گلدوزی روی کیف

همه ما به وسایلی نیاز داریم که وقتی در مسیر یک سفر (به خصوص وقتی که در فرودگاه گیر کردیم!) یا وقتی منتظر رسیدن یک دوست هستیم بهمون انرژی و حس خوبی بده و کاربردی باشه. گلدوزی روی کیف پارچه ای، لی، نمدی یا هر کیف دیگری، یکی از راه های مورد علاقه من برای اینه که زمان از دست رفته رو تبدیل به زمان شادی و لذت کنم. شما می تونید این آموزش گلدوزی با دست روی کیف رو در هرجا که بخواید اجرا کنید. البته شما می تونید آموزش های دیگه ای رو در رابطه با گلدوزی با کاموا و گلدوزی روی لباس در بخش مربوطش در وبلاگ بخونید.

من می خوام به شما روشی برای تزیین کیف پول پارچه یی تون، با تکنیک هنر گلدوزی یاد بدم. با من همراه باشید.

موارد مورد نیاز برای گلدوزی روی کیف

گلدوزی روی کیف پارچه ای

برای گلدوزی روی کیف پارچه ای یا لی، ما از پترن مثلثی استفاده می کنیم که در ادامه آموزش آن را با هم خواهیم دید.

طرح گلدوزی روی کیف: پترن مثلث

این پترن هندسی کمی شلوغه ولی مطمین باشید با خیلی از استایلت هاتون هماهنگ خواهد بود. به سادگی می تونید در زمان های خالیتون این گلدوزی با دست رو انجام بدید، لذت ببرید.

گلدوزی روی کیف

قدم اول

نخ مخصوص گلدوزی رو به اندازه 22.86 سانتی متر وارد سوزن مخصوص گلدوزی کنید و انتهایی به اندازه ی 7.62 سانتی متر قرار بدید براش و با گره از باقی نخ جدا کنید.

قدم دوم

روی پارچه ی تمرینیتون، گلدوزی کردن و دوختن رو تمرین کنید. حلقه ی داخلی کارگاه گلدوزی رو زیر پارچه قرار بدید بعد پارچه ی تمرینی روبین دو حلقه ی داخلی و بیرونی کارگاه گلدوزی قرار بدید و پیچ رو سفت کنید تا پارچه در کارگاه محکم شه.

گلدوزی روی کیف پارچه ای

قدم سوم

سوزنتون رو از پشت پارچه به سمت بالا و بیرون بیارید و اولین دوختتون رو با اندازه ی 1.27 سانتی متر درست کنید. سوزنتون رو دوباره از داخل پارچه و در نزدیکی اولین دوختتون فرو کنید و بیرون بکشید(مثل شکل).

طرح گلدوزی روی کیف

این حرکت رو تکرار کنید و دوخت های پی در پی بزنید و هربار این دوخت ها رو کوتاه تر از دوخت قبلی کنید. هدف از کوتاه کردن دوخت ها اینه که در نهایت شکل هندسی مثلث رو ایجاد کنیم. شما باید در 7 تا 8 بار دوخت، شکل مثلث رو درست کرده باشید.

طرح گلدوزی روی کیف پارچه ای

اگر از این آموزش راضی بودید، پیشنهاد می کنیم پس از پایان، مقاله گلدوزی روی چرم را هم مطالعه کنید تا یک قدم دیگر به حرفه ای شدن نزدیک شوید.

قدم چهارم

گوشه های مثلث رو تنظیم کنید. برای این کار باید یک دوخت نهایی از گوشه ای از مثلث به گوشه دیگه اون بزنید.

گلدوزی روی کیف لی

قدم پنجم

نخ های باقی مونده رو به اندازه ی 1.27 سانتی متر پایین بکشید. نخ رو ببرید و دوبار گره بزنید تا تموم شه.

گلدوزی روی کیف نمدی

قدم ششم

وقتی به اندازه کافی احساس کردید که اعتماد به نفس اجرا کردن گلدوزی با دست روی کیف پولتون رو دارید، خیلی نرم با مداد روی کیف پولتون خط های راهنما بکشید تا اجرای گلدوزی روی کیف منظم و تمیز باشه.

گلدوزی با دست

قدم هفتم

کیف پارچه ای تون رو در کارگاه گلدوزی قرار بدید و روش مکان های اتفاقی انتخاب کنید و مثلث هاتون رو بدوزید.

گلدوزی با دست

قدم هشتم

وقتی یک بخشی رو از مثلث ها پر کردید کارگاه گلدوزی رو باز کنید و در جای دیگه ای ببندید و بخش تازه رو با گلدوزی کردن مثلث پر کنید.

گلدوزی با دست

قدم نهم

برای کیفتون منگوله درست کنید تا کیف دستیتون کامل و بی نظیر شه. مقدار دلخواهی نخ ببرید ( حدودا 12.7 سانتی متر) و بذاریدش کنار. دور سه انگشتتون، 20 دور نخ دیگه ای رو بپیچید و ببرید و اون 12.7 سانتی متر نخ رو زیرش قرار بدید و دوبار گره بزنید.  با استفاده از مقداری نخ دیگه، دور حلقه ای که درست کردید رو با پیچیدن نخ در قسمت بالاترش، ببندید و با گره زدن محکمش کنید. مثل عکس رشته نخ های طرف بزرگتر حلقه رو ببرید تا منگوله تون درست شه.

گلدوزی با دست

گلدوزی با دست

قدم دهم

منگوله ها رو به زیپ کیفتون اضافه کنید.

اگر به هنر گلدوزی علاقه مند هستین و به دنبال آموزش های بیشتری هستید به صفحه آموزش گلدوزی در آکادمی هنری یا صفحه گلدوزی در بخش وبلاگمون مراجعه کنید. همچنین شما می تونین تمامی لوازم گلدوزی مورد نیاز خودتون رو از فروشگاه هنری با تخفیف ویژه ای تهیه کنید.

در ادامه بخوانید: ساخت پیکسل گلدوزی شده

سوالات متداول

آیا برای گلدوزی روی کیف باید تجربه‌ قبلی در زمینه گلدوزی داشته باشیم؟

داشتن تجربه الزامی نیست، اما بهتر است قبل از شروع گلدوزی روی کیف، با مطالعه کتاب‌ها، دیدن ویدئوهای آموزشی یا گذراندن دوره‌های آموزشی آنلاین مانند کلاس آنلاین آموزش گلدوزی سایت هنری، حرفه ای تر کار کنید.

از چه نوع نخی بهتر است برای گلدوزی روی کیف پارچه ای استفاده کنیم؟

نخ‌های ابریشمی یا نخ‌های دمسه، برای گلدوزی روی کیف بسیار مناسب هستند. حتما از نخ‌های باکیفیت برای گلدوزی روی کیف استفاده کنید تا کار شما ماندگاری خوبی داشته باشد و از بین نرود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا