ساخت دستبند چرم دست ساز

 

باید گفت که ساخت دستبند چرم  دست ساز یکی از ساده ترین کارها در حیطه هنر زیبای چرم دوزی است. چرم دوزی کاری ساده، سود آور و آرام بخش است. برای شروع این کار و حرفه نیازی به وسایل اولیه زیادی نیست و با اندک وسایلی می توانید کارتان را آغاز کنید. البته پس از آنکه در این کار حرفه ای شدید به یک چرخ چرمدوزی نیاز خواهید داشت. اما حالا می توانید با وسایلی بسایر اندک کارتان را شروع کرده و حتی با همین اندک وسایل، کسب درآمد هم بکنید.
در این پست آموزشی ساخت یک دستبند چرمی زنجیری آسان اما بسیار زیبا را برای شما آماده نموده ایم که بدون هیچ مهارتی میتوانید آن را برای خود بسازید. یا آن را به دوستان و عزیزانتان هدیه دهید.

دستبند چرم

وسایل مورد نیاز برای ساخت دستبند چرم دست ساز:
•ابتدا باید به سراغ خرید چرم به اندازه مورد نیاز
کاتر
قیچی
• مقوا برای الگو
• دکمه نامرئی
• خودکار

دستبند چرم

مراحل ساخت دستبند چرم دست ساز:
برای تهیه چرم می توانید از چرم طبیعی یا در صورت دلخواه از چرم مصنوعی و غیر طبیعی استفاده نمایید.
مرحله اول:
در مرحله اول باید الگوی مورد نظرمان را بکشیم و آماده نماییم. بدین منظور ابتدا الگوی زیر را روی کاغذ الگویتان پیاده کنید.

دستبند چرم

مرحله دوم:
در این مرحله اطراف طرحی را که روی کاغذ الگو کشیده ایم و همچنین وسط آن را با کاتر خالی می‌کنیم. سپس آن را به صورت وارونه و برعکس بر روی چرم قرار می‌دهیم و الگو را روی چرم رسم نموده و منتقل می کنیم.

دستبند چرم

مرحله سوم:
به مقدار لازم و بسته به اندازه مچ دست تعداد آنها را افزایش دهید. و هر تعداد که لازم است از این الگو بر روی چرم بکشید. به طور مثال ممکن است برای مچ دست شما تعداد ده عدد مورد نیاز باشد.

دستبند چرم

مرحله چهارم:
سپس با کمک کاتر و قیچی چرمها را نیز همانند الگو برش بزنید و وسط طرح را درآورده، دور تا دور بیرون کار را نیز قیچی نمایید. (همانند تصویر زیرین)

دستبند چرم

دستبند چرم

مرحله پنجم:
حالا در این مرحله از کار باید تکه های برش زده شده از چرم را آماده کنیم و از درون یکدیگر عبور دهیم تا به شکل یک دستبند در بیایند.

دستبند چرماین تکه چرمها باید به صورت زیر در هم فرو روند و زنجیره ای شکل شوند. اما زنجیره ای از چرم.

دستبند چرم

مرحله ششم:
همینطور یکی پس از دیگری در هم قرار میگیرند تا جاییکه به اندازه دور مچ دست شما یا اندازه مورد نظرتان شود.

دستبند چرم

مرحله هفتم:
در مرحله هفتم باید آخرین قسمت این حلقه ها را به هم بدوزیم. برای این کار قسمت پایانی را با چند کوک ساده به هم متصل می‌نماییم.

دستبند چرم

مرحله هشتم:
در آخرین مرحله از ساخت دستبند چرم زنجیری شکلتان برای اینکه این دستبند ساده و زیبای شما تمام شود و بتوانید آن را دور دستتان ببندید، یک جفت دکمه نامریی را بردارید، یکی را در سمت راست دستبند و یکی دیگر را در سمت چپ این دستبند چرم بدوزید.

دستبند چرمکار ساخت دستبند چرم زیبای شما به پایان رسیده است و شما می توانید از آن استفاده نمایید و یا این دستبند چرم دست ساز زیبا را به دوستان و عزیزانتان هدیه دهید و آنان را شاد کنید. حالا دکمه ها را به هم قفل کنید تا دستبند شما کامل شود.

دستبند چرم

امیدوارم این آموزش برایتان مفید بوده باشد و آن را پسندیده باشید. و بتوانید با استفاده از این آموزش دستبند چرم زیبای خودتان را بسازید.

دستبند چرم

چنانچه شما هنرمندان عزیز تمایل دارید تا آموزش های بیشتری را در این زمینه فرا بگیرید، می توانید به صفحه آموزش چرم دوزی مراجعه کرده و تمامی آموزش های لازم برای هنر چرم دوزی را با بهترین کیفیت یاد بگیرید.

اگر دوست دارید کیف پول چرم دست دوز برای خود بدوزید می توانید به صفحه آموزش کیف پول چرم دست دوز  و  آموزش کیف پول چرم طرح پرنده مراجعه کنید.

اگر شما هنرمندان عزیز تمایل به ساخت زیور آلات دست ساز دارید، پیشنهاد می کنم با مراجعه به صفحه آموزش ساخت زیورآلات دست ساز سایت هنری آموزش های لازم را دیده و برای خودتان زیباترین زیورآلات دست ساز را درست کنید.

سایت منبع: lomurella.com

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا