با دومیل بافته میشود، برای کودکان تا یک سال مناسب می باشد.

همچنین لازم به ذکر است که اگر تجربه بالایی در بافتن ندارید، می توانید از فیلمهای ذیل جهت فراگیری  پیش نیاز های مربوط به آموزش بافت ژاکت نوزادی دخترانه بهره ببرید:

  1. آموزش سر انداختن بافتنی دو میل
  2. آموزش بافت از رو با دو میل
  3. آموزش کور کردن در بافتنی دو میل
  4. بافت ژته،اضافه کردن دانه در بافتنی
  5. آموزش ساده بافی با دو میل
  6. آموزش بافت رکن یا ابری

مرحله اول:

ژاکت:بانخ صدفی 81 دانه سرانداخته،4رج رکن بافته وبعد،به این ترتیب مدل بالاتنه را شروع می کنیم:

(جلو) 11زیر،1دانه اضافه،2 رکن،1رو،2رکن،1دانه اضافه

(آستین) 7زیر،1دانه اضافه،2رکن،1رو، 2رکن،1دانه اضافه

(پشت)25زیر، 1دانه اضافه،2رکن،1رو،2رکن ،1دانه اضافه

(آستین)7زیر،1دانه اضافه،2رکن،1رو،2رکن،1دانه اضافه؛

(جلو)11زیر،1دانه اضافه،2رکن،1رو،2رکن،1دانه اضافه…

بعد،درهر رج رفت،از4 نقطه ای که دانه اضافه کرده بودیم 25بار دانه اضافه می کنیم تا به 281 دانه برسد. بعد از آن، به صورت 41+60+80+60+40تقسیم کرده و جداگانه می بافیم.بعداز5رج روبافی با نخ صورتی کمرنگ 18دانه را بصورت7زیر،2تایکی،2تایکی،7زیر بافته و درهر رج رفت دانه کم می کنیم تا اینکه 18 دانه به صفر برسد. بعد،نخ را قطع کرده و برش بعدی را شروع می کنیم.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

برای هر برش با2دانه فاصله همین کار را تکرار می کنیم.دانه های روی میل به اتمام که رسید بانخ صدفی، ازروی مثلثهای صورتی کمرنگ دانه در آورده، 2دانه ی میان برشها را هم اضافه کرده و 5رج رو می بافیم.این کار را 5بار تکرار کرده و دانه ها را کور می کنیم.برای سجاف ازوسط جلو دانه در آورده و4رج رکن می بافیم.روی سجاف سمت چپ جا دکمه درست می کنیم.

 

مرحله دوم:

شلوار/تکه ی 1: با نخ صدفی64دانه سرانداخته،2سانتی متر ساده،1رج رو،2سانتی مترساده،1رج رو و 13سانتی مترساده می بافیم.
بعد،در هر رج رفت4دفعه از هر دوطرف1دانه اضافه کرده وبه 72دانه می رسانیم.72 دانه را 13سانتی متر ساده بافته و مدل را 2بار تکرار می کنیم.
از قسمت دوخت بقل دانه درآورده و4رج رکن می بافیم.دریک طرف با فاصله های مناسب جا دکمه درست می کنیم.تکه ی دوم را نیزبه همین ترتیب می بافیم

مرحله سوم:

کفش: با نخ صورتی کمرنگ 25 دانه سرانداخته،15رج رکنی بافیم.
بعد با 3رج ساده و3رج روبافی 13سانتی متر موجبافی انجام داده و با 15 رج رکن کار را به پایان می رسانیم.از قسمت 3رج ساده و 3رج رو بافی نخ رد کرده جمع می کنیم ومی دوزیم. از روی هردوطرف رکن، با نخ صدفی دانه در آورده 14 رج رو می بافیم.بعد، تا کرده، از داخل می دوزیم و بقل وزیر کفش را هم می دوزیم. به این ترتیب آموزش بافت ژاکت نوزادی دخترانه به پایان میرسد.

امیدوارم از آموزش بافت ژاکت نوزادی دخترانه لذت برده باشید. دقت کنید که هنر بافتنی نیاز به دقت و تمرید زیاد دارد و برای بافت این ژاکت لازمه که مهارت کافی در آموزش های پایه بافتنی داشته باشید.

اگر به بافتنی و قلاب بافی علاقه دارید پیشنهاد میکنم تریکو بافی رو شروع کنید و از آموزش بافت سبد تریکو هنری استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا