آموزش ساخت گردنبند مهره ای با خمیر فیمو

 

 و بعد از خشک شدن با ترکیب بندی مورد نظر گردنبندمون رو میسازیم. پیشنهاد میکنم سایر آموزش ساخت عروسک خمیری را نیز مشاهده کنید

دوستان هنرمند سلام.

در این مطلب طرز ساخت گردنبند مهره ای با استفاده از خمیر فیمو آموزش داده می شود. هدف این است که ایده های نو و جدیدی به شما عزیزان ارائه شود. وگرنه همه شما هنرمندان قابلی هستید که کارهای بزرگی را می توانید انجام دهید.

خمیر پلیمری یا همان خمیر فیمو یکی از پر کاربردترین خمیرها برای انجام کارهای هنری می باشد. کار با خمیر پلیمری بسیار راحت می باشد و نیاز به مهارت خاصی ندارد. یکی از ایده هایی که می توان برای استفاده از خمیر فیمو از آن استفاده کرد، ساخت انواع آویز می باشد. دسته کلیدهای بسیار زیبا، گردن بند های قشنگ و خوش رنگ و آویزهای تزیینی درب منزل از انواع کارهایی است که می توان انجام داد.

ساخت گردنبند با این خمیر برای دخترهای ناز و زیبا بسیار لذت بخش است. شما حتی می توانید از دختران خود برای ساخت این آویزها کمک بگیرید. قطعا در چنین شرایطی کار کردن لذت بیشتری دارد.

با ما همراه باشید تا آموزش ساخت این گردنبند مهره ای با خمیر پلیمری را با هم یاد بگیریم.

مراحل ساخت گردنبند مهره ای با خمیر
مواد لازم:
مرحله اول:

برای ساخت این مهره ها ابتدا استوانه ی خمیری به قطر 7 میلی متر می سازیم. با کاتر اون رو به واحد های هفت میلی متری تقسیم می کنیم.

بعد برش های کوچک استوانه رو به صورت گلوله های کوچک یک دستی در می آریم و سوزن بلندی رو از داخل اونها رد می کنیم.

برای ساخت این مهره ها ابتدا استوانه ی خمیری به قطر 7 میلی متر می سازیم و با خط کش اون رو به واحد های هفت میلیمتری تقسیم می کنیم. بعد برش های کوچک استوانه رو به صورت گلوله های کوچک یک دستی در می آریم و سوزن بلندی رو از داخل اونها رد می کنیم.

مرحله دوم:

برای ساخت مهره های نعلی شکل هم ابتدا استوانه ای به قطر 7 میلی متر می سازیم. اون رو به قطعاتی با طول دو سانتی متر برش می زنیم. هر قطعه رو به صورتی که در تصویر می بینید خم می کنیم. بعد سوزن رو به آرامی از دو طرف اون رد می کنیم تا خشک بشه.( سوزن رو میشه هم از داخل نعل و هم از پهلوی نعل رد کرد)

برای ساخت مهره های نعلی شکل هم ابتدا استوانه ای به قطر 7 میلی متر می سازیم و اون رو به قطعاتی با طول دو سانتی متر برش می زنیم هر قطعه رو به صورتی که در تصویر می بینید خم می کنیم و سوزن رو به آرامی از دو طرف اون رد می کنیم تا خشک بشه.

مرحله سوم:

برای ساخت مهره های مکعبی هم ابتدا یک استوانه به قطر یک سانتی متر می سازیم. بعد با کمک ابزار تختی که در دسترس داریم (یا خط کش) اطراف اون رو فشار می دیم. تا به صورت یک مکعب مستطیل صاف با مقطع مربع به شکلی که در تصویر می بینید در بیاد. بعد اون رو به قطعات هفت میلی متری برش می زنیم و سوزن رو از داخل مهره ها رد می کنیم.
برای ساخت مهره های مکعبی هم ابتدا یک استوانه به قطر یک سانتی متر می سازیم بعد با کمک ابزار تختی که در دسترس داریم اطراف اون رو فشار می دیم تا به صورت یک مکعب مستطیل صاف با مقطع مربع به شکلی که در تصویر می بینید در بیاد. بعد اون رو به قطعات هفت میلی متری برش می زنیم و سوزن رو از داخل مهره ها رد می کنیم.

مرحله چهارم:

برای ساخت مهره های استوانه ای هم مانند مرحله اول گلوله هارو میسازیم. با ورز دادن به آرومی روی سطح صاف اون ها رو به صورت استوانه های سرگردی که در تصویر مشاهده می کنید در میاریم.
برای ساخت مهره های استوانه ای هم مانند مرحله اول گلوله هارو میسازیم و با ورز دادن به آرومی روی سطح صاف اون ها رو به صورت استوانه های سرگردی که در تصویر مشاهده می کنید در میاریم.

مرحله پنجم:

برای ساخت مهره های حلزونی، استوانه های خمیری با قطر هفت میلی متر و طول دو سانتی متر میسازیم.  با کمک یک ابزار تخت خمیر رو به صورت قندیل های نوک تیزی در میاریم.  بعد اون رو پیچ میدیم تا شکل حلزونی ایجاد بشه و سوزن رو از داخلش در می کنیم.
برای ساخت مهره های حلزونی استوانه های خمیری با قطر هفت میلی متر و طول دو سانتی متر میسازیم و با کمک یک ابزار تخت خمیر رو به صورت قندیل های نوک تیزی در میاریم و بعد اون رو پیچ میدیم تا شکل حلزونی ایجاد بشه و سوزن رو از داخلش در می کنیم.

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

                 

مرحله ششم:

همونطور که در تصویر مشخصه استوانه رو به حلزونی تبدیل میکنیم.

مطابق تصویر.

مرحله هفتم:

برای مهره های مخروطی هم  اول گلوله های خمیری رو به تعداد مورد نیاز میسازیم. (مانند مرحله اول عمل کنید تا اندازه مهره ها یکسان بشه)
بعد با کمک یک ابزار تخت با شیبی که میخوایم مهره ها داشته باشن یک سمت اون ها رو به صورت مخروط در میاریم. بعد سمت دیگه ی مهره رو به صورت مخروطی شکل می دیم.
اینجا هم ابتدا گلوله های خمیری رو به تعداد مورد نیاز میسازیم و بعد با کمک یک ابزار تخت با شیبی که میخوایم مهره ها داشته باشن یک سمت اون ها رو به صورت مخروط در میاری و بعد سمت دیگه ی مهره رو به صورت مخروطی شکل می دیم.

مرحله هشتم:

در این قسمت مهره های مخروطی پهن تری ساختیم.
به این صورت که  مثل مرحله ی قبل با شیب ملایم تری مهره ها رو شکل می دیم. تا عرض اونها بیشتر و ارتفاعشون کوتاه تر بشه.
در این قسمت هم مثل مرحله ی قبل با شیب ملایم تری مهره ها رو شکل می دیم تا عرض اونها بیشتر و ارتفاعشون کوتاه تر بشه.

مرحله نهم:

به این صورت همه ی مهره ها را با سوزن های داخلشون تا خشک شدن کامل نگه می داریم. و بعد مهره ها رو طبق دستور درج شده روی بسته خمیر حرارت میدیم.
به این صورت همه ی مهره ها را با سوزن های داخلشون تا خشک شدن کامل نگه می داریم.

مرحله دهم:

بعد از پخت بهتره که روی مهره ها وارنیش بزنیم تا براق تر بشن.

و بعد از خشک شدن با ترکیب بندی مورد نظر گردنبندمون رو میسازیم. پیشنهاد میکنم سایر آموزش ساخت عروسک خمیری را نیز مشاهده کنید

در نهایت هم با سلیقه خودتان میتوانید، با ترکیب مهره ها با منجوق و مهره های چوبی یک گردنبند رنگارنگ بسازید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا