ساخت گل های خمیری در 6 گام

 

نحوه ساخت گل های رنگی با خمیر فیمو

تا به حال برایتان پیش آمده است گل هایی که از خمیر فیمو (خمیر پلیمری) تهیه شده اند را ببینید و آن ها را تحسین کنید؟ شما می توانید همین امروز دست به کار شوید و  خودتان این گل های زیبا و دوست داشتنی را بسازید .با کمی تمرین و دنبال کردن مراحل ساده ای که در ادامه بیان خواهیم کرد می توانید اینکار را به خوبی انجام دهید:

مراحل انجام کار:

1- یک تکه از خمیر فیمو (حدود 2.5*2.5 سانتی متری) را به کمک غلتک یا انگشتان خود باز کنید. توجه داشته باشید که هر کدام از آن ها کمتر از نیم سانتی متر ضخامت داشته باشد.

2- چند قطره رنگ آکریلیک (رنگ سبز برای ساقه ها و برگ ها، قهوه ای برای مرکز گل و دو رنگ دیگر برای گلبرگ ها) را در مرکز هر کدام از خمیرها بریزید. دستکش خود را بپوشید.

3- به آرامی گل را تا کنید و آن را مالش دهید. این کار را تا زمانی که رنگ جذب نشده است ادامه دهید. رنگ شما باید در همه جای خمیر فیمو منتشر شود. زمانی که می خواهید با رنگ جدید کار کنید دستکش هایتان را عوض نمایید.

4- حالا از خمیر فیمو خود به اندازه یک انگشت شست بردارید و از انگشت یا چاقوی تیز برای شکل دادن به بخش های مختلف گل استفاده نمایید. برای این که بتوانید مرکز گل را به صورت واقعی در آورید از چنگال استفاده نمایید. مرکز گل باید با حفره ها پر شوند و کمی بزرگتر از سایر بخش ها باشد؛ چرا که گلبرگ ها قرار است بر روی آن قرار گیرد.

5- برای هر گل ساقه ای درست کنید و ان را به طور محکم به مرکز گل متصل نمایید.

6- به کمک انتهای دیگر چنگال، هر طرف از انتهای گلبرگ ها را به مرکز گل فشار دهید و اجازه دهید گل مونتاژ شده به طور کامل خشک شود. زمان خشک شدن بسته به نوع خمیری که انتخاب می کنید متفاوت است. حالا دست خود را بشویید.

تبریک می گوییم. کار شما به پایان رسیده است!

حالا که خمیر خودرا ساختید می توانید از آموزش های مرتبط برای ساخت اشیاء گوناگون کمک بگیرید برای مشاهده آموزش ها به صفحه آموزش ساخت زیور آلات با خمیر فیمو  و یا برای تزئیین لیوان های خود به  آموزش تزئین ماگ با خمیر فیمو مراجعه کنید مراجعه کنید .

منبع: wikihow

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا